Iemand al de nieuwe reeks imac in huis ????

Zijn ze al ergens op voorraad ?? Ben wel benieuwd of er nog problemen zijn met de lawaaige fans....

gr Martijn

[quote:d314021922="mjvoorbraak"]Zijn ze al ergens op voorraad ?? Ben wel benieuwd of er nog problemen zijn met de lawaaige fans....

gr Martijn[/quote:d314021922]

Over een 10-tal dagen kan ik je dat vertellen :wink: Hopelijk zijn ze wel in orde :smiley:

Woensdag besteld (in de winkel / standaard 20" model). Levering gaat ongeveer 2 weken duren zeiden ze.

[quote:74ad7935a0="moodjoo"]Woensdag besteld (in de winkel / standaard 20" model). Levering gaat ongeveer 2 weken duren zeiden ze.[/quote:74ad7935a0]

Apple store stond: 5 business days voor verzenden. Met optie 1GB RAM was het nog 4 business days. Bestelling op 05.05.2005. Op mijn orderbevestiging staat: Uw bestelling zalworden verzonden ob of vvor 11.05.2005 (dat moet op of voor zijn, foutje Apple store). Houdt bovendien rekening met een levertijd van drie tot zeven dagen na ontvangst van de verzendaankondiging, die u eveneens per e-mail ontvangt.

Dus ik krijg m’n toestel zeker niet voor 16 mei 2005. Dat wordt dus spannend afwachten :slight_smile:

woensdag bij mij

17 inc…

Heb hem afgelopen woensdag bestelt en hij staat nu al op 'preparing shipment', dus is verwacht hem aankomene week.

iMac 20", 1 GB ram, 400 GB schijf erin, woensdag besteld.

Staat al sinds woensdagavond op ‘Sent to manufacturing’, geleverd op of voor 10 mei. Verwacht 'm binnen te hebben op de 12e :lol:

Woensdag de 20"besteld, zonder opties, levertijd 5 werkdagen werd me verteld.

[quote:78427f68f8="Jorasho"]iMac 20", 1 GB ram, 400 GB schijf erin, woensdag besteld.

Staat al sinds woensdagavond op ‘Sent to manufacturing’, geleverd op of voor 10 mei. Verwacht 'm binnen te hebben op de 12e :lol:[/quote:78427f68f8]

tjeee dat is een lijpe mac :smiley:

ik had m'n budget al vastgesteld op rond de 2000 euro, en toen kwam de nieuwe voordelige imac... tsja.

en het mag best een keer als je alles nog doet op een imac g3 van 500 mhz. enige wat ik vrees is dat ik misschien nog meer ram erbij moet zetten.

bah, dat ding staat nu al sinds gisterochtend op preparing shipment... zo moeilijk moet het toch niet zijn om er ff een sticker op te plakken en het bij de pakketdienst af te leveren? :(

[quote:0d3ecd9214="Jorasho"]bah, dat ding staat nu al sinds gisterochtend op preparing shipment... zo moeilijk moet het toch niet zijn om er ff een sticker op te plakken en het bij de pakketdienst af te leveren? :([/quote:0d3ecd9214]

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 09 May 2005 22:00

En nu maar wachten totdat ie hier is …

[quote:1359c9ce9a="Jorasho"]iMac 20", 1 GB ram, 400 GB schijf erin, woensdag besteld.

Staat al sinds woensdagavond op ‘Sent to manufacturing’, geleverd op of voor 10 mei. Verwacht 'm binnen te hebben op de 12e :lol:[/quote:1359c9ce9a]

Vergeet dat maar, dan duurt het nog zo’n 6 - 7 werkdagen voordat het eindelijk op de plaats van bestemming is.

Ik vraag me af of m'n iMacje met de boot komt of via een vliegtuig. China is niet bepaald dichtbij. Ze schrijven tussen de 3 en 7 werkdagen voor vervoer. In 3 werkdagen kan een boot toch niet in Europa geraken. Voordien 4 werkdagen voor mijn Macje te maken (512MB model 5 werkdagen, 1GB model 4 werkdagen, hangt van stock en productie af).

[quote:66d1c9f41f="larridon"]Ik vraag me af of m'n iMacje met de boot komt of via een vliegtuig. China is niet bepaald dichtbij. Ze schrijven tussen de 3 en 7 werkdagen voor vervoer. In 3 werkdagen kan een boot toch niet in Europa geraken. Voordien 4 werkdagen voor mijn Macje te maken (512MB model 5 werkdagen, 1GB model 4 werkdagen, hangt van stock en productie af).[/quote:66d1c9f41f]

Waarschijnlijk airfreight, maar ik denk dat de hele logistieke afhandelijk (eerst customs in China, dan weer in Europa, dan het laatste stuk met de vrachauto) de tijd in beslag neemt. Het is onderweg, en we kunnen alleen maar wachten, het voordeel is wel dat je via orderstatus eea kan tracken … (als je via de Apple store besteld)

yups, mijnes is al 4 keer door shanghai gegaan, maar nu al 11 uur geen nieuws (let op de lokale tijd), dus ik hoop dat ie ondertussen in het vliegtuig is gesneakt.

Mij mac zou dus vandaag bij de deal (Apple Store CS Amsterdam) aankomen, maar door miscommunicaties bleek het een model zonder BT toetsenbord/muis te zijn, en nee, als ik die erbij wilde dan koste dat 123 euro extra, in plaats van de 60 euro die apple ervoor rekent. De levertijd is ook ineens van 1 week naar 3 tot 5 weken gesprongen... en on top of that; ze wilde me constant niet geloven toen ik zei dat ik een mailtje had ontvangen van de manager van de store, en had gesproken met een collega.... zelfs de manager zelf wist niet meer dat hij had gemaild totdat zn mailtje op het scherm werd getoverd.... niet heel erg klantvriendelijk, maarjah.. Ik ben nu natuurlijk wat pessimistisch omdat blijkt dat ik weer moet gaan wachten. Misschien ben ik straks wel heel positief als 'ie er eindelijk is, en ze bouwen bovendien 2 GB ram in voor 230 euro, dus dat is wel weer een voordeel... ram moet alleen even besteld worden :x

Wat een onzin-dealer. De mijne heeft gewoon de normale muis en toetsenbord uit de doos genomen en vervangen door een wireless exemplaar. (aan de Apple prijs) Levertijd is flexibel: mijne ging 2 weken duren, maar uiteindelijk was het maar 6 dagen.

Wegens een fout op de bestelpagina (studenten - belgium store) voor de goedkoopste iMac G5 staat dit erbij op m'n bestelling:

Accessory Kit w/ Modem-FN
FN065-5558

Normaal slaat dit op niets. Bij het configureren stond er inderdaad een modemveldje maar dan kon niets in geslecteerd worden. Ondertussen is die onzin verwijderd van de bestelpagina Zal waarschijnlijk wel niets zijn :slight_smile:

Mijn bestelling wordt nu zo aangegeven:

IMAC 17/1.8/COMBO CTO
Z0BY
1
1GB DDR400 SDRAM (2 DIMM)
065-5578
160GB HD
065-5565
Combo Drive (DVD-ROM/CDWR)
065-5566
None
065-5796
None
065-4683
Keyboard/MAC OSX-FN
FN065-5560
Accessory Kit w/ Modem-FN
FN065-5558

Heeft er al iemand een Mac besteld via de onderwijs store? Ik heb behalve naam van m'n hogeschool en de stad niets moeten ingeven. Wordt dit niet gecontroleerd? Of moet er bij de levering een studentenkaart getoont worden ofzo? Tijdens de week zit ik in de stad waar ik studeer en het afleveringsadres is bij mij thuis ... Er is wel iemand thuis maar mijn studentenkaart zit in mijn broekzak. Of moet ik niet ongerust zijn? :)