iemand ervaring met Mikey's Mac Parts?

Beste Mensen,

Ik wil graag mijn mac een upgrade geven zodat ie nog een jaartje ofwat meekan en nu ben ik op internet Mickey’s Mac Parts tegengekomen http://www.louer.nl .
Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze dealer van mac upgrades?

Alvast bedankt,

zie [url=http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=18&topic=448&highlight=mikey]dit draadje[/url] bij de buren .....

Hij schijnt qua processoren e.d. goedkoper te zijn, en hij levert in principe gewoon met de huidige garantie.

Enige nadeel wat ik een paar keer voorbij heb zien komen bij mensen die een Grafische kaart hebben gekocht bij 'm, is dat de kaarten niet (of niet goed) werken. Hij geeft aan dat hij veel goedkopere grafische kaarten levert, welke geflashte PC-kaarten zijn. Maar ik heb van 3 á 4 mensen gehoord dat die kaarten vaak niet goed werken. Daar zou ik wel mee oppassen dan.

Maar ik heb via m’n werk 'n processor en originele Mac Grafische kaart gekocht (radeon 9000), en die werken als een zonnetje!! :smiley:

Dus je kan gerust kopen bij Mikey/Louer… alleen even goed kijken of de grafische kaart die je (misschien) koopt, eerst even uitvoerig test als het een geflashte kaart is.

• Joram

Hij is ook gewoon lid van dit forum. Je kunt het hem zelf vragen :D

Vooruit betalen is in algemene zin ‘not done’. Ik zou het bij niemand doen, zelfs niet bij mijn appledealer. In het ergste geval betalen bij levering. Je moet gewoon nooit andermans zaken voorfinancieren. Er blijft altijd een kans dat de deal om welke (volkomen legitieme) reden dan ook niet lukt en dan zit je er maar mee. Bij bestellingen van exotische dingen wordt nog wel eens een aanbetaling gevraagd, maar dat is alleen voor de wederzijdse zekerheid en dar kun je dus ook nooit het schip mee in gaan.

Zit wel wat in XXX, Hij heeft dat bedrijf naast z'n werk/school. Zo af en toe reageert hij misschien slecht enzo, maar hij is wel een reseller (zo heet dat toch?) van sonnet enzo geloof ik.

Het is altijd oppassen geblazen bij kleine internetbedrijfjes.
Als je twijfelt, zou je ook bij www.otherworldcomputing.com kunnen kijken. Ze zijn echt goedkoop, en groot! Ze zijn eigenlijk vaak nog goedkoper dan Louer (m.u.v. de Grafische kaarten), je betaalt alleen wel verzendkosten, want ze zitten in Amerika. Maar ze hebben ook echt praktisch álles!

• Joram

[quote:47824186f0="joram"]Als je twijfelt, zou je ook bij www.otherworldcomputing.com kunnen kijken. Ze zijn echt goedkoop, en groot! Ze zijn eigenlijk vaak nog goedkoper dan Louer (m.u.v. de Grafische kaarten), je betaalt alleen wel verzendkosten, want ze zitten in Amerika. Maar ze hebben ook echt praktisch álles![/quote:47824186f0]

OWC is inderdaad OK: ik heb er (bij lage dollarstand) regelmatig wat dingen gekocht. Maar vergeet bij je rekensommetje niet de btw op te tellen.

[quote:ff8ddd349c="Deskman"]Hij is ook gewoon lid van dit forum. Je kunt het hem zelf vragen :D[/quote:ff8ddd349c] Ja, net als Evert Bopp hier ook lid is.....:evil: Als je voor het goedkoopste gaat, loop je ook een (veel) grotere kans om op blaren te zitten, en dat zit zeker niet lekker!!!

