[iDVD] verhoudingen film behouden

Ik wil m'n trailers van films op een DVD'tje zetten. De meeste trailers zijn widescreen formaat. Als ik die in iDVD sleep en ze afspeel, dan worden ze beeldvullend uitgerekt en kloppen de verhoudingen niet.

Wie weet hoe ik de verhoudingen correct houd?

Is uitgebreid behandeld... http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=58528&highlight=#58528

Lucas: Aangezien je afgelopen dag meerdere malen in het video forum actief bent geweest en kennelijk niet de moeite neemt om mensen voor hun hulp te bedanken, zal ik NOOIT MEER de moeite nemen om jou te helpen. Je bent het gewoon niet waard! Dit is namelijk niet de eerste keer. Eerst ben je te lui om even te kijken of je vraag misschien niet al voorbij is gekomen. En vervolgens is het kennelijk niet belangrijk genoeg om mensen die je ondanks dat helpen, te bedanken. Of welke reactie dan ook te geven. Mensen als jij ontnemen me de zin om mijn kostbare tijd te steken in zinloze hulp aan ondankbare mensen. Gelukkig leveren mijn adviezen buiten dit forum genoeg geld en waardering op. SLC

[quote:bb74a9c84d="Steve's lovechild"]...zal ik NOOIT MEER de moeite nemen om jou te helpen. Je bent het gewoon niet waard![/quote:bb74a9c84d]

Oei oei oei, SLC! Zo kon ik je nog helemaal niet! :smiley: Vergeet niet dat er nog genoeg mensen hier op het forum zijn die jouw inbreng zeer zeker wel waarderen he! :wink: Ik geloof dat ik ook al eens eerder heb aangegeven dat ik me steeds weer verbaas over de kennis op video-gebied die jij zo even uit je mouw lijkt te schudden, dus laat je plezier op dit forum vooral niet verknallen door mensen die, al dan niet bewust, niet lijken te kunnen waarderen hoe jij en vele anderen zich inzetten om andermans problemen op te lossen.

Cheer up! :mrgreen:

[quote:82f558f96d="Steve's lovechild"]Lucas: Aangezien je afgelopen dag meerdere malen in het video forum actief bent geweest en kennelijk niet de moeite neemt om mensen voor hun hulp te bedanken, zal ik NOOIT MEER de moeite nemen om jou te helpen. Je bent het gewoon niet waard! Dit is namelijk niet de eerste keer. Eerst ben je te lui om even te kijken of je vraag misschien niet al voorbij is gekomen. En vervolgens is het kennelijk niet belangrijk genoeg om mensen die je ondanks dat helpen, te bedanken. Of welke reactie dan ook te geven. Mensen als jij ontnemen me de zin om mijn kostbare tijd te steken in zinloze hulp aan ondankbare mensen. Gelukkig leveren mijn adviezen buiten dit forum genoeg geld en waardering op. SLC[/quote:82f558f96d]

Een vinnige reactie. Heb meteen in mijn forumverleden gewroet en de fout waar je waarschijnlijk op doelde rechtgezet. Jammer dat je me niet wilt helpen, want jij was nu net degene waar ik een reactie van hoopte als het om mijn videovragen ging (waarvan ik er een nog niet heb kunnen oplossen zoals je weet).
Je hebt gelijk dat ik het widescreen pobleem moeiteloos had kunnen opzoeken. Je hebt gelijk dat ik een vraag van jou een keer onbeantwoord heb gelaten. Maar om me nu via het internetmedium te laten weten dat ik als logisch gevolg ‘ondankbaar’ ben en ‘lui’, dat is bijzonder. Dat je dat denkt komt omdat je erg veel vooraannames hebt die niet blijken te kloppen.
Mocht je desondanks werkelijk denken dat ik ben zoals je me afschildert, scheer de overige forumleden dan niet over een kam. Blijf je kostbare tijd steken in adviezen op videogebied op dit forum. Ookal levert het geen geld op.

[quote:9a0edb0de8="lucasraggers"]...scheer de overige forumleden dan niet over een kam...[/quote:9a0edb0de8] Dat doet 'ie denk ik niet: [quote:9a0edb0de8="Steve's lovechild"]...zal ik NOOIT MEER de moeite nemen om [b:9a0edb0de8]jou[/b:9a0edb0de8] te helpen...[/quote:9a0edb0de8] Maar het is natuurlijk wel jammer als er wrijving zou ontstaan tussen diverse leden, dus kom op jongens! [img:9a0edb0de8]http://dierenforum.com/images/smiles/grouphug.gif[/img:9a0edb0de8]

:wink:

[quote:138c0f1f3f="iRuben"][quote:138c0f1f3f="lucasraggers"]...scheer de overige forumleden dan niet over een kam...[/quote:138c0f1f3f] Dat doet 'ie denk ik niet: [quote:138c0f1f3f="Steve's lovechild"]...zal ik NOOIT MEER de moeite nemen om [b:138c0f1f3f]jou[/b:138c0f1f3f] te helpen...[/quote:138c0f1f3f] Maar het is natuurlijk wel jammer als er wrijving zou ontstaan tussen diverse leden, dus kom op jongens! [img:138c0f1f3f]http://dierenforum.com/images/smiles/grouphug.gif[/img:138c0f1f3f]

:wink:[/quote:138c0f1f3f]

Ik bedoel, laat mijn gedrag niet exemplarisch zijn voor dit forum. Zeg iRuben, weet jij misschien het antwoord op de oorspronkelijke vraag van deze thread, namelijk: Hoe houd ik de verhoudingen correct? (grapje, hoe toepasselijk :wink: )

[quote:244b96132d="lucasraggers"]Zeg iRuben, weet jij misschien het antwoord op de oorspronkelijke vraag van deze thread, namelijk: Hoe houd ik de verhoudingen correct?[/quote:244b96132d]

Ik heb geen flauw idee. Ik ben zelf ook net een maandje of wat video-freak maar gebruik sowieso geen iDVD omdat ik geen DVD brander heb.

Ik denk dat je je filmpjes dan toch eerst door iets als Final Cut heen zal moeten halen ofzo (maar ook dat is gewoon gokken van me).