iDVD of DVD Studio Pro

Ik brand nu vanuit FCP4 in iDVD maar die frame-pjes van iDVD die je er voor moet zetten vind ik zo kinderlijk. Ik ben er nog niet achter hoe ik brand in DVD STUDIO PRO. ( production suite) Wat is het verschil?

idvd is beperkt, en met dvd studio pro kan je alles zelf in elkaar vlanzen

iDVD is op zich helemaal niet zo beperkt.... je kunt de thema's eventueel zelf openmaken en die inhoud aanpassen, en zo je eigen thema maken zonder al te veel moeite.

Unsound, dan ben ik heel benieuwd hoe je zo'n thema openmaakt en de inhoud aanpast. Leg mij dat eens uit, want idvd brand goed, met dat programma is niets mis mee.

Klik samen met je Ctrl-toet op de applicatie iDVD. Kies "Toon pakketinhoud". En je krijgt een nieuwe map met CONTENTS. In de map RESOURCES kan je het één en het ander veranderen.

En hoe dan verder? Waarmee kun je die thema bestanden aanpassen?

Standaard heeft een thema een achtergrond, en een dropzone.

De achtergrond bestaat uit een foto, en de drop-zone kan een filmpje bevatten. Als je de achtergrond uit het pakket haalt, kun je deze vervangen, of veranderen. Zo kun je dus dropzone’s gebruiken met je eigen opmaak qua achtergrond.

Om een thema open te maken ga je met de finder naar je programma-map, en selecteer daar iDVD. Kies dan met de rechtermuisknop voor “toon pakketinhoud”. Ga vervolgens naar "contents > “recources”. Daar staan de thema’s. Ook een thema is weer een pakket wat je op dezelfde manier kunt openmaken zoals het programma iDVD. Daarin staat dus het achtergrond-plaatje. Deze kun je vervolgens bewerken / vervangen.

Andere leuke optie is om een stukje film af te laten spelen voor je bij het menu komt. Wat ik dan vaak doe is het volgende: Maak een screendump van het menuscherm in iDVD. snij het menu uit, en sla de foto dan weer op. Als je dan in iMovie een filmpje maakt wat voor het menu komt, kun je het einde laten overlopen naar de screendump door een verloopfilter. Zo lijkt het introfilmpje keurig over te gaan in het menu.

Zoek anders even op dit forum. Laatst heeft iemand een paar goede URL's gegeven van sites waarin precies staat hoe je de thema's kan veranderen.

Frans

[quote:0e5fe34867="Frans"]Zoek anders even op dit forum. Laatst heeft iemand een paar goede URL's gegeven van sites waarin precies staat hoe je de thema's kan veranderen.

Frans[/quote:0e5fe34867]
Dit topic toevallig ?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=8018&highlight=