idvd

Ik heb nog een leuke voor jullie. Ik heb de imac superdrive.Er zit alleen geen idvd(2.0)op.Het schijnt dat idvd tijdens de software restore wordt geïnstalleerd en niet via het schijfje met de installer van in mijn geval Mac OS 10.1.5.Daar snap ik dus geen hout van.Hoe installeer ik nu zonder mijn harde schijf te wissen idvd van de restore cd's?? Of hebben jullie een andere/betere oplossing?

Gr,Jeroen

Hoi Jeroen

Das dan wel ff minder, dat het er niet bij zit, sta op het punt zelf ook deze mac te kopen.
Is het niet zo, dat je deze gewoon bij Apple.com kan downloaden?
(of zeg ik nu iets heel stoms?)

suc6, en ben benieuwd, dan weet ik wat ik te wachten staat, dus zou graag vernemen van je hoe dat afloopt, of hoe je het oplost!

mijn appeltje

Nee, je kan dus alleen maar de idvd updater 2.1 downloaden.2.0 is werkelijk nergens te vinden. Het is raar ,want een vriend van me die ook net een nieuwe imacsuperdrive heeft gekocht heeft wel idvd.

voor de rest is die superdrive natuurlijk geweldig!!

Hoi Hoi Jeroen

Misschien een foutje, kan de beste overkomen, als het bij  je vriend wel goed zit.
Ik zou terug gaan naar de dealer, of waar je hem ook gekocht mag hebben, en vragen hoe het zit!

Suc6 mijn appeltje

Dag Jeroen,

Als ik het goed heb: je hebt dus je schijf gewist en OS X opnieuw geïnstalleerd met de OS X-install CD? Ik vrees dat er inderdaad geen andere oplossing bestaat dan opnieuw alles te installeren met de Software Restore CD's en dus je schijf opnieuw te wissen. Tenzij je nog een andere CD hebt met het label "iMac Programma's" of zoiets. Ikzelf heb een iBook en er zat AppleWorks, Bugdom en Cro-Mag Rally bij. Wel, die programma's staan, behalve op de Software Restore CD's, ook nog eens op een CD genaamd "iBook Programma's".

Grtz,

Paul

Hoi mijn Appeltje,

Ik heb stonehouse(dealer) reeds gemaild.

Leuk trouwens dit forum zeg!Zo snel reactie.Dit draagt natuurlijk wel bij aan nog meer mac verslaving.Ik heb net zelfs een apple logo laten verzenden via deze mac osx site.Is het niet ziek??

jeroen

Hoi Paul,

Nee,ik heb nog niks gedaan,maar ff stonehouse, de dealer in Woerden gemaild waar ik mijn superdrive heb gekocht heb.Ik laat jullie weten wat het antwoord is.

greetz,jeroen

Hey Jeroen,

Wat leuk, dat is ook mijn Dealer, althans machouse, want stonehouse is volgens mij alleen voor zakelijke klanten, maar de dealer uit Woerden dus, goede keus, aardige mensen vind ik

Ben benieuwd naar de reactie die de dealer geeft, want de mijne ga ik daar ook ophalen ahahahha, misschien dat je zo vriendelijk wil zijn, het hier mee te delen.

Verslavend hier, hoe kom je er bij hahaahh   :smiley:
ik doe niet anders dan hier komen momenteel, en leer er erg veel van moet ik je zeggen. Helemaal tegek hier.

mijn appeltje

Mijn Appeltje,

Ja je leert erg veel.Wat ga je eigenlijk ophalen bij stonehouse?
En ja, ze zijn goed daar.Ik had Vrijdag mijn mac besteld de maandag daarop stond 'ie te schitteren bij mij thuis.

het is allemaal flink aan de prijs bij meneer appel,maar dan heb je ook wat!!

Ik zal schrijven wat ze hebben geabtwoord.

gr,jeroen

Hoi Hoi

Een iMac G4 Superdrive 17 inch, heb jij deze ook, of de 15 inch??

zou leuk vinden als je me op de hoogte hield wat ze ervan zeggen, en wat ze eraan doen om het op te lossen.

Uiteraard, mag je me ook mailen.

groetjes mijn appeltje Anja

Ha Anja,

zo zo een 17 inch ,toe maar ,was 15 niet groot genoeg(voor mij wel dus)
Trouwens als ik je zou willen mailen kan dat niet want je hebt blijkbaar opgegeven om je e-mail adres niet te tonen

jeroennemans

[quote:post_uid0="jeroen1"]Trouwens als ik je zou willen mailen kan dat niet want je hebt blijkbaar opgegeven om je e-mail adres niet te tonen[/quote:post_uid0] Hallo Jeroen,

Blij te zien dat je het forum leuk vindt. Alsje wilt kan je Appeltje (of welk ander lid dan ook) een 'interne' mail sturen. Ingebouwd in de site zit een messenger.

Rechts bovenin de pagina zie je het knopje 'members'. Als je Daarop klikt, krijf je info over alle forumleden. Als je daar nou een lijst opvraagt, geselecteerd op aantal posts, zie je appeltje ergens bovenaan staan. Ze is een van de meest enthousiaste leden =)

Vervolgens kan je bovenaan de pagina klikken op 'send… a message'. Enfin, spreekt wel voor zich, denk ik. Al deze berichten zijn dus niet openbaar in het forum te zien.

Suc6 d'r mee

Trouwens, in de topic Software > mail opnieuw installeren, geeft awesomemac de url van 'pacifist'. Met dit programma kan je waarschijnlijk je probleem ook fiksen.

Ben benieuwd of het wat is.

Ha Tiny,

Bedankt voor je reactie.Nu ik een tijdje achter de mac zit en mee doe aan dit forum moet ik zeggen dat het best verslavend is.Wel een beetje eng zoveel macverslaafden bijelkaar…maar erg leuk!!!
Ik heb twee vrienden die ook behoorlijk pro mac zijn,ik zal ze ook naar dit forum verwijzen.

greetz,Jeroennemans :smiley:

[quote:post_uid0="jeroen1"]Ha Anja,

zo zo een 17 inch ,toe maar ,was 15 niet groot genoeg(voor mij wel dus)
Trouwens als ik je zou willen mailen kan dat niet want je hebt blijkbaar opgegeven om je e-mail adres niet te tonen

jeroennemans[/quote:post_uid0]
Hoi Jeroen,

Ja klopt 15 inch was niet voldoende, ik zie het zo, voor 200 EUR meer heb ik nu wel een breed 17 inch scherm, en wat maakt 200 EUR nu uit op een dergelijke uitgave? mijn persoonlijke mening.

Over het mailen, tuurlijk kun je me mailen, of een berichtje sturen, test maar, de reden dat ik hier mijn email weer onzichtbaar hebt gezet, is dat er een persoon hier rond hing, die het nodig vind me te mailen, met de grootste onzin die er bestaat. (ik hoop nu hte afgeschermd is dit te kunnen beperken, voorkomen doe je het niet)

Als je reageerd op een bericht hier, zie je onderaan staan, of je de persoon een email wil sturen, persoonlijk berichtje of op de reactie wilt reageren, maar je hebt wel de profielgegevens gevonden, volgens mij, had je mij daar vandaan al in je adresboekje kunnen plaatsen.
Vanuit het adresboekje kun je mensen weer prive berichtjes sturen (PB)
of emailen, want dit gaat niet via je eigen emailprogramma.

Hoop dat het zo duidelijk is, en sorry, als ik niet duidelijk geweest bent,

ben benieuwd of je al wat gehoord hebt van de dealer, maar dat vernemen we nog wel

Groetjes mijn appeltje

Hoi Jeroen,

Ik ben ook benieuwd want ik moet mijn nieuwe Imac nog bestellen. Ik zou naar Macwarehouse, maar als je reacties over Stonehouse erg positief zijn zou ik dat ook graag willen lezen! :slight_smile:
Ervaringen uit het verleden geven op dit gebied wel garanties voor de toekomst :wink:

beste mensen,(dit wordt een lang bericht,sorry)

nog even het antwoord van de Stonehouse dealer in Woerden op de vraag waarom er geen idvd op mijn superdrive zit en hoe ik er wel aan kan komen terwijl ik gewoon de installer X had geïnstalleerd,zoals iedereen dacht ik…Ik moet bekennen dat het een demo exemplaar betreft die één dag heeft gedraaid tijdens de presentatie van de nieuwe imac.Toen ik hem voor het eerst opstartte kreeg ik Mac OS9 te zien maar ik wilde natuurlijk Mac OS X.Achteraf weet ik niet of deze er al opzat aangezien (zoals jullie weten)zowel X als 9 gedraaid kan worden op deze mac.Maar ik wist toen niet hoe ik dit kon checken.Dus installeerde ik X vanaf de installer.Enfin nu antwoord van stonehouse:

Jeroen,

Als je de mac uit de doos haalt en je start gewoon op start de Mac automatisch
de installatie procedure op, deze vraagt om de Restore CD's. Dus ja, iedereen
zal in principe de Restore-CD's gebruiken.
Je krijgt dan meer software geinstalleerd (o.a. iDvd).
Ik moet toegeven dat ik zelf ook nooit de software restore gebruik.

