Iemand ervaring met Casema (kabel) en Airport?

Ik gebruik een zwart COM21 kabelmodem om via Casema op internet te komen. Vorige week een Airport basestation gekocht, maar het lukt me niet om verbinding te krijgen (als ik de Ethernet poort van mijn G4 direct aan de kabelmodem hang gaat het wel goed; ik maak dan verbinding met Casema met PPPoE, configuratie via PPP). De PowerBook ziet overigens het WiFi netwerk wel, dus Airport werkt gewoon. Het lijkt erop dat het onvolprezen Casema het weer eens af laat weten.

De Apple helplijn weet het niet (fijn, zo’n Apple Protection Plan) en Casema bezingt een pagina lang de vreugdes van WiFi om af te sluiten met een bot: “werkt niet met Apple apparatuur”. Volgens de leverancier zou het moeten werken, maar waarom het bij mij niet werkt weet hij ook niet.

Wie weet het definitieve antwoord?

Ik kan maar één ding zeggen:

Vlucht! Ren! Vlieg!
Zo snel mogelijk weg bij Casema!

Er is niets ergers dan deze provider.
Men ondersteunt niets, snapt niets, helpt nergens bij.

De zwarte modem is bovendien de traagste in zijn soort.

Kies alstjeblieft voor iets anders en verdoe je tijd niet aan het werkend krijgen van je aansluiting.

Beste Richard,

Ik heb dezelfde opstelling als jij en bij mij werkt het prima! Als je wat meer info geeft over wat er niet lukt, meldingen etc. dan kan ik je vast en zeker wel verder helpen.

Stuur anders even een mailtje: doelie@wanadoo.nl

mr.Gadget

Ik gebrui exact dezelfde config, ook via casema en dat werkt prima!

Ok, Casema is niet je grootste vriend (“Een wat?, Mac?, die ondersteunen we niet”. “Zou ik ook niet willen, doen jullie gewoon maar de kabel, doe ik de rest wel…”.

Wel heb ik het vreemde voorval gehad dat ik de config via mijn iMac wel kon uploaden naar het BaseStation (extreme), en dan werkte alles, maar deed ik dat via mijn PBG4 dan kon ie de verbinding niet opstarten.

PS. Welk Com21 modem heb je?
Er zijn er twee: Grote en kleine (nieuwste). De kleine is rechthoekig en de grote heeft een sterk afgeronde voorkant en het formaat van een complete telefooncentrale.

Die kleine heeft bij nooit gewerkt, de grote des te beter (volgens casema had dit destijds met een nog te komen sw update voor het modem te maken).

Erik

Ik gebrui exact dezelfde config, ook via casema en dat werkt prima!

Ok, Casema is niet je grootste vriend (“Een wat?, Mac?, die ondersteunen we niet”. “Zou ik ook niet willen, doen jullie gewoon maar de kabel, doe ik de rest wel…”.

Wel heb ik het vreemde voorval gehad dat ik de config via mijn iMac wel kon uploaden naar het BaseStation (extreme), en dan werkte alles, maar deed ik dat via mijn PBG4 dan kon ie de verbinding niet opstarten.

PS. Welk Com21 modem heb je?
Er zijn er twee: Grote en kleine (nieuwste). De kleine is rechthoekig en de grote heeft een sterk afgeronde voorkant en het formaat van een complete telefooncentrale.

Die kleine heeft bij nooit gewerkt, de grote des te beter (volgens casema had dit destijds met een nog te komen sw update voor het modem te maken).

Erik