IE7 CSS bug lijst

Microsoft heeft Internet Explorer 7 beta 2 vrijgegeven, met de belofte dat IE7 betere CSS ondersteuning (beter dan IE6) gaat bieden.

De webdevelopers wereld is IE7 beta 2 op de pijnbank aan het leggen en op CSS Discuss is een wiki geopend waar bugs verzameld worden:

http://css-discuss.incutio.com/?page=IE7

[b:1d918677c5][color=red:1d918677c5]BELANGRIJK[/color:1d918677c5][/b:1d918677c5]: Deze wiki post ik zodat je als ontwikkelaar deze lijst kan lezen. Ik weet dat nogal wat mensen op MacOSX.nl nogal ‘post happy’ zijn. Bedenk dat CSS Discuss een zeer serieuze lijst is met mensen die meer weten van CSS dan wij allemaal bij elkaar x 2keer… Alleen posten als je heel, heel, heel, heel erg zeker weet dat je een goed gedocumenteerde bug hebt gevonden die nergens anders te vinden is. Lees eerst deze post: http://meyerweb.com/eric/thoughts/2006/02/03/charting-ie7b2/

If in doubt, don’t do it. Post eerst hier, zodat meer mensen er naar kunnen kijken.

... en voor de compleetheid, hier de pagina naar IE7 beta 2 download pagina.

http://www.microsoft.com/windows/ie/ie7/ie7betaredirect.mspx

[quote:22db3630e9="kaydie"]... en voor de compleetheid, hier de pagina naar IE7 beta 2 download pagina.

http://www.microsoft.com/windows/ie/ie7/ie7betaredirect.mspx[/quote:22db3630e9]

ik neem aan dat deze niet voor de Mac is… :cry:

[quote:99f7725dbb="TurkishDelight"] ik neem aan dat deze niet voor de Mac is.. :cry:[/quote:99f7725dbb]

eh nee, Microsoft is gestopt met het ontwikkelen van een browser voor de Mac.

[quote:8c40e2d6c9="tennapel"][quote:8c40e2d6c9="TurkishDelight"] ik neem aan dat deze niet voor de Mac is.. :cry:[/quote:8c40e2d6c9]

eh nee, Microsoft is gestopt met het ontwikkelen van een browser voor de Mac.[/quote:8c40e2d6c9]

Ik lig er niet wakker van. We hebben genoeg goede browsers :P, Microsoft is passé…

[quote:65df02d7d4="Mr Macintosh"][quote:65df02d7d4="tennapel"][quote:65df02d7d4="TurkishDelight"] ik neem aan dat deze niet voor de Mac is.. :cry:[/quote:65df02d7d4]

eh nee, Microsoft is gestopt met het ontwikkelen van een browser voor de Mac.[/quote:65df02d7d4]

Ik lig er niet wakker van. We hebben genoeg goede browsers :P, Microsoft is passé…[/quote:65df02d7d4]

Mooi. Val dan de rest van de ontwikkelaars die elke dag weer voor de taak staan om een website werkend te krijgen op alle browsers niet meer lastig met dit soort loze opmerkingen.

Ik vind het echt afschuwelijk dat ze de * en _ bugs uit de CSS hebben gehaald en de bugs die je er mee omzeilde niet hebben opgelost.

Dus de oplossing om toch min-height te kunnen gebruiken is om zeep geholpen. Daar hebben ze een heleboel sites mee de nek omgedraaid. :{. Ik mag toch hopen dat ze min en max-height nog fatsoenlijk gaan ondersteunen.

Hoe omzeilde je dan de min-height bug als ik vragen mag?

[quote:8ae4867eec="Nietzman"]Ik vind het echt afschuwelijk dat ze de * en _ bugs uit de CSS hebben gehaald en de bugs die je er mee omzeilde niet hebben opgelost.[/quote:8ae4867eec]

Ik ben er wel blij mee eigenlijk, dan heb je een duidelijke scheiding tussen IE7 en IE6. Uiteindelijk heb je als laatste redmiddel nog die conditional comments, maar er komt vast wel weer een slimmerik die iets weet te verzinnen om in je CSS IE7 te gaan filteren, indien ze niet alle bugs oplossen.

[quote:8ae4867eec=“Nietzman”]I
Dus de oplossing om toch min-height te kunnen gebruiken is om zeep geholpen. Daar hebben ze een heleboel sites mee de nek omgedraaid. :{. Ik mag toch hopen dat ze min en max-height nog fatsoenlijk gaan ondersteunen.[/quote:8ae4867eec]

Ja, ik denk dat de webdevelopers community massaal druk moet gaan uitvoeren om min-height en max-width erin te krijgen.

