iemand ervaring met een eigen dns server op panther client.

ik heb sinds kort op mijn server weer gewoon de client versie van 10.3 staan omdat de serverclient om een of andere rare reden zorgt dat mijn hele internet mega traag wordt. dit heb ik met de client niet. en voor de webserver en de mailserver maakt het niet veel uit,.. nu zou ik het liefst ook mijn eigen dns (zodat ik iig intern op mijn eigen websites kan komen.. ) willen draaien,.. heeft iemand daar ervaring mee? of is dit heel lastig.. :)

Nee hoor. Helemaal niet lastig, hoewel het natuurlijk ook aan je algemene kennis van DNS ligt ;-)

Ik mag graag iets draaien als djbdns waar ook uitstekende documentatie voor te vinden is. Het heeft een kleine memorystamp en is behoorlijk snel.

Je kan heel eenvoudig een regel aan /etc/hosts toevoegen om (tijdelijk) je eigen site te kunnen bezoeken. Je hoeft dan geen eigen DNS serer te installeren. Die regel ziet er dan als volgt uit:

00.00.00.00 www.jedomeinnaam.nl

uiteraard je eigen ip adres en domeinnaam invullen

[quote:2fd9ec12ec="Bitstalker"]Je kan heel eenvoudig een regel aan /etc/hosts toevoegen om (tijdelijk) je eigen site te kunnen bezoeken. Je hoeft dan geen eigen DNS serer te installeren. Die regel ziet er dan als volgt uit:

00.00.00.00 www.jedomeinnaam.nl

uiteraard je eigen ip adres en domeinnaam invullen[/quote:2fd9ec12ec]

woow dit is precies wat ik zocht… echt heel relaxed… :):slight_smile: