Weet er iemand waarom mijn div (#linkList) verspringt (naar beneden) in IE7?
Zit er een fout in de css of moet ik hiervoor conditionele opmaak gaan schrijven.
Lager dan IE7 is onbelangrijk (schoolopdracht).
Iemand nog andere tips om met IE-quirks af te rekenen?
[quote:60455c6a9c="ilias"]@Jeordy
Mijn css is valid en de html al zeker aangezien het het standaard html-bestand van csszengarden.com is.
@iJoost
Ik begrijp niet goed waarom ik firebug zou gebruiken aangezien ik de code zelf heb geschreven en er niets te inspecteren valt. Of niet?
Bedankt.[/quote:60455c6a9c]
Dus omdat je html van zengarden komt is het 100% oke?
En omdat je zelf de code hebt geschreven en daarom hoef je dit niet te controleren?
Wat is het nu, heb je het zelf geschreven of gejat?
Is dat niet hetzelfde als in de klas afkijken bij je buurman (stelen) en er vanuit gaan dat hij/zij het goed heeft? En daarna, als je het dan al zelf doet, aanneemt dat wat je zelf doet 100% oke is? De noodzaak om het na te laten kijken door een leraar is er dus niet?
Ik haal mijn sites altijd door de css- en html-validator en ik schrijf ze vaak helemaal zelf. Ik ga er nooit vanuit dat wat ik zelf schrijf ook 100% klopt. Ik laat het liever even nakijken door een ‘leraar’.
En iJoost, bedankt voor de tip betreffende Firebug, die kende ik nog niet.
[quote:cc0352589a="ilias"]Ik begrijp niet goed waarom ik firebug zou gebruiken aangezien ik de code zelf heb geschreven en er niets te inspecteren valt. Of niet?[/quote:cc0352589a]
Dan kun je zien welke regels echt op een bepaald element van toepassing zijn. En wat het uiteindelijke “calculated” resultaat is. Dat is vaak hoogst verhelderend.
Maar in elk geval gaat het je helpen om je CSS netjes te krijgen. Zelf geschreven of niet maakt daarvoor niet uit. Sterker nog, als je de CSS ergens geleend hebt, zal dat wel te hoog gegrepen zijn. Dus juist als je zelf je CSS schrijft. Verrotte handig stuk gereedschap!
Een timmerman die zegt: Ik heb geen duimstok nodig want ik zaag mijn planken zelf op lengte?!
Ok dan. :)
Soit, ik heb gewoon de stylesheet aangepast en er een aparte stylesheet van gemaakt.
Probleem is nu wel ik kan geen
<!--[if IE 7]> <link href="ie7.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" /> <![endif]-->
aangezien ik niet aan de html mag komen.
Is er een manier om ie7.css te importeren vanuit mijn standaard css-bestand en dit alleen voor IE7 toe te passen?
[quote:c6cbe2bc79="n8n"]In de css kan je ook conditional comments plaatsen.[/quote:c6cbe2bc79]`
Mijn vraag was dus "hoe?" :)
[quote:c6cbe2bc79=“Oost!”]En Conditional Comments zijn verschillende css bestanden voor verschillende browsers…
Google maar ff…[/quote:c6cbe2bc79]
Weet ik, ik zeg toch dat ik een nieuwe stylesheet heb gemaakt (IE7.css).
Ik zit nu met 2 stylesheets (sample.css en IE7.css) en wilde weten hoe ik vanuit sample.css IE7.css kon importen maar natuurlijk alleen als de browser IE7 is.