idvd ellende??

Tja, de titel zegt genoeg. Ik heb een externe !! dvd-writer gekocht van Lacie, inclusief Captie-dvd. Nu had ik op dit forum een hack gedownload die het mogelijk maakte om alsnog via idvd te kunnen branden op een externe writer. Helaas ben ik na ongeveer 14 dagen nog geen steek verder. Als ik d.m.v. de hack kies voor de externe brander, en idvd vervolgens verder gaat blijft hij altijd bij stap4 hangen. Ook na het coderen!! De optie om een idvd-project als IMG file opteslaan werkt wel, maar vervolgens kan ik hier ook geen dvd van branden met behulp van Toast bijvoorbeeld!! Weet iemand wat er mis gaat, of wat ik ben vergeten???

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Onder welk systeem heb je dit?

Werkt bij mij nl. goed onder 10.3 en 10.3.3

Ik werk gewoon op 10.3.3. Heb de op dit forum gepresenteerde patch in de home-directory geinstalleerd, en deze werkt ook. Ik krijg namelijk met de option-toets inderdaad de keuze op welke drive ik wil branden.

Werk bij mij ook prima, met mijn externe brander, waar gaat het precies fout??

het gaat fout bij stap4 : multiplexen en branden.

bij deze stap blijft de computer uren(zelfs nachten) hangen en gaat niet meer verder. Ik dacht eerst dat hij nog aan het rekenen was, maar dat lijkt me erg lang voor een test-dvd met enkel 10 foto’s erop??

kan het met 'energie'-settings te maken hebben ?

harde schijf in ‘nooit’ slapen zetten?

'k weet het niet hoor…

Davedive