iDVD blijft tijdens branden hangen op "Stadium 4" - Betreft Multiplexen en branden

Ik het met iDVD een film gemaakt en heb hierbij 4 .mov files ingevoegd en een 2-tal diaseries (met MP3 achtergrond muziek) hieraan toegevoegd. Tijdens het werken in iDVD was iDVD al de vier mov-files aan het omrekenen naar MPEG2.

Het bevreemde mij dat hij dit niet met de twee diaseries heeft gedaan, maar goed (het is voor mij allemaal nieuw die iMac) dus het gaat verder wel goed denk je dan. Ik druk dus nadat hij helemaal klaar is met het omrekenen naar MPEG2 op brand. iDVD vroeg netjes om het lege DVD schijfje en toen ik hem die gaf begon hij met het brandproces.

Echter nu zit hij al meer dan een uur in processtadium 4:"Multiplexen en branden"… heb ik iets niet goed gedaan, of komt het allemaal nog goed?
ik heb voordat ik de DVD ging "branden" het project natuurlijk nog een keer bewaard. Verder heb ik alvorens ik ging branden een keer gekeken of de DVD verder helmaal goed was, maar alles werkte perfect in het testmenu.

Wie kan mij als onervaren Maccer vooruit helpen. Heb deze Imac speciaal gekocht voor het bewerken en maken van foto's en video-opnamen. Groet Jeroen. :frowning:

Bij mijn eerste dvd bleef iDVD ook in stadium 4 hangen, en wel bij de melding 'nog tien minuten'. Ik heb toen heel bot het proces afgebroken en weer opnieuw 'burn dvd' gedaan. Vervolgens liep alles normaal en was de dvd gewoon bruikbaar. Beetje vreemd, maar het was een oplossing.

Bij mijn volgende dvd liep alles echter weer gewoon, dus misschien moet de drive of iDVD even inwerken voordat alles goed gaat (lijkt me stug, maar ja, het is wel toevallig dat ook bij jouw eerste dvd stadium 4 problemen oplevert).
:stuck_out_tongue:

[quote:post_uid0="MacSonny"]Ik het met iDVD een film gemaakt en heb hierbij 4 .mov files ingevoegd en een 2-tal diaseries (met MP3 achtergrond muziek) hieraan toegevoegd. Tijdens het werken in iDVD was iDVD al de vier mov-files aan het omrekenen naar MPEG2.

Het bevreemde mij dat hij dit niet met de twee diaseries heeft gedaan, maar goed (het is voor mij allemaal nieuw die iMac) dus het gaat verder wel goed denk je dan. Ik druk dus nadat hij helemaal klaar is met het omrekenen naar MPEG2 op brand. iDVD vroeg netjes om het lege DVD schijfje en toen ik hem die gaf begon hij met het brandproces.

Echter nu zit hij al meer dan een uur in processtadium 4:"Multiplexen en branden"… heb ik iets niet goed gedaan, of komt het allemaal nog goed?
ik heb voordat ik de DVD ging "branden" het project natuurlijk nog een keer bewaard. Verder heb ik alvorens ik ging branden een keer gekeken of de DVD verder helmaal goed was, maar alles werkte perfect in het testmenu.

Wie kan mij als onervaren Maccer vooruit helpen. Heb deze Imac speciaal gekocht voor het bewerken en maken van foto's en video-opnamen. Groet Jeroen. :([/quote:post_uid0]
Het uiteindelijke multiplexen en branden kan, afhankelijk van de lengte van het materiaal en de hoeveelheid dia's, best lang duren. Heb dus even geduld. Ik heb nooit met mp3 geluidsfiles gewerkt. Werk altijd met 48khz AIFF of SD2 files. Mocht het probleem van permanente aard zijn: Geef even op met wat voor OS je werkt en wat voor iDVD versie.
De dia's worden ook omgezet. Maakt er video stills van. Want anders kan de muziek niet doorlopen onder de dia's. Is n.l. geen echt DVD protocol.

