iemand ervaring met bedrijf Card Services in Zwolle?

Ik hem mijn ibook G4 kapot (hij loopt vast bij het opstarten, alles geprobeer) nou breng ik hem donderdag naar card services in zwolle, heeft hier iemand ervaring mee?

Ja, daar heb ik m'n Mini heengebracht doen de HD overleden was :cry: Netjes gerepareerd, duurt alleen wel een aantal dagen omdat ze de HD moesten bestellen, ze hebben blijkbaar niks op voorraad.

Ooit een fluitende CD-rom speler laten vervangen (ja dat was best een tijd terug). Ik kon er toen op wachten en na een half uurtje alles weer meenemen.

Die is al een behoorlijke tijd een authorised support center voor Apple. Veel Cubes zijn daar toen heen gestuurd toe ze fixed moesten worden vanwege een productie foutje. Wij hadden de Cube toen met 2 dagen weer terug (UPS), mar dat was toen een lopende band reparatie.

Kortom: een van de beste reparatie punten in Nederland, imho.

Heb daar recentelijk een monitor en moederbord laten vervangen onder garantie. Door eerst even te bellen hadden ze de spullen inmiddels op voorraad toen ik m'n PowerBook 2 dagen later kwam brengen. 3 dagen later was ie klaar.

Hele nette service, geen vuil woord.

OK, dat is mooi, want ze dachten dat et een hardware probleem was, en mocht et toch een software probleem zijn hoop niet dat me dat grof geld gaat kosten.

Maar nou heb ik gister nog een keer geprobeerd om mac osx erop nieuw op te zetten, toen heb ik de andere format van het volume gepakt, volgens mij iets van UFS ofzoiets iets met unix. Dit kunnen ze toch wel terug zetten?

But We Shall See :smiley:

Tja zie mijn link hieronder,

Mijn Powerbook draait nog steeds zonder problemen. dus ik weet niet goed wat ik er van moet denken,
doe je voordeel er mee zou ik zeggen.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67767

Ja maar ik ga geen 1000 eurootjes dokken (mocht dat mijn probleem ook zijn) want ik heb em nog maar 3 mnd dus er zit nog voor 7 mnd garantie op, dus ik leg er geen cent voor neer als et een hardware probleem is.

Maar weet iemand hier iets op: Maar nou heb ik gister nog een keer geprobeerd om mac osx erop nieuw op te zetten, toen heb ik de andere format van het volume gepakt, volgens mij iets van UFS ofzoiets iets met unix. Dit kunnen ze toch wel terug zetten? Of kan ik dat zelf doen? En hoe? :stuck_out_tongue:

Je kunt proberen met de shift toets op te starten , hij start dan op in de safe mode.

Vervolgens de naar systeem voorkeuren, opstartschijf en het folder MacOSX selecteren. slotje erop, en weer uitzetten.

Als hij in de safe modus opstart kun je natuurlijk ook het OSX weer opnieuw instaleren clean instal is wel beter.

Ik zou het uitleggen hoe ik het gedaan heb. Heb nadat hij niet meer normaal opstarte Mac OSX opnieuw geinstalleerd, dus wissen en helemaal eropnieuw opzetten. Toen hij met CD1 klaar was startte hij opnieuw op, toen liep hij hierna weer vast, naar een paar keer opnieuw opstarten vroeg hij om cd 2, toen hij alles geinstalleerd had moest ik me weer registeren etc. etc. maar daarna liep hij nog steeds vast toen geprobeerd via de link hierboven en in de safe mod werkte hij wel perfect. Toen nog maar keer geprobeerd om et eropnieuw op te zetten, na CD 1 liep hij weer vast, toen een paar uurtjes laten rusten en daarna nog een keer cd 1 erin gedaan heb bij de vorige installaties alltijd et volume geformatteerd naar Mac OSX Journaled ofzoiets, dde laatste keer heb ik die andere geprobeerd dit heeft geen effect gehad, nou is mijn vraag hoe krijg ik die laatste iets van UFS terug geformateerd naar Mac OSX Journaled? Kan ik dit zelf doen? of kan ik het voor de rest beter aan Card Services overlaten?

Je zal de machine inderdaad helemaal opnieuw moeten installeren en dus de schijf moeten formatteren (en dan weer kiezen voor HFS Journaled). UFS wordt door veel software niet ondersteund, zou ik dan ook niet blijven gebruiken.

let er op bij het in ontvangst nemen dat alles er weer op en aanzit, bij mij waren de voetjes pleitte van mijn ibook. ik begreep niet dat mijn ibook weg gleed en wiebelde, tot ik de schroef gaatjes zag en besefte dat de rubberen voetjes misten. met een belletje naar card services in maarssen en twee dagen later kwamen ze per post.