Iemand ervaring met http://eshop.macsales.com

Hebben er hier mensen ervaring met [url]http://eshop.macsales.com[/url] Als je er iets beseld krijg je dan nog te maken met invoer rechten en 19% BTW?

OWC is dat. Paar weken terug nog een ATI-kaart bij ze gekocht. Vrijdagavond besteld, maandagochtend afgeleverd. :)

Dat gaat dus per koerier en dus moet je bij aflevering gewoon invoerrechten en btw dokken. :frowning:

Maar gelukkig staat de dollar errug laag. :slight_smile:

jammer dan scheeld het maar 30 euro met als ik hem in nl koop bij [url]http://www.louer.nl[/url]

[quote:42fd33f5e5="Bruut"]jammer dan scheeld het maar 30 euro[/quote:42fd33f5e5]

“Maar 30 euro”? Het ligt er een beetje aan op welk bedrag: 30 euro op 100 euro is 30 procent, op 1000 euro maar 3 procent. Ik loop er graag een blokje voor om. Maar er zijn ook types die alle cd’s bij de Free Record Shop halen… :slight_smile:

op:

Sonnet Encore/ST Duet DUAL G4/1.3GHz 2MB L3 Cache Per Processor for PowerMac G4 Models AGP Graphics/Sawtooth*, Gigabit Ethernet, Digital Audio, QuickSilver. 3yr Warranty. (STISG4D13002M) more info…
$689.00

en ik moet nu moeilijk doen omdat ik geen craditcard heb dus daarom vind ik die 30 euro niet veel

Ik heb hier een harddisk enclosure en in het verleden ook wel eens onderdelen voor mijn macjes besteld. prima site. De verzendkosten zijn wat hoog, maar dat wordt weer voor een groot deel gecompenseerd door de dollarkoers. kan natuurlijk geen kwaad om bestellingen te bundelen met vrienden, collega's etc. een andere goede site, met vaak wat meer redelijke verzendkosten is Provantage.com. Ook megamacs.com is wel goed, maar die willen een fotokopie vande creditcard en je pasport, wat weer een beetje overdreven is (zelfs voor die paranoide amerikanen :) )

en ook bij die BTW en invoerkosten?

invoerrechten heb ik nooit hoeven te betalen, wel de BTW natuurlijk. die wordt alleen niet verrekend door de verkoper, maar door de vervoerder. Als bijvoorbeeld DHL het pakje aflevert, krijg je enkele dagen later een factuur van hen voor de BTW. Sommige vervoerders verwachten ook dat je contant aan de deur die BTW voldoet, anders nemen ze het pakje gewoon weer mee. (over service gesproken :cry: )

[quote:6641c130aa="Bruut"]en ook bij die BTW en invoerkosten?[/quote:6641c130aa]

Soms krijg je een bedrijf zo ver dat ze het met de aanduiding “gift” of “waarde $50” versturen. Dat klinkt heel leuk, maar het betekent wel dat je zending niet verzekerd is. Mocht er dus iets stukgaan onderweg of het pakketje zoekraken, dan ben je de klos. Bij een ding van 100-200 euro zou ik het er nog wel op willen wagen. Maar bij 600… :slight_smile:

[quote:ca3eaa38cd="John Allijn"]Sommige vervoerders verwachten ook dat je contant aan de deur die BTW voldoet, anders nemen ze het pakje gewoon weer mee. (over service gesproken :cry: )[/quote:ca3eaa38cd]

Tegenwoordig hebben ze een papiertje bij zich, waarop je gironummer en handtekening kunt zetten voor een eenmalige machtiging. Werkt prima.

Vragen of ze op de verzending 50% van de aanschaf waarde zetten.

Is wel je product voor minder berzekerd maar je invoer (btw) is lager.
Ik koop veel, eigenlijk alles, in de US. En met al de bedrijven is het af te spreken.

Wat ze ook wel willen doen is als je meer besteld, voor vrienden etc. De verzendkosten schrappen + korting. Dan 50% van de totaal prijs op de verzending zetten. scheeld :slight_smile:

[quote:56817c2420="Gfive"]Vragen of ze op de verzending 50% van de aanschaf waarde zetten.

:-)[/quote:56817c2420]

Dat zou ik in België zeker niet proberen. Je kunt nog een 100 % extra boete krijgen op de werkelijke BTW. De douane in België is een echte nachtmerrie. Op kleine zendingen van 10 dollar moet je zelfs meer dan 100% taks betalen. Ik kocht vroeger DVDs in de States. Heb daar van moeten afzien. Kleine zendingen kwamen toe na 2 maanden of meer met torenhoge taks, en grotere “verdwenen” vermoedelijk in het postaal dedouaneringskantoor… Als “gift” markeren helpt niet. Ze zijn er als de kippen bij om het geld uit je zakken te jagen. De Belgische regering heeft geld nodig voor zijn zogenaamde belastingbesparing…

Macsales aka OWC is een erg degelijk online bedrijf. Die verzenden via een koerier en daar kunnen zendingen niet verdwijnen… Ik heb altijd alles gekregen, maar wel met taks van 25 tot 40%. Grotere bedragen komen voordeliger uit.
:finderoud:

IK heb hele tijd terug wat bij ze bestelt en geen problemen ondervonden.Tevreden klant dus.