[quote:post_uid0="KarelWillem"]Bij mijn eerste dvd bleef iDVD ook in stadium 4 hangen, en wel bij de melding 'nog tien minuten'. Ik heb toen heel bot het proces afgebroken en weer opnieuw 'burn dvd' gedaan. Vervolgens liep alles normaal en was de dvd gewoon bruikbaar. Beetje vreemd, maar het was een oplossing.[/quote:post_uid0] Kheb sinds een paar weken een G4-dual 1Ghz met superdrive en heb vorige week voor het eerst iDVD gebruikt. Ook bij mij liep het vast op Multiplexen en branden (op 5 min, het was een test met weinig materiaal). Daarna weer geprobeerd en toen ging het prima...... erg vaag. Maar nu nog wat, de dvd speelt niet af in mijn philips, maar wel in een playstation 2 (niet omgebouwd oid)? Ligt dat aan het type dvd-r (Verbatim) of aan de dvd speler ?

[quote:post_uid0="KarelWillem"]Bij mijn eerste dvd bleef iDVD ook in stadium 4 hangen, en wel bij de melding 'nog tien minuten'. Ik heb toen heel bot het proces afgebroken en weer opnieuw 'burn dvd' gedaan. Vervolgens liep alles normaal en was de dvd gewoon bruikbaar. Beetje vreemd, maar het was een oplossing.

Bij mijn volgende dvd liep alles echter weer gewoon, dus misschien moet de drive of iDVD even inwerken voordat alles goed gaat (lijkt me stug, maar ja, het is wel toevallig dat ook bij jouw eerste dvd stadium 4 problemen oplevert).
:p[/quote:post_uid0]
Nou, dat is bij mij ook het geval. Blijft op 11 minuten hangen in stadium 4. ik heb nu het zaakje afgebroken en probeer het eens opnieuw.

Voor Steve, ik gebruik OSX 10.2 Jaquar en de laatste nieuwe versie van iDvd 2. Mocht het nu weer niet lukken, dan zet ik die MP3 files eens om naar het formaat waar jij kennelijk geen problemen ondervindt.
Ik houdt jullie op de hoogte, maar iDvd is volop aan de gang, dus het is nog effe wachten op het resultaat.

Alvast bedankt, Jeroen.

P.S. ik heb de Philips 622 DVD speler op mijn TV aangesloten. Deze zou volgens Philips dvd-r zonder probemen af moeten spelen. Kijk anders eens op deze link
http://www.vcdhelp.com/dvdplay…=Search

:) Alles is goed gekomen. Ik heb de DVD voltooid en hij mag er wezen (al zeg ik het zelf...) Iedereen bedankt voor de info. Ik heb hem gewoon nog een keer van het begin af opgestart en direct tijdens het decoderen op de knop "Brand" geklikt. Na ongeveer 2,5 uur wierp iDvd de DVD uit en hij was klaar.

Ik heb verder niets veranderd aan MP3 files, deze pakt iDvd dus ook zonder problemen. Ik denk dat ik wat te gehaast ben geweest en dus wat meer geduld had moeten hebben de eerste keer.

Mogelijk heeft Karel Willem ook gelijk, het blijft voor mij onverklaarbaar, maar hij werkt nu als een speer!

Groet Jeroen.

Mocht hij nou écht blijven hangen in stadium 4, dan heb ik wat tips voor jullie:

1. zorg voor voldoende vrije, gedefragmenteerde, schijfruimte
  2. zet elke slaapstand uit
  3. gooi de prefs van iDVD weg (thuis/bibliotheek/preferences/com.apple.iDVD.plist)
  4. zet in de systeemvoorkeuren/ cd's en dvd's/ wanneer u een lege DVD plaatst: open iDVD. Anders kan er onder 10.2 een conflict tussen Toast en iDVD optreden.
    Zoals ik in een eerdere post heb genoemd: zorg dat iDVD het enige openstaande programma is en verbreek alle netwerkverbindingen/samengebruik.
  5. gebruik goede DVD's.