Ja Esquare :) Maar soms verzenden ze het als 'gift' (ofzoiets) en dan betaal je geen invoerrechten/BTW. Zo betaalde ik precies wat er op de sit stond, en niets meer :wink:

Als je op Cubeowner.com kijkt, zie je dat bijna alle Cube-freaks daar hun spullen vandaan halen. M’n werk haalt daar zelfs de spullen vandaan

[quote:4a225d95eb="joram"]Ja Esquare :) Maar soms verzenden ze het als 'gift' (ofzoiets) en dan betaal je geen invoerrechten/BTW. Zo betaalde ik precies wat er op de sit stond, en niets meer :wink: [/quote:4a225d95eb]

Dat is een heel leuke truc, maar deze heeft een nadeel: je zending is niet verzekerd. Dus bij echt dure/kwetsbare spullen zou ik het niet doen. :slight_smile:

Zit wel wat in, maar ik had daar toen niet om gevraagd :) Ze deden het zelf, dus dat betekent dat als er iets mis gaat, dat ze daar zelf verantwoordelijk voor zijn.... ik heb tenslotte nergens aangegeven dat ik daar mee instem enzo.

Maar dan nog… zelfs inclusief BTW e.d. ben je vaak nog goedkoper uit dan wanneer je het in NL haalt. Bij nederlandse zaken rekenen ze de BTW erbij, en dan nog eens hun eigen winst. En daarnaast hebben ze bij OWC ook veel meer dan in de gemiddelde andere (online)winkel.

[quote:b227a19076="Schrijvert"]Beste Mensen,

Ik wil graag mijn mac een upgrade geven zodat ie nog een jaartje ofwat meekan en nu ben ik op internet Mickey’s Mac Parts tegengekomen http://www.louer.nl .
Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze dealer van mac upgrades?

Alvast bedankt,[/quote:b227a19076]

Ik heb prima ervaringen met ‘Mikey’.
Zocht een processorupgrade voor een G4 agp400, bestelde een fastmac 733 mhz, vervolgens veranderde de mac-indeling hier in huis, ik wilde een snellere Fastmac 1000@1200 processor. Mike maakte daar geen enkel probleem van. Ik moest dan wel even op de bestelling wachten.

Mijn vertrouwen in kleine internet bedrijfjes, en met name in NL is ook laag, dus ik besloot langs te gaan met mijn G4, en Mike had al aangeboden een en ander gratis in te bouwen.
Een nieuwe videokaart voor dit oude beestje was ook een optie, Mike is eerlijk over de herkomst, het zijn inderdaad geflashte pc-kaarten. Eerst wat op tech-forums gelezen, inderdaad blijken er wat nadelen aan te kleven, zoals het niet normaal maar met scrambled beeld op je monitor ontwaken uit sluimerstand. Ik gebruik de sluimerstand echter nooit, het is 24/7 of uit.
Dus een ati 7000 [64 mb] videokaart erin, ter plaatse, a raison van 60 euro, waarbij je meteen kan zien dat het wel werkt. Mike monteert vrij voorzichtig en gewetensvol, zag ik. Voor een investering van 320 euro had ik een G4 die op 1200 mhz loopt, met een 64 mb videokaart, ik word daar wel blij van.
In de praktijk,nu, een zeer goed lopende G4, die met downloadbare ati utilities netjes het videogeheugen over twee monitors verdeelt, en daarmee heb ik alle video-opties en resoluties. Ook games zoals Halo draaien netjes op dit geheel. (ingebouwd RAM 1024 mb). Inderdaad: ontwaken uit sluimer/slaapstand werkt zoals voorspeld NIET goed, dat is herstarten geblazen, ik heb daar geen last van en dat is de keus die je maakt.

De fastmac processors zijn een aanrader, dat is ook steeds meer te zien in reviews op forums. De gelijkenis met OWC-mercury upgrades is ook treffend te noemen.
8)

Wat ik nog even wil uitzoeken is of nu de lawaaiige case-fan kan vervallen, de fastmac-processor bordjes hebben een eigen fan.

