idvd verborgen menu

Ik wil in iDVD een verborgen menu maken.

Je ziet een korte intro waarna je gewoon een afbeelding ziet en verder niks. Op je dvd-speler druk je op 1 en scene 1 begint te spelen, zodra deze dan klaar is gaat ie terug naar het hoofdmenu. Zelfde geld voor de andere scenes. Is dit mogelijk?

In iDVD volgens mij niet. Dat is meestal allemaal voorgekauwd. Maar in DVD Studio Pro 4 is het wellicht met wat scripting wel mogelijk. Maar dat is vrij gecompliseerd.

Dat word dus googlen naar oplossingen…

Succes ermee!!

Lijkt me niet zo gecompliceerd.

Je maakt gewoon in DVD studio pro hele kleine buttons, waarvan de kans erg klein is dat je er overheen komt.
In de navigatie zeg je gewoon dat ie continu naar dezelfde menu gaat (up, down, left right)
Terwijl je voor de 1, 2 etc wel een target instelt.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar moet volgens mij wel werken

@hobbes2210,

Het idee wat je hebt kan misschien wel werken. Zal het een keer proberen. Maar ik denk wat Sentitel bedoeld is dat je niet echt een menu krijgt, maar dat als je op ‘1’ drukt hij scene 1 afdraait en op ‘2’ scene 2 natuurlijk. Ik heb nu DVD studio voor me en de cijfer knoppen staan nergens bij de ‘user operations’. Je kunt nergens zomaar zeggen dat een knop selectie geactiveerd moet worden door bijvoorbeeld knop twee. Dus in dit geval denk ik dat een script de beste oplossing is.
Of als je wel denkt dat het lukt, zou je dan misschien kunnen omschrijven hoe je dat voor elkaar krijgt. Lijkt me handig om te weten.

@DJmichel,

Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik heb net wat zitten experimenteren met DVD sp.
Inderdaad is er geen optie om direkt de cijfer toetsen te ‘programmeren’

Het is mij nog niet geheel duidelijk wat er gebeurt als je op de cijfertoetsen drukt.
Als dan track 1 gaat spelen werkt het dus wel.

We experimenteren verder

Jammer dat die cijfertoetsen niet werken, de rest kon je namelijk heel eenvoudig doen met die Stories in DVD Studio Pro. Ik heb zopas ook eens zitten spelen, en alles werkt, behalve natuurlijk het drukken op een cijfer om de bijhorende scene te starten :-(

Groeten,

Stefaan

iDVD gebruik ik altijd het * voor de naam van het menu. Zelfde kleur als menu scherm en klaar!

weet iemand heel toevallig waarom IDVD toch je menu gaat renderen en voorbereiden terwijl je voor de optie hebt gekozen waarbij de film direct gaat afspelen bij invoer??

Dit duurt zo lang namelijk en lijkt me dus een totaal overbodige actie…

iDVD heeft helemaal geen optie om een DVD zonder menu te maken...

Je kunt wel een film laten afspelen VOOR dat het menu geladen wordt, maar na het afspelen van die film komt dus alsnog het menu… die hoort er gewoon bij.

Beste optie is gewoon een stilstaand menu te kiezen,
dan hoeft hij slechts een paar seconden te renderen…

oke, lijkt me duidelijk! dank