IDVD en Regio's

Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn G4 Powerrrrrrrboek.
Ik wil eigenlijk graag dvd’s kijken met een USA Regio code. Kan dat?
Of kan het alleen maar met de Europese regio?

alvast bedankt!
Antje.

je kan legaal 5 maal de regiocode veranderen, usa is regio 1

Er bestaat ook firmware waar je je dvdspeler mee kunt kraken zodat hij regiovrij is..

Ik weet de link niet direct maar zal hem wel eens voor je opzoeken.
Weet dan wel, dat als je zoiets doet, je totaal geen garantie van apple meer hebt en dat het dus volledig op eigen risico is… :?

Ik heb het niet gedaan omdat ik mijn garantie niet kwijt wil, maar als je echt veel dvd’s uit andere regio’s bekijkt, kan je je er wel eens in verdiepn, in die materie…

KOen76

Hoi!

Bedankt voor jullie antwoorden!
Maar het volgende: Ik heb nu een regio 1 dvd in mijn Powerrrrrrrrrrrboek.
Hij zegt: dat ie het voor me wil veranderen in regio 1. (van 2)
Maar ook: “You can only change the drive region code 3 more times”

Betekent dat, dat als ik weer PAL wil kijken ''m nog maar 2 keer kan wijzigen? Of kan ik altijd wel PAL kijken omdat ie daar sowieso op ingesteld is?
Ik vind het heel vaag!!!

Groetjes,
Antje!

Je kan zoals ik al zei 5 maal de regio kiezen. De eerste maal als je een DVD speelt. Wil je nu een regio 1 dvd spelen dan is dat de tweede keer, blijven ndus nog 3 keer over. PAL of NTSC staat volgens mij los van de regiocode. Overigens heb ik nog nooit een NTSC DVD afgespeeld en weet dus ook niet of dat kan op de powerbook.

Speel je US dvd's af met VLC (www.videolan.org).....Deze omzeilt de encryptie en regiocoding. Hoef je dus niet meer te switchen :wink:

Het patchen van de regiocode kun je simpel zelf doen. Ook het resetten van de 'teller' is simpel. Maar aangezien de garantie vervalt, zou ik het wel even door een doorgewinterde Maccer laten doen. Maar ook als het fout gaat zijn er zat apps die je verder helpen. Kijk maar eens op: http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download2.html Ik ben zelf niet zo kapot van de beeldkwaliteit van VLC. Maar er zijn zat alternatieven.