iDvd branden

Ik heb in iMovie een filpje gemonteerd en telkens als ik het op een dvd wil zetten met iDvd loopt het programma vast op 'audio coderen'. forceer stop is dan nog de enige mogelijkheid. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? opnieuw installeren heb ik ook al geprobeerd. Ik heb een iMac G5 met Tiger.

Spirit.

Wachten. Het audio coderen duurt lang en het lijkt of het vastloopt. Gedult hebben!

Inderdaad heb daar ook problemen mee gehad. Ja audio duurt vrij lang. Wachten dus maar. Idvd geeft aan idvd reageert niet. Maar gewoon zijn werk laten doen

zolang het brandradartje nog draait zit je goed is mijn ervaring.

Duurt idd. heel lang. TIP: Als ik zo een dvd wil branden zet ik alles klaar en geef de "brand"-opdracht net voor ik ga slapen. Als je 's morgens wakker wordt ligt er een vers gebakken dvd-tje klaar... :)

Zal mijn geduld dus op de proef moeten stellen!

Dank.

Spirit

[quote:0df54cc60b="vhbart"]Duurt idd. heel lang. TIP: Als ik zo een dvd wil branden zet ik alles klaar en geef de "brand"-opdracht net voor ik ga slapen. Als je 's morgens wakker wordt ligt er een vers gebakken dvd-tje klaar... :)[/quote:0df54cc60b]

LOL, dat doe ik ook altijd :stuck_out_tongue:
Audio coderen duurt wel lang ja, maar een DVD is ook niet 1. 2. 3. gemaakt! Idd gewoon geduld hebben, het valt vast wel mee…
Ik heb het er altijd wel voor over om de vakantie filmpjes en foto’s te laten zien aan iedereen!
Ze zijn elke keer weer verbluft door de kracht van iLife :wink:

De zoekfunctie heeft zn nu nog eens bewezen. Ik had hetzelfde probleem, in no time gevonden. Blijkbaar moet ik dus ook wat langer geduld hebben.

ik vind het bizar dat iedereen het maar steeds heeft over een beetje geduld hebben. idvd deugt gewoon niet. mijn g5 [quad 2,5 ghz met 2,5 ghz ram notabene] staat nu al weer ruim 10 uur te werken op een dvd van ± 100 minuten. als ik andere berichten op dit forum moet geloven is het 'normaal' dat een dvd van ± 20 minuten een nacht duurt. als ik dan maar even uit ga van een redelijk korte nacht van 8 uur zou idvd met mijn dvd dus 40 uur bezig zijn. dat slaat natuurlijk helemaal nergens op zeker niet als het alleen om het coderen van audio gaat. ik kan geen enkele reden bedenken waarom specifiek dat audio coderen zo lang moet duren. het programma deugt gewoon niet. punt.

o ja, het branden van dezelfde dvd zonder audio duurt exact 1,5 uur!! dan zing ik er zelf maar een liedje bij.

@mark welk thema gebruik je? je moet nl uitkijken met die thema's die bewegende beelden in het menu laten zien. ik had een keer een volledige film het menu ingesleept en dan berekent hij dat onderdeel van het menu voor de volledige film. daarnaast moet hij de inhoud van de dvd ook nog eens berekenen . . . . 100 minuten en 10 uur klopt namenlijk niet. dat gaat op mijn iMac G5 sneller.

ik heb zelf een thema 'gemaakt' op basis van een thema uit idvd 5, zonder filmbeelden. er zit wel zo'n bewegend balkje met fotootjes in maar dat zijn een stuk of 6 jpeg's. en hij blijft echt hangen bij het audio coderen, zoals ik al schreef: dezelfde dvd zonder audio doet ie in 1,5 uur....

en blijft hij bij alle audio hangen of alleen bij de audio van deze DVD? misschien is de audio van deze bstanden niet goed?

ik bedacht me inderdaad gisteravond dat het misschien aan de specifieke audio van dit project ligt. heb dus alle audio eruit gegooid en ga het er opnieuw inzetten. kijken of dat wat uitmaakt. nu eerst even aan het werk maar ik laat weten wat resultaat is.

groeten!
mark

tjonge, dat is al weer lang geleden dat ik hier mee bezig was. tot nu toe niet de moed gehad om het weer op te pakken. maar inmiddels alle audio verwijderd, nieuwe erin, maar niks, hoor hij doet t nog steeds niet.

dvd’s zonder audio worden dat dus!