Het verhaal van Xavier op MacFreak-forum verbaast me zeer, geld overgemaakt en vervolgens geen levering, dat is natuurlijk totaal onacceptabel indien dat waar is. Wees dan voorzichtig en maak een “live-afspraak” en vertrek niet voordat je ziet dat het goed werkt. Ook de moeite waard om even bij stil te staan: de garantie van de processorupgrade, via de fabriek zelf?

Overigens stoor ik me snel aan speculaties en geroddel, dat soort theemutserij ontstaat op dit forum dus ook snel, just ‘stick to the facts’ please.

:smiley:

Een feit is dat Mickey's adres, de Deensestraat 47c, in een achterbuurt van Rotterdam zit, en een portiekwoning betreft, achter een deur waar geen naambordje of wat dan ook op staat, waar de luxaflex altijd potdicht zitten.

Wat krijgen we nou?

Ik woon ook in een “achterbuurt” (al 27 jaar!) midden in centrum Rotterdam.
Ook bij mij zijn de jalouziën altijd dicht (tegen stenen door het raam en gluurders die wel een MACje kunnen gebruiken!).

Ben ik nou onbetrouwbaar?

Ik ben wel “goedkoop” (nee, niet met mac-stuff… met ontwerpwerkzaamheden), want lage overhead.
Ik werk trouwens voor bedrijven die op van die desolate bedrijfsterreinen van die desolate kubussen hebben als bedrijfsruimte: helemaal gebarricadeerd, helemaal potje dicht! Zijn ze nou ook onbetrouwbaar?

Ik heb ook een client “op locatie” met een prachtig 18e eeuws pand (goede uitstraling!), maar ze blijven beveiligen en spullen opnieuw aanschaffen, zelfs bedrijfskritische outillage… Tel uit je winst, maar ja, het ziet er wel betrouwbaar uit… Toch?

Ik meldde een feit dat iedereen mag interpreteren.

Wat vervelend voor je dat je de jalouzieen altijd dicht moet hebben.

Maar wat zijn je ervaringen met Mickey’s Mac Parts?

[quote:df16696659="KeesRotterdam"]Ik meldde een feit dat iedereen mag interpreteren.

Wat vervelend voor je dat je de jalouzieen altijd dicht moet hebben.

Maar wat zijn je ervaringen met Mickey’s Mac Parts?[/quote:df16696659]

Nou ja Kees, dat valt wel mee, ik heb in elk geval geen monitor shader nodig. Dit is een kap die op de monitor gezet kan worden en kan helpen het contrast op het beeldscherm te vergroten en hinderlijke lichtinval kan vermijden.

Mijn ervaring met Mikey is dat ik hem eens gebeld heb met 'n vraag (n.a.v. tweedehandsmac.nl) en dat hij al een beetje te laat was om naar z’n werk te gaan, dus deal ging niet door… Zou hem zo weer bellen als ik iets nodig had.

In Amerika bestellen is moeilijk (moet ik 'n kopie van m’n paspoort en creditcard faxen), heb je invoerrechten, BTW en betaal je hoge verzendkosten: met FedEx een flinke RIP uit je lijf!

Als Mikey er 20 tegelijk bestelt, dan scheelt dat in de verzendkosten en misschien heeftie 'n truukje om de invoerrechten te voorkomen? (niet dat ik iemand er toe zou willen aanzetten, maar hoe redelijk is dat? Je betaalt toch 'n “consumentenprijs”? Waarom moet er dan extra aan verdiend worden door de staat? Wat krijg je daar voor terug? O.K. we beschermen de Nederlandse handel, zal die FFF blij weze! Hoeftie niet te concurreren met wereldwijde webwinkels…)

Zo'n buurt waar stenen door de voorruit gaan is in ieder geval niks voor mij.

Wat betreft die invoerrechten: mijn politiek standpunt is TEGEN die obstakels. Laat de winkels maar wereldwijd concurreren, zonder dat de Staat (de grootste boef) een percentage inpikt.

De geldklopperij die aan het Macgevoel kleeft stuit mij tegen de borst. Het dubbel betalen voor dezelfde kaart bijvoorbeeld, dat is echt oplichterij. ('t Is vloeken in de kerk, hoor, tussen alle macdwepers hier.)

Met alle risico’s vandien, overwin ik misschien toch mijn wantrouwen jegens Mickey’s Mac Parts, en maak ik toch een economische keuze voor zijn kaart, in plaats van die van de Apple Dealer die het dubbele bedrag vraagt.

Anderzijds: als ik ‘slechts’ 240 euro neerleg voor een videokaart voor mijn Mac, en dat heeft tot gevolg dat ik bijvoorbeeld de sluimerstand niet meer kan gebruiken, dan denk ik logischerwijze:
gelukkig heb ik ook een WindhoosPC staan die deze belachelijke beperkingen niet kent. Kan tenminste ook een HD in die groter is dan 137 G. (Tja, ben laatst weer eens uitgelachen door een tevreden windowsfan, die er achter kwam dat een interne HD van 137G het maximaum is dat Steve Jobs pc’s aankunnen!)

Het is behoorlijk lastig om een goede keuze te maken voor een nieuwe videokaart. Maar ik moet wel, want de videokaaart die Steve Jobs in mijn Quicksilver heeft gestopt (nVidiaGeForce2), geeft heel veel problemen in het gebruik.

volgens mij laat je je informeren door de verkeerde bronnen ... ? [quote:4e47e95646]Zo'n buurt waar stenen door de voorruit gaan is in ieder geval niks voor mij. [/quote:4e47e95646] ik woon in diezelfde buurt en er gebeurt hier nooit wat, zeker geen stenen door ruiten etc. [quote:4e47e95646]Anderzijds: als ik 'slechts' 240 euro neerleg voor een videokaart voor mijn Mac, en dat heeft tot gevolg dat ik bijvoorbeeld de sluimerstand niet meer kan gebruiken[/quote:4e47e95646] dit gaat alleen op voor geflashte pc kaarten [quote:4e47e95646] een interne HD van 137G het maximaum is dat Steve Jobs pc's aankunnen[/quote:4e47e95646] ten eerste is het maximum 127 Gb, ten tweede geldt dit alleen voor de oudere G4 modellen en met een stukje [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22899]software[/url] kun je dit probleem oplossen en er gerust een schijf van 180 Gb inzetten.

stenen: Als je de draad gelezen zou hebben zou je weten dat mijn bron medeforummer Dirruk is: Dirruk schreef: Ik woon ook in een "achterbuurt" (al 27 jaar!) midden in centrum Rotterdam. Ook bij mij zijn de jalouziën altijd dicht (tegen stenen door het raam en gluurders die wel een MACje kunnen gebruiken!).

videokaart:
een geflashte kaart van 240 euro die mankementen heeft, da’s kut voor Mac-gebruikers
een kaart die in pc-versie 200 euro kost en in mac-versie 450 euro: da’s kut voor Macgebruikers

software:
Het is heel raar dat 3rd party software nodig is om een grote HD in de meeste G4’s te kunnen gebruiken. Bovendien zijn de reviews op de link die je geeft zeer negatief.

Off-en on-topic: "stenen"

Ja, het is waar!

Eerst had ik 'n mooie etalage, waar wat te zien was: stoeptegel door de ruit.

Toen had ik alles dicht en geen last, ook niet van voorbijgangers die kwamen vragen “wat ik verkoop”.

Dan heb ik het weer eens geprobeerd: stoeptegel!

Zo een aantal keren (in 27! jaar…) en de laatste 10 jaar is het p o t d i c h t .

