iDVD unexpectedly quit

ik ben een paar dagen bezig geweest om een in iDVD 3 een movie te maken. Ik zet een film erbij in de drop zone en het compileert de eerste. Dan sleep ik de tweede film erbij, en dan is het hopen op het beste. Soms zegt ie "Done", en gaat ie de eerste weer compileren. Onmiddelijk "quit unexpectedly". Erg frustrerend allemaal. Soms kapt ie ermee meteen nadat de 2e movie gecompileerd is. Kon niks vinden op macosx.nl

Ik heb een powermac, DP 1.25 met Superdrive, 256MB “off the shelf”.
Nu heb ik er 512MB van Ramjet bijgeprikt. Nooit een probleem mee gehad. Maar ik vemoed dat het extra geheugen het probleem is. Iemand enige ervaring met het bijprikken van geheugen en memory-intensieve zaken als iDVD? iMovie 3.0.2 is nooit gecrashed met extra geheugen. Is iDVD 3 gewoon een crappy piece of software?

Van ellende besloot ik de 512MB er uit te halen. Uiteraard, nadat ik dat had besloten ging het in 1 keer goed voordat ik de KANS had om het eruit te halen. DVD is perfect gelukt. Dat wel.

Er zijn genoeg verhalen bekend over coasters door vastlopers in verschillende stadia (veel 2 en 4). Sommigen zeggen dat dit komt door niet Apple geheugen. Die verhalen heb je ongetwijfeld gelezen. iDVD3 is veel gevoeliger geworden voor 'vreemde' geheugens en merken DVD-R's. Zet bij gebruik van iDVD elke vorm van sluimeren UIT. En gebruik goede merken DVD-R. (Pioneer, Maxell, Apple) En repareer even de permissies. SLC

hi SLC reparen van de permissies loste het probleem grotendeels op. Wellicht is ramjet dan toch betrouwbaar.

Toch is iDVD 3 nog 1 keer ge-quit. Dat was tijdens het compileren van een korte movie waarin een stukje zit dat op slow-mo gaat. Dat komt absoluut niet uit de verf op de uiteindelijke DVD, en wellicht dat ie gecrasht is daarop. Alle andere stukken ging plotseling feilloos.

Verder gebruik ik Apple DVD-R ($18.80 per vijf)