Er is echter misschien nog een (lelijke) escape: die rare ‘behaviors’ die Microsoft heeft toegevoegd. Ik weet niet of IE7 die ondersteunt, maar dat zou nog een mogelijkheid zijn. Andere browsers negeren deze compleet. Feitelijk is het gewoon javascript dat aangeroepen wordt vanuit je CSS (yuck!), maar het kan van pas komen.

[quote:f6231a9423="tennapel"][quote:f6231a9423="Nietzman"]Ik vind het echt afschuwelijk dat ze de * en _ bugs uit de CSS hebben gehaald en de bugs die je er mee omzeilde niet hebben opgelost.[/quote:f6231a9423]

Ik ben er wel blij mee eigenlijk, dan heb je een duidelijke scheiding tussen IE7 en IE6. Uiteindelijk heb je als laatste redmiddel nog die conditional comments, maar er komt vast wel weer een slimmerik die iets weet te verzinnen om in je CSS IE7 te gaan filteren, indien ze niet alle bugs oplossen.

[quote:f6231a9423=“Nietzman”]I
Dus de oplossing om toch min-height te kunnen gebruiken is om zeep geholpen. Daar hebben ze een heleboel sites mee de nek omgedraaid. :{. Ik mag toch hopen dat ze min en max-height nog fatsoenlijk gaan ondersteunen.[/quote:f6231a9423]

Ja, ik denk dat de webdevelopers community massaal druk moet gaan uitvoeren om min-height en max-width erin te krijgen.

Er is echter misschien nog een (lelijke) escape: die rare ‘behaviors’ die Microsoft heeft toegevoegd. Ik weet niet of IE7 die ondersteunt, maar dat zou nog een mogelijkheid zijn. Andere browsers negeren deze compleet. Feitelijk is het gewoon javascript dat aangeroepen wordt vanuit je CSS (yuck!), maar het kan van pas komen.[/quote:f6231a9423]

Is het CSS Box Model, de 3px Text Jog en de Whitespace Bug eindelijk gecorrigeerd?

[quote:c6612b4368="Sixer"]Hoe omzeilde je dan de min-height bug als ik vragen mag?[/quote:c6612b4368]Door min-height in alle fatsoenlijke browsers te gebruiken en _height in IE. IE's brakke boxmodel zorgde ervoor dat _height op dezelfde manier werkte als min-height, en alle fatsoenlijke browsers negeerden het omdat er een underscore voorstond.

[quote:bcf1dd4357="iBert"] Is het CSS Box Model, de 3px Text Jog en de Whitespace Bug eindelijk gecorrigeerd?[/quote:bcf1dd4357]

Het CSS Box model probleem was al verholpen in IE6.
Voor de rest zijn met name de problemen die op positioniseverything gedocumenteerd stonden aangepakt. Voor de details: ttp://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/02/523679.aspx

[quote:f5bd87a67a="tennapel"][quote:f5bd87a67a="Mr Macintosh"][quote:f5bd87a67a="tennapel"][quote:f5bd87a67a="TurkishDelight"] ik neem aan dat deze niet voor de Mac is.. :cry:[/quote:f5bd87a67a]

eh nee, Microsoft is gestopt met het ontwikkelen van een browser voor de Mac.[/quote:f5bd87a67a]

Ik lig er niet wakker van. We hebben genoeg goede browsers :P, Microsoft is passé…[/quote:f5bd87a67a]

Mooi. Val dan de rest van de ontwikkelaars die elke dag weer voor de taak staan om een website werkend te krijgen op alle browsers niet meer lastig met dit soort loze opmerkingen.[/quote:f5bd87a67a]

Oorzaak van de “last” is niet de schrijver van het eerdere bericht maar MS die de standaards niet naleeft.

Nou jongens en meisjes, 't valt dus best wel mee met die nieuwe explorer. Hee, 't is een beta, en pas na een kwartier is de eerste bug ontdekt!

Volgens mij is deze explorer bedoelt om uit te geven ten tijde van
hoe heet dat nieuwe os van microsoft ook maar weer?
Talpa? Tulip, Shadow, affijn
nog minstens 1 jaar te gaan

[quote:5b21dd89a5="boerke"] Volgens mij is deze explorer bedoelt om uit te geven ten tijde van hoe heet dat nieuwe os van microsoft ook maar weer? Talpa? Tulip, Shadow, affijn nog minstens 1 jaar te gaan[/quote:5b21dd89a5]

IE7 wordt als aparte release uitgegeven. Als je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon je mond. Mircosoft bashed doe je maar ergens anders, zijn we niet in geinteresseerd.

