iDVD en breedbeeld

Is het mogelijk dat als ik in Final Cut Express een breedbeeld filmpje heb gemaakt, deze via iDVD op een DVD te zetten, zodat de tv hem herkent als breedbeeld? Heb geloof ik ergens gehoord dat breedbeeld niet kan in iDVD?

http://homepage.mac.com/bruce.mckenzie/iblog/C1703310809/E880959544/

De link gaat over iDVD 3, ik heb iDVD 4 kan het daar wel mee?

[quote:246ea5b109="Jesper"]De link gaat over iDVD 3, ik heb iDVD 4 kan het daar wel mee?[/quote:246ea5b109]

Daar zal weinig verschil inzitten.

Kijk anders (wat ik ook voor je deed) naar de support site van Apple over iDVD en zoek op “wide screen”

Hmmz, oke

Maar weet je toevallig hoe je een filmpje wat je in Final Cut Express gemaakt hebt als anamorphic formaat. Zo kunt exporteren naar quicktime, dat quicktime hem ook in breedbeeld herkent? Want hij laat hem dan gewoon in normaal formaat zien ipv. breedbeeld :frowning:

Ik maak zelf ook films in breedbeeld formaat en heb geen probleem de vertooning van de film op 'mijn' tv in breedbeeld. Vreemd genoeg heb ik wel van andere eens vernomen dat ze die vervelende zwarte balken op 'hun' tv blijven zien.

Het valt mij van apple zeer tegen dat ‘zeker in deze tijd’ in het iDVD menu niet de keuze voor breedbeeld formaat kan worden gekozen, erg jammer, want wie koopt er tegenwoordig voor thuis nog zo’n ouderwets vierkant schermpie.

Ik maak nu (soms) zelf in iDVD het menu op met mijn eigen achtergrond met boven en onder een zwarte balk. Lijkt het toch nog een beetje breedbeeld.

1. 8)