idvd-onderdeel coderen duurt lang

Hi, Ik ben vanochtend begonnen met mijn vakantiefilm via imovie naar idvd te zetten. Dat gaat allemaal prima. Maar op het moment dat ik de dvd wil branden duurt het "onderdeel coderen..." wel heel erg lang. Hij is nu zeker al een half uur bezig. Is dat normaal? en zo niet; waar ligt het dan aan? De film is korter dan een uur.

Ik kan nu niet zien welke versie idvd ik heb omdat het programma nog steeds aan het coderen is. Ik werk op een powerbook 15" die ik later voorzien heb van Tiger en alle updates die erna zijn gekomen.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Mijne duurde langer dan een half uur na 2 uur was ie nog niet klaar...

Oke!

Ik kan er dus vanuit gaan dat ie straks gewoon gaat branden.
Ik druk voorlopig maar even niet op anuleren dan! :smiley:
bedankt voor je snelle respons overigens.

Groet,
Ben

:( Dat het renderen zo lang duurt is (normaal) bij mij duurt het ook zo lang imac G4 1.25 Tiger, het duurt zelfs wel ruim 2 uur, . dus maak je niet bezorgd dit is gewoon. ruudvan

Ik zou zeggen, doe dat renderen als je gaat slapen... kan ook langer dan 3 uur duren! Maar das normaal.

Het omzetten van DV naar VOB (MPEG2) duurt altijd lang.

Ik heb het ook gedaan via toast, maar dat duurde ± 12 uur (g4-466...) maar toen heb ik het anders gedaan; niet naar de DVD brander rippen, maar Toast een image laten maken op je HD en daarop laten rippen; toen duurde het ± 3-4 uur ....

mijn filmpie is nu ook klaar... :D

Renderen naar MPEG2 duurt gewoon erg lang. Weet niet of je Final Cut Pro hebt, maar daarmee gaat het ietsjes sneller.

RAARRRR MAAR WAARRRR: Windows is een stuk sneller als het om renderen gaat (!!)

Nog een idee; gebruik Cleaner (discreet.com)