iDVD accepteert geen DVD+R wie kan mij helpen????

:( iDVD accepteert geen DVD+R. Wie weet een oplossing?????

Heb je al eens aan de zoekfunctie van dit forum gevraagd ?

Het is namelijk zeker niet de eerste keer dat iemand met dit probleem komt,
en ook de oplossing is al meerdere keren gegeven…

:wink:

Zoals deze bijvoorbeeld: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23843&highlight=

In de terminal heb ik al gekeken of de brander + ondersteunt. Dit is wel het geval, allen met iDVD kan ik niet branden met een + schijf. Een copy of met Fast DVD copy of toast is dit geen enkel probleem.

iDvd kan standaard geen +R branden. Met een patch is het wel mogelijk om eerst een image te maken met iDvd, daarna kun je dit bestand bijvoorbeeld branden met Toast.

Sorry hoor, maar is dit niet een beetje onnozel? Overal kun je lezen dat iDVD alleen werkt met DVD-R. Lees je dan nooit een omschrijving van wat je computer en de software daarop kan en niet kan? Als je aan iets nieuws begint lijkt me dat toch een logische eerste stap voordat je klakkeloos DVD+ schijfjes gaat kopen. Maar goed, ik wens je succes met de oplossing en dat is volgens mij inderdaad het maken van een image.

Kun je dan uitleggen hoe je een image maakt en brandt met toast?

P.S. in de specs van de Mac is toch ook niet te lezen dat de computer met bv toast wel DVD+R brandt!!

Koop gewoon -R dan ben je beter af. Is meer compatible met DVD spelers en werkt perfect zonder hacks en problemen.

Ga dus morgen naar de winkel en koop -R
Je weet toch dat dat is het formaat wat de Mac ondersteunt, kom dus niet aan met +R dan kun je zulke antwoorden verwachten. Kijk in de help van iDVD en je komt ook alleen -R tegen, waarom dan zo ‘dom’ om toch +R te nemen.

Wil je toch moeilijk doen kijk dan de forums door en je vindt wel een antwoord.

Download het onderstaande ZIP bestandje (beschikbaar gesteld door unsound) en zet de inhoud (Hurz & Pfurz) in de Home folder. Daarna kun je in iDVD een image branden door [Ctrl] vast te houden terwijl je op de burn knop klikt.

Voor verdere vragen, even de zoekfunctie gebruiken van dit forum. Het is namelijk al meerdere malen besproken.

http://web.macosx.nl/~unsound/mac_stuff/iDVD_hack.zip

[quote:1bd4137555="Triumph"]Koop gewoon -R dan ben je beter af. Is meer compatible met DVD spelers en werkt perfect zonder hacks en problemen.

Ga dus morgen naar de winkel en koop -R
Je weet toch dat dat is het formaat wat de Mac ondersteunt, kom dus niet aan met +R dan kun je zulke antwoorden verwachten. Kijk in de help van iDVD en je komt ook alleen -R tegen, waarom dan zo ‘dom’ om toch +R te nemen.

Wil je toch moeilijk doen kijk dan de forums door en je vindt wel een antwoord.[/quote:1bd4137555]

Ik schrik nogal van dit soort antwoorden. Stel dat hij al DVD+R heeft, dan ga je dit toch niet zeggen? Ik stoor me er echt aan… Een beetje nuance kan echt geen kwaad!

Feit blijft wel dat hij gelijk heeft...

Zodra zijn +R s op zijn is het verstndiger om over te gaan op -R s…

En prijs is echt peanuts, zolang je maar weet waar je ze moet scoren.

heb hetzelfde voorgehad. DVD +R gebruikt om vanuit de Finder bestanden op DVD te branden zonder probleem. me van geen kwaad bewust, iDVD met DVD +R geprobeerd aangezien mijn drive die wel kon branden en keer op keer werd die uitgespuwd. nu heb ik me maar een aantal DVD -R 's aangeschaft voor het digitale filmwerk.

[quote:d97f04bcf9="Eddie"]Download het onderstaande ZIP bestandje (beschikbaar gesteld door unsound) en zet de inhoud (Hurz & Pfurz) in de Home folder. Daarna kun je in iDVD een image branden door [Ctrl] vast te houden terwijl je op de burn knop klikt.

Voor verdere vragen, even de zoekfunctie gebruiken van dit forum. Het is namelijk al meerdere malen besproken.

http://web.macosx.nl/~unsound/mac_stuff/iDVD_hack.zip[/quote:d97f04bcf9]
Wat bedoel je met die “home” folder?
Waar kan ik die dan vinden?

Je home-folder, is je thuismap...

oftewel de map met een huisje als icoon, en je login-naam als map-naam.