Iemand een goede opleiding?

Goedenavond allemaal,

Ten eerste mijn excuses als er al een aantal topics zijn die hierover gaan, ten tweede dank dat jullie m’n post lezen. Ik wil me graag verdiepen in objective-c, en later hopelijk op ios apps. Heb veel research gedaan, op aanrading van mensen “programming in objective-c” van Stephen G Kochan gekocht. Ik ben begonnen met het boek, en volg veel tutorials op het web. Mijn vraag is, is er eigenlijk een opleiding gericht op obj-c, een opleiding wat je spelenderweg door de taal brengt? Daarmee bedoel ik niet bijv. 3 daagse cursussen waar je de jackpot voor betaald. Ik kan er niet veel over vinden, en vraag ik om jullie hulp. Ik werk in de ploegendienst en heb aardig wat vrije tijd. Als er een thuisopleiding oid is in de programmeerwereld zou ik dat graag willen doen.

Bij voorbaat dank, mvg

Edit: vergeten te vermelden dat ik geen ervaring heb met andere programmeer talen.

Voor iOS zijn er uitstekende podcasts van Paul Hegarty in iTunes U.
https://itunes.apple.com/us/course/coding-together-developing/id593208016

Ik heb geen idee of er speciale opleidingen voor zijn in Nederland, maar ik weet niet of je de website Lynda.com kent?
Lynda.com is een website/organisatie waar ontzettend veel video-courses opstaan.
In die courses worden doormiddel van video’s alles stap bij stap en spelenderweg alles uitgelegd door experts.
Je kunt er bijna alles leren van objective-c tot en met het maken van ios apps enz.

Ik ben zelf een hbo informatica student en ik gebruik zelf regelmatig.

Ik denk dat het wel iets is waar je wat aan hebt.
Success

Woon je in de buurt van Amsterdam? Dan zou je eens langs kunnen gaan bij Appsterdam, die hebben vaak lezingen.

Dank voor de reacties. Jammer dat ik geen creditcard heb, voor de lessen op Lynda. Ziet er veelbelovend uit. Eigenlijk zijn er dus geen opleidingen voor objective c of zie ik dat verkeerd? Mensen die in obj c programmeren hebben die het gewoon geleerd dmv zelf boeken aan te schaffen en lezen, oefenen in de praktijk etc.?

Hier een informatief artikel van de baas van Google Research:

http://norvig.com/21-days.html

Yep. Zelfs met een opleiding is oefenen met vallen en opstaan nog altijd de beste leermeester. Programmeren is ook meer een denkwijze, en ObjC is één van de vele talen. Misschien kun je wel ergens een opleiding in C vinden, dat is veel meer in gebruik. En ObjC is daar weer een uitbreiding op.

Ok, ik ga even op zoek. Hoop dat ik een thuisopleiding kan vinden. Zal een mooie start zijn denk ik :).

Mvg

Goedendag allemaal,

Na zoeken, intormatie verzamelen etc. ben ik dit tegengekomen.

http://www.loi.nl/cursussen/informatica_en_pc_en_internet/overige_certificeringen_en_vakcursussen/ios_developer_programmeren_voor_ios_met_objective_c#

Je krijgt het boek Programming in Objective-C (waarschijnlijk dezelfde die ik ook heb van S. Kochan??). Iemand enige ervaringen met het LOI? Zal dit een ‘goede’ eerste stap kunnen zijn, met begeleiding van leeraar/lerares?
Misschien ook interessant voor anderen die objective c willen leren.

Mvg

Probeer Treehouse eens. Heb het gebruikt om Android te leren. Werd erg goed uitgelegd en begreep het binnen no-time. Moet wel zeggen dat ik al voor iOS programmeer.