iDVD scenes uitlijnen [opgelost]

Even een vraag van mn vader: Hij is nu bezig oude Hi8 videobandjes via iMovie te importeren en dan te bewerken, dus scenes selecteren en dan uiteindelijk exporteren naar iDVD om er daar een mooi menu omheen te maken en het dan op DVD te bakken. Dit alles lukt goed op de G5, alleen het uitlijnen van de scenes in iDVD is een probleem. Dus ten opzichte van elkaar netjes horizontaal en vertikaal uitlijnen. Wie weet hiervoor raad? Is hiervoor een plugin of zie ik instellingen/toetscombinatie's over het hoofd?? In de help-file staat hier ook niks over.

Er zit trouwens wel een knop ‘uitlijnen’ in iDVD, maar dan worden alle scenes netjes in het midden over elkaar gezet. Heeft dus ook geen zin…

Wie oh wie? :roll:

Geen idee hoe je dat in iDVD zou kunnen doen, maar als niets helpt, dan kun je altijd nog een velletje A4 tegen de monitor aanhouden. :wink:

Ja, hoe raad je het! Zo is de arme man :o nu ook steeds bezig... Maar dat moet toch anders kunnen...

Misschien een rare opmerking maar je hebt bij de opmaak onderaan het menu daar kun je de thema's op raster zetten of vrije positie

[quote:d3fc5a1466="bijker"]Misschien een rare opmerking maar je hebt bij de opmaak onderaan het menu daar kun je de thema's op raster zetten of vrije positie[/quote:d3fc5a1466]

Ja die bedoel ik hiermee:

[quote:d3fc5a1466]Er zit trouwens wel een knop ‘uitlijnen’ in iDVD, maar dan worden alle scenes netjes in het midden over elkaar gezet. Heeft dus ook geen zin…[/quote:d3fc5a1466]

Toch bedankt voor de tip, maar dat werkt dus ook niet…

[quote:d70e64300e="cubizer"][quote:d70e64300e="bijker"]Misschien een rare opmerking maar je hebt bij de opmaak onderaan het menu daar kun je de thema's op raster zetten of vrije positie[/quote:d70e64300e]

Ja die bedoel ik hiermee:

[quote:d70e64300e]Er zit trouwens wel een knop ‘uitlijnen’ in iDVD, maar dan worden alle scenes netjes in het midden over elkaar gezet. Heeft dus ook geen zin…[/quote:d70e64300e]

Toch bedankt voor de tip, maar dat werkt dus ook niet…[/quote:d70e64300e]

Nou dat snap ik niet , ik kan dan alles op een plaats zetten waar ik wil.
Bij positie kies aangepast dan kun je alles verschuiven

susses groeten ilja

Nou, dan moet ik daar nog eens mee knutselen. Volgende punt waar hij ondertussen mee zit (ja, hij is net begonnen): Hoe kan ik de kleuren van de pijltjes aanpassen die bij de scene selectie staan. Als ik kijk bij kleuren, staat hier: van thema. Als ik die aanpas, veranderen wel de tekstballonnen onder de scenes in die kleur, maar de pijltjes blijven de kleur van het thema hoeden.

Wie nu of Ilja, alias bijker, heb je weer de oplossing??

Die pijtjes kan je niet veranderen. Die zitten vast aan het thema. Maar waarom wil je dat? zo lelijk zijn ze toch niet?

Ik heb idvd een 'geopend' (toon pakketinhoud) en wat blijkt? Al deze instellingen staan netjes in een plist in de thema's :lol: Dus even een andere RGB waarde opgeven of een ander raster X,Y waardes opgeven en klaar ben u. 8)

Allen dank voor de reacties.