Iemand ervaring met Motorola Vxxx en OS X bluetooth?

Ik ben nu helemaal Windows loos, ik heb namelijk mijn Windows CE telefoon ingeruils voor een Motorola V525. Is een stuk mooier en eindelijk van dat bagger Windows mobile af. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met V3xx/V4xx/V5xx/V6xx telefoons en Os X. Ik heb nog geen bluetooth module maar ik wil graag weten of dit de moeite waard is. In de handleiding en op de Motorola site kan ik niks over mac vinden :(

Heb je hier wat aan? http://www.apple.com/isync/devices.html

Ja, ik kan je wel eea vertellen!

Ik heb onