Iemand ervaring met de Xerox Phaser 8400 of alternatief ?

Heeft er iemand ervaringen met de Xerox Phaser 8400 ?

Doeleinden: concept en final grafisch ontwerp presentatiesheets en office gebruik

Schijnt dat de kleurechtheid van die dingen nogal hoog is!

Hoe bevalt solid ink ?

Zit ook een colorsync en pantone (sticker) op ? helpt dat :wink: ?

Andere opties zijn
HP Laserjet 3500 serie (dure toner!)
HP Laserjet 3550 serie (dure toner!)

Epson 1900 valt af vanwege de leverbaarheid of liever het gebrek er aan

Nog andere suggesties? Ik hoor het graag!

(PS hoeveel verschil zit er tussen de pritnkwaliteit van deze Xerox en zijn goedkopere broertje de 6100. Hoeveel verschil zit er in de kwaliteit met de goedkopere desktop color laserprinters?)

wij hebben hier een Xerox Phaser 5400 weliswaar een zw/w laserprinter van een jaar oud, maar wanneer er iets kapot is aan het toestel betaal je je als klant blauw...

een voorbeeldje, een goeie twee maand geleden stropt het papier in de doorvoer, doordat het papier was gestropt, was er een plastik tandje afgekraakt, waardoor de printer niet meer wist of het papier reeds voorbij dat bepaalde traject was gepasseerd. Gevolg : de printer printte maar een halve pagina niet meer!

heen en weer gebeld met de firma die ons het toestel had verkocht, maar blijkbaar kunnen of mogen zijn geen reparaties in die aard uitvoeren…gebeld met xerox zelf, men vroeg 250 euro om zowieso naar het toestel te komen kijken !! terwijl ik reeds wist wat er precies kapot was, en hoe het te vervangen…

Toen ik vroeg om een vervangstuk werd mij verteld dat Xerox niet zelf instaat voor de verdeling van onderdelen maar een firma uit nederland. Contact opgenomen met die firma, krijg ik een ganse pdf met de technische tekeningen om aan te tonen om welk onderdeel het gaat…krijg ik te horen dat dit bepaalde onderdeel dan weer wel bij xerox moest besteld worden.

Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, en ten einde raad dan maar iemand laten komen om te toestel te repareren, bleek er een compleet nieuwe fuser met toebehoren en al in te moeten, voor een simpel plastic tandje wat was afgekraakt.

Kostprijs van het onderdeel (dus fuser en toebehoren +400 euro) +250 euro omdat die ze zowieso vroegen : totaal bijna 700 euro

Wij hebben hierna besloten geen Xerox meer te kopen als men geen deftige vervangonderdelen kan leveren zonder daarvoor de ganse machine te moeten vervangen, en blijkbaar mocht onze dealer dergelijke reparaties niet uitvoeren, en kan je als eindgebruiker bepaalde onderdelen niet bestellen, neen je moet er iemand laten naar kijken die dan kan vaststellen wat jij reeds wist!

voila dit moest eruit!

Ik heb hier op het werk een Xerox Phaser 8400 in bruikleen van Xerox. Volgende indrukken:

1. Zelfs in rust maakt deze machine verschrikkelijk veel lawaai.
  2. Wanneer de wax-toners (of hoe noem je deze) op zijn, betaal je je een arm en een been aan nieuwe (denk dat wij bijna 500 EUR voor alle kleuren betaald hebben).
  3. Kwaliteit hangt ervan af. Sommige mensen hier bij ons vallen steil achterover (printer wordt enkel gebruikt om af en toe een foto af te printen en internet-toestanden) maar ik vind dat bv zwart een probleem is. Nu moet het gezegd dat ik deze printer, gezien het gebruik, niet gecalibreerd heb.
  4. Ik heb zelf een Epson R800 en deze print minstens even goed af (glossy paper).

Besluit: printer gaat bij ons terug, vooral gezien de hoge kost van de waxjes.

Hmmm: niet al te positieve geluiden....

maareh ik vergelijk hem wel met ‘andere laserprinters’ en neit met inktjet want ik heb de balen van inktjets! Toner’s kosten ivm waxblokjes volgens mij minstens zo veel!

Iemand een suggestie als alternatief?

HP 3550 lijkt me ook nog wel wat!