iDVD op een G3 computer? Deel 2

Gegroet Apple Vrienden,

Ik ben nog altijd in de weer met een iDVD project (eenmalig)
Helaas kan ik dit nog altijd niet voorbereiden om mijn G3 iMac 500Mhz CD-RW.
Ik wil alleen een project maken en dus niet branden op DVD. Maar:
iDVD 5 werkt niet en iDVD 4 ook niet.
iDVD 4 en 5 openen na de HPurz en PFurz hack maar hangen zich op nadat ik het beginvenster krijg.

Ik heb systeem 10.3.9

Wie weet raad? (dus geen adviezen voor een nieuw(ere) Mac want die heb ik reeds genoeg gekregen) :oops:

iDVD werkt alleen als je een DVD brander in je computer hebt, misschien kun je een externe op de kop tikken. Heb ik ook gedaan en bij mij werkt het nu dus.

iDVD 5 werkt ook zonder interne brander iDVD 4 werkt ook zonder interne brander maar dan heb je de hack nodig

Precies zoals ik zeg, je hebt wel een brander nodig.

Als u op de hoogte was zou u weten dat iDVD 5 ook zonder DVD brander werkt. Staat immers op het lijstje met de diverse verbeteringen in iLife '05

zucht

‘een geïnformeerd mens telt voor twee’

iDVD werkt alleen op een G4 met minimaal 733 Mhz processor of sneller. Dat staat ook zo in de systeemeisen beschreven van iLife, de bundel waarvan iDVD deel uitmaakt. Kijk eens op www.apple.com/nl/ilife daar kun je dat allemaal nalezen. Een G3 is gewoonweg te traag om iDVD te kunnen draaien. Zelfs een G4 heeft er soms moeite mee.

Ja dat klopt, heb je de vorige keer ook gezegd. Maar ik wil het renderen en het branden niet doen op een G3.

En Garageband en iMovie HD hebben eigenlijk ook een G4 nodig maar die werken toch vrij aardig op mijn iMac…

Zonder G4 van >733 Mhz werkt het gewoon niet. Waarschijnlijk kun je iDVD geeneens installeren. Je hebt geen DVD-speler in je iMac dus dat is al een probleem. Natuurlijk kun je dan een externe aansluiten, maar ik ben bang dat de installer van iDVD een onderdeel bevat wat je machine controleert en dan meldt dat het niet geinstalleerd kan worden omdat de hardware niet ondersteund wordt. Ik zou de moeite niet doen op zo'n iMac want goed werken zal het niet. Ik vind het zonde van je tijd...

Het is voor een groot deel over met iMac G3, behalve Mac OS X (wat ook al moeilijker wordt) en wat lichte dingen als tekstverwerken, e-mail en internet kun je de rest vergeten. Tenzij je oudere versies van bepaalde programmatuur gebruikt. De nieuwe software werkt nu eenmaal steeds vaker alleen op een G4 of G5 en alles gaat al richting die laatste. Ik moet er ook aan geloven met mijn PowerBook G4 1Ghz…

Blijf het toch vinden dat je het probeert! :P