[quote:3d7c178bb5="mstegink"] Oorzaak van de "last" is niet de schrijver van het eerdere bericht maar MS die de standaards niet naleeft.[/quote:3d7c178bb5]

Ik reageer op de ontzettende overbodige en domme uitspraak “Microsoft is toch passe”. Er zitten op dit forum genoeg mensen die hun brood verdienen met webontwikkeling en voor wie de release van IE7 straks gaat betekenen dat het maken van websites makkelijker of nog gecompliceerder gaat worden.

[quote:5a7bfeb801="tennapel"][quote:5a7bfeb801="mstegink"] Oorzaak van de "last" is niet de schrijver van het eerdere bericht maar MS die de standaards niet naleeft.[/quote:5a7bfeb801]

Ik reageer op de ontzettende overbodige en domme uitspraak “Microsoft is toch passe”. Er zitten op dit forum genoeg mensen die hun brood verdienen met webontwikkeling en voor wie de release van IE7 straks gaat betekenen dat het maken van websites makkelijker of nog gecompliceerder gaat worden.[/quote:5a7bfeb801]

Inderdaad. Je kan er zoveel op lopen roepen als je wil, de realiteit blijft dat meer dan 80% van de internetgebruikers je website bekijkt met Internet Explorer 5.5 of hoger. Het MS bashen horen we wel tig keer hier. En wat lost het op? Niets.

[quote:24464557dd="iBert"][quote:24464557dd="tennapel"][quote:24464557dd="mstegink"] Oorzaak van de "last" is niet de schrijver van het eerdere bericht maar MS die de standaards niet naleeft.[/quote:24464557dd]

Ik reageer op de ontzettende overbodige en domme uitspraak “Microsoft is toch passe”. Er zitten op dit forum genoeg mensen die hun brood verdienen met webontwikkeling en voor wie de release van IE7 straks gaat betekenen dat het maken van websites makkelijker of nog gecompliceerder gaat worden.[/quote:24464557dd]

Inderdaad. Je kan er zoveel op lopen roepen als je wil, de realiteit blijft dat meer dan 80% van de internetgebruikers je website bekijkt met Internet Explorer 5.5 of hoger. Het MS bashen horen we wel tig keer hier. En wat lost het op? Niets.[/quote:24464557dd]

Bashen op MS, dat het niets oplost daar ben ik nog niet zo zeker van… verandering krijg je enkel door reactie, maar dit is een ander topic. Voor Macgebruikers is MS inderdaad al lang passé, letterlijk en figuurlijk. Maar als webontwikkelaar blijf je zitten met een monster van een beest dat maar niet getemd wil worden en dat constant nieuwe kunstjes aanleert. Kunst is dan inderdaad om het steeds zo goed mogelijk op te volgen. :roll:

[quote:cf21811ade="kristo"][quote:cf21811ade="iBert"][quote:cf21811ade="tennapel"][quote:cf21811ade="mstegink"] Oorzaak van de "last" is niet de schrijver van het eerdere bericht maar MS die de standaards niet naleeft.[/quote:cf21811ade]

Ik reageer op de ontzettende overbodige en domme uitspraak “Microsoft is toch passe”. Er zitten op dit forum genoeg mensen die hun brood verdienen met webontwikkeling en voor wie de release van IE7 straks gaat betekenen dat het maken van websites makkelijker of nog gecompliceerder gaat worden.[/quote:cf21811ade]

Inderdaad. Je kan er zoveel op lopen roepen als je wil, de realiteit blijft dat meer dan 80% van de internetgebruikers je website bekijkt met Internet Explorer 5.5 of hoger. Het MS bashen horen we wel tig keer hier. En wat lost het op? Niets.[/quote:cf21811ade]

Bashen op MS, dat het niets oplost daar ben ik nog niet zo zeker van… verandering krijg je enkel door reactie, maar dit is een ander topic. Voor Macgebruikers is MS inderdaad al lang passé, letterlijk en figuurlijk. Maar als webontwikkelaar blijf je zitten met een monster van een beest dat maar niet getemd wil worden en dat constant nieuwe kunstjes aanleert. Kunst is dan inderdaad om het steeds zo goed mogelijk op te volgen. :roll:[/quote:cf21811ade]

Wat een treffende opmerking :slight_smile:

[b:9b206aebda][i:9b206aebda]zelfcensuur[/b:9b206aebda][/i:9b206aebda]