Maar goed… om toch een idvd te installeren heb ik 2 mogelijkheden:

• even langskomen, dan copieer ik even die iDVD op je HD.
  • upgrade kopen van iDVD2. Dit kan alleen via internet (zelfs wij kunnen dit
    niet als reseler inkopen, maar wij hebben ze voor klanten als jou zelf als
    service gekocht) deze officiele dvd kost (ons):
    M8625ZM/A       iDVD2 Upgrade voor verkoop zie opmerking     29,00 euro ex btw

Ik kan niet ff een kopietje maken want hij is 1,06Gb en staat op een dvd, en
een DVD branden kost al bijna meer dan die officiele.

Ik heb het ook niet verzonnen om op deze manier iDVD2 te krijgen, maar Apple
vindt dit waarschijnlijk makkelijker.

Groeten Jeroennemans(wel balen dit gezeur)

:frowning:  :(

beste mensen,(dit wordt een lang bericht,sorry)

nog even het antwoord van de Stonehouse dealer in Woerden op de vraag waarom er geen idvd op mijn superdrive zit en hoe ik er wel aan kan komen terwijl ik gewoon de installer X had geïnstalleerd,zoals iedereen dacht ik…Ik moet bekennen dat het een demo exemplaar betreft die één dag heeft gedraaid tijdens de presentatie van de nieuwe imac.Toen ik hem voor het eerst opstartte kreeg ik Mac OS9 te zien maar ik wilde natuurlijk Mac OS X.Achteraf weet ik niet of deze er al opzat aangezien (zoals jullie weten)zowel X als 9 gedraaid kan worden op deze mac.Maar ik wist toen niet hoe ik dit kon checken.Dus installeerde ik X vanaf de installer.Enfin nu antwoord van stonehouse:

Jeroen,

Als je de mac uit de doos haalt en je start gewoon op start de Mac automatisch
de installatie procedure op, deze vraagt om de Restore CD's. Dus ja, iedereen
zal in principe de Restore-CD's gebruiken.
Je krijgt dan meer software geinstalleerd (o.a. iDvd).
Ik moet toegeven dat ik zelf ook nooit de software restore gebruik.

Maar goed… om toch een idvd te installeren heb ik 2 mogelijkheden:

• even langskomen, dan copieer ik even die iDVD op je HD.
  • upgrade kopen van iDVD2. Dit kan alleen via internet (zelfs wij kunnen dit
    niet als reseler inkopen, maar wij hebben ze voor klanten als jou zelf als
    service gekocht) deze officiele dvd kost (ons):
    M8625ZM/A       iDVD2 Upgrade voor verkoop zie opmerking     29,00 euro ex btw

Ik kan niet ff een kopietje maken want hij is 1,06Gb en staat op een dvd, en
een DVD branden kost al bijna meer dan die officiele.

Ik heb het ook niet verzonnen om op deze manier iDVD2 te krijgen, maar Apple
vindt dit waarschijnlijk makkelijker.

Groeten Jeroennemans(wel balen dit gezeur)

:frowning:  :(

Jeroen, Lege DVDtjes hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Zie het andere onderwerp over DVD waarin 'mijn appletje' via tiny een voordelig adresje weet.

Akties deze week
Blank DVD-R 4.7Gb 25-pack spindel € 40

Geef t maar door aan je dealer! Kan hij voor jou dvdtje branden :smiley:

Hoi Jeroen,

Leuk dat een verslag van het hoe en wat aan ons hebt laten  weten.
Hoewel ik nu niet weet? Komt dit doordat je een 'demo" gekocht hebt? of is het standaard zo geregeld, ik heb dit nl nog niet eerder gehoord, terwijl er al heel wat mensen de nieuwe iMac aangeschaft hebben. (of hadden die dit probleem ook, maar melden dit niet?, kan ook nog)

Maargoed je weet het nu,

suc6 mijn appeltje