Verzekering wil niet meer betalen, 6 ruiten in 27 jaar, waarvan 1 met inbraak daarna.
(zo’n ruit kost 2000 euro met inzetten erbij)

Heb in al die jaren toch geen betere (betaalbare) locatie gevonden, we zitten hier midden in het centrum van Rotterdam, voor 0 cent, het is altijd wel wat, toch?

— on-different-topic —

Wat betreft PC vs Mac: ervaring met beide sinds 1992 (daarvoor Amiga en in 1978 begonnen met de Tandy TRS80): vallen en opstaan.

Dos was 'n klote OS (geen OS alleen maar een Disk OS), systeem 6 was “onvergetelijk”, maar het Amiga OS was s t u k k e n beter!.

Het was niet of, of, maar en, en, want je moet alles kunnen verwerken: wordperfect en macwrite (hè ???)

OS warp en Windoze3.1 was verschrikkelijk!

Met Windoze 95 werd 't iets beter bij de PC.

Systeem 7.0 was ook verschrikkelijk, maar 7.5 was zeer stabiel.

Systeem 8 was absoluut minder stabiel dan Windoze98SE.

WindozeXP is wat mij betreft even grote puinhoop als OSX, gemaakt voor computeranalfabeten, mij best trouwens, maar ik gebriuik het zelden. Het schijnt stabieler te zijn, maar ik heb “toevallig” slechte ervaringen met beiden.

Ik hou voorlopig nog vast aan W98SE en OS9,1 (niet 9,22 dat is ook weer wat minder stabiel)

Op termijn moet ik ook verder met de “X” generatie, maar doe dit - schade en schande - altijd als er weer 'n nieuw OS is: m.a.w. als het ouwe volledig uitontwikkeld is.

Mijn idee zou zijn: ontwikkel een OS uit, voordat je het op de markt brengt, maar ja “wie weet alles”?
Ik besef maar al ter dege dat ik meelift op andermans ellende…

Hardwarematig: ik heb dozen vol kaarten en andere troep, zowel Mac als Windoze, dat niet werkte en dus in de rommelkast verdween: geen verschil hier: 50/50 beide platformen.

Het gelul moet nou maar eens afgelopen zijn: Mac gebruikers hebben maar 10% van de hoeveelheid (gekraakte) software ter beschikking als PC gebruikers, vindt je het dan gek dat de PC regelmatiger in de poeier ligt? Zelfde qua viri en trojans: 95% gebruikt een PC, overige platformen zijn niet interessant voor viri-schrijvers. BTW ik heb nooit een virus gehad, op geen van de vele systemen sinds 1978.

In de Mac gebruik ik uitsluitend dure professionele programma’s, logisch dat het dan langer stand houdt.

Wel vind ik Mac-spullen mooier, maar op PC-gebied is qua customizing veel en veel meer mogelijk!
(zoiets als “pimp up your ride”, maar dan met je computer…)

(als ik er tijd voor had…)

offtopic [quote:d18d884882="KeesRotterdam"]stenen: Als je de draad gelezen zou hebben zou je weten dat mijn bron medeforummer Dirruk is: Dirruk schreef: Ik woon ook in een "achterbuurt" (al 27 jaar!) midden in centrum Rotterdam. [/quote:d18d884882]

de deensestraat waar over gesproken wordt (mickey’s adres) ligt in rotterdam-west, zo’n 20 min van het centrum vandaan … dirruk woont vast ergens anders

[quote:d18d884882]software:
Het is heel raar dat 3rd party software nodig is om een grote HD in de meeste G4’s te kunnen gebruiken. Bovendien zijn de reviews op de link die je geeft zeer negatief.[/quote:d18d884882]
dat is niet raar: dat heeft te maken met leeftijd van de computer, ik wil wedden dat je in een oude windoosbak ook geen hd kan zetten van 180 gig.
ik heb zelf een 180 Gb hd in een G4 quicksilver, waarvan ik in eerste instantie maar 127 Gb kon gebruiken, met de software heb ik de 180 Gb ter beschikking … nix mis met die software.