iDVD 5 - Gebrande DVD's doen het niet meer.

[i:01e8216adb]Mocht hier al een bericht over bestaan, dan sorry daarvoor, maar ik heb zo snel niets kunnen vinden. [/i:01e8216adb]

Mijn probleem is als volgt. SInds geruime tijd maakt ik gebruik van iDVD voor het branden van DVD’s. De DVD’s die ik maakte waren af te spelen in iedere DVD-speler waar ik de DVD instopte. De laatste DVD die ik succesvol op de normale manier heb gemaakt is zo’n 3 maanden geleden. Nu heb ik deze week nog een extra vakantiefilmpje aan dat DVD-project toegevoegd (want die was eindelijk klaar) en ging vervolgens een nieuwe DVD branden. Echter, deze DVD doet het wel op de mac, en op een PC (binnen Windows Mediaplayer, niet binnen de specifieke DVD-spler software die hier op staat geïnstalleerd) maar niet op een normale DVD-speler.

De DVD’s die ik heb gebruikt komen van dezelfde stapel (zelfde merk, etc) en ik heb ook al meerdere DVD’s (en avonden) hieraan opgeofferd.

Het probleem is als volgt: De DVD laadt, de TV toont: Play, vervolgens meteen weer Stop, nogmaals Play en weer stop. Geen menu, geen intro, gewoon helemaal niks. :frowning:

Wie kan mij helpen?

[url=http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1450593]Burned dvd plays on Mac but not on player[/url] [url=http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1291630]DVD will play on mac but not on player[/url]

OK, bedankt voor de tips.

Ik zal het nog eens proberen en zal nu ook het slapen van het scherm en zo uitzetten. Het vreemde is echter dat het 3 keer achter elkaar fout gaat en dat ik daarvoor 7 dvd’s gemaakt heb die geen enkel probleem gaven…

Maar ik heb vandaag weer 5 nieuwe dvd-r’s gekocht en ik ga gewoon stug door met proberen.

Nou ja, het is nu dus eindelijk gelukt!

Na heel veel iLife '05-en en iLife '06-en (ondertussen geupgrade…) en nog 3 DVD’s aan stukken gebakken had ik nog steeds niet veel succes. Uit pure frustratie maar wat met thema’s en zo zitten klooien.

Nieuw thema geselecteerd en terwijl ik hier mee bezig was vroeg ik me af of dit de oplossing zou zijn… En ja hoor, ik heb een prachtige DVD die doet wat tie moet doen!

Dit is waarschijnlijk wel de duurste DVD die ik tot nu toe gemaakt heb :lol: Deze hele grap heeft me wel 6 DVD-r’s gekost!