IDVD melding menu's zijn langer dan 15 minuten

Nadat ik klaar was met mijn Idvd project, wilde ik een dvd branden. Ik kreeg de melding dat er zich fouten hadden voorgedaan waaronder Totale menuduur is langer dan 15 minuten.

Uit de helpfunctie bleek dat dit het volgende inhoudt:
Deze waarschuwing geeft aan dat de duur van alle bewegende elementen in alle menu’s van uw project – met inbegrip van videoclips in menuachtergronden, effectgebieden en knoppen – langer is dan 15 minuten. U moet de video inkorten of verwijderen om uw project te kunnen branden. Een videoclip kunt u inkorten vanuit het programma waarin het was aangemaakt, zoals iMovie of Final Cut Pro. Vervolgens kunt u de ingekorte film weer toevoegen aan uw project.

Ik begrijp niet helemaal hoe ik dit op moet lossen omdat dit Imovieproject maar 26 minuten duurt.

Wat heeft het iMovieproject er mee te maken, de foutmelding geeft toch aan dat je menu's te lang zijn? Dus je iDVD menu's aanpassen.

Ik had van de week dezelfde melding. Er stonden wat gele uitroeptekens in de menu's waar ik de fouten van verholpen heb. Nog deed hij het niet. Weer nieuwe markeringen gezet. Toen zag ik dat rode kruisje ineens en kreeg de foutmelding over die 15 minuten. Mijn video was 1 uur lang. Maar het menu bestond uit drie menuutjes met 15 doorklikvensters totaal ( er gebeurden 15 belangrijke gebeurtenissen in deze video) . Ik heb er toen maar een menu van gemaakt en er maar 1 doorklikvenster opgezet. Ik wist niet welke ik dan weg moest laten. Dan maar niet. Nu deed hij het wel.

Hoi MacbookTo,

Bedankt voor je reactie. Ik geloof dat het me nu duidelijk is. Als ik je goed begrijp heb ik gewoon te veel hoofdstukken in Imovie aangemaakt (die in IDVD als sceneselecties worden aangemaakt) . Dat kan ik toch alleen via Imovie oplossen?

Ja, zo heb ik wel gedaan. Die gele balletjes weggehaald en het was gefikst. Je zult ook wel in het menu die extra vensters kunnen verwijderen, maar ik vond dit wat makkelijker. Misschien kun je er eerst een paar weghalen en kijken of dat werkt.

Gelukt. Bedankt voor je reactie.

Leuk dat je het even liet weten. Het is mij indertijd wel gelukt om meerdere menu's te maken, maar ik denk als je veel foto's in de achtergrond zet e.d. je al snel op die 15 minuten komt. Daarom heb ik het deze keer ook maar simpel gehouden. Fijn dat het gelukt is. Weer een geruststelling voor je

Graag gedaan hoor. Tot nu toe altijd antwoord/reactie gekregen op mijn vragen. En daardoor het probleem opgelost. Echt ideaal ,deze site.

Hoewel de oplossingen mij niet helemaal duidelijk zijn (en ik wil die 22 hoofdstukken houden!) ben ik wel op een oplossingsspoor gezet van dit zelfde probleem.
Ik heb maar eens een ander menu geprobeerd (de film moet nu eenmaal af) en ja, geen enkel probleem meer.
Hierna maar eens kijken hoe het anders kan met het gekozen menu. Ik vind het soms nog steeds een erg vreemde gang van zaken. Deels ook doordat er iets in de MBP fout gaat want als ik exact hetzelfde doe wat niet lukt (muziek invoeren bv) en keer herstart gaat het vaak wel. Dat is dus erg onbetrouwbaar...

HiPod; deze site is idd een fantastische mogelijkheid om je probleem te tackelen. Ik maak er veel gebruik van en kijk ook vaak even of ik het antwoord ergens op weet. Maar ik ben nog te onervaren om al veel hulp te geven, jammer, maar ik doe mijn best. Voor wat hoort wat niet waar?

mvg, bruce

Simpel is ook om het in en uitpunt van op de speelbalk van de menu's kleiner te slepen, gewoon de duur van de menu's aanpassen dus.
Je kunt er wel honderd gebruiken, maar als ze allemaal 15 minuten duren gaat het niet passen.
De DVD heeft een bepaalde ruimte te besteden en je moet de menuutjes dan ookgewoon als extra videomateriial zien dat op de DVD gebrand gaat worden.

Bedankt voor de uitleg! Klinkt erg logisch. De DVD is nu klaar (incl. een image) en dus kan ik dit eens proberen. crasht die dan is er nog geen man over boord.
Moet uit de film nog een apart stukkie voor iemand halen dus kan weer lekker oefenen.

Heb gehoord dat FCE met update komt, hoop dat ie moderner wordt want nu vind ik het maar niks; voor veel simpele dingen erg omslachtig allemaal.
En dus nu wel met een DVD menu maken of rechtstreeks in iDVD kunnen zetten; is ook goed want de mogelijkheden van iDVD vind ik weer wel goed gevarieerd. Maar eerst in iMovie renderen en dan delen kost veel tijd en kwaliteit?

mvg,
bruce