iDVD import

Ik wil een .mov bestand importeren in iDVD, maar als ik in de status kijk, blijkt de import wel te gebeuren (het bestand staat in de lijst), maar er gebeurt verder niets. De status verandert niet, zelfs niet na uren. Er vindt dus kennelijk geen codering plaats.

Dat lijkt te kloppen want als ik de DVD ga branden staat de Mac na 12 uur nog steeds in fase 4 (multiplexen en branden). Het is een bestand van 1 Gb.

Wie weet raad???

Heb je bij iDVD-voorkeuren > Algemeen wel Coderingsonstellingen > Hoogste prestaties > ' Schakel codering in achtergrond in' aangevinkt? Dan zou die het moeten doen.

Stond inderdaad anders ingesteld, maar...... geen enkele verbetering nadat ik dit heb ingesteld als je aangeeft en opnieuw gestart.

zucht…

Te vlug gereageerd....HET WERKT.

Bedankt voor de hulp!!

En je hebt 'm ook geímporteerd via Archief > Importeer > Video? Ik heb net zelf zo een .mov-bestand (16 mb) geímporteerd en die begint prompt te renderen. En je kunt de film ook in QuickTime afspelen?

Alles werkt nu, maar..... ik heb nog een probleempje.

Bij het via de Canopus100 omzetten van de videoband naar een digitaal bestand komen na een bepaalde tijd steeds (om de ca. 5…10 min.) groene flitsen in beeld. Dit duurt maar enkele “miniseconden” maar ze zijn goed zichtbaar op het eindresultaat.

Dit geldt bij allerlei banden die ik inlees.

Kan dat iets te maken hebben met het de omzetting naar digitaal???

Het gebeurt niet alleen op mijn Mac maar ook op een andere waarop ik dit heb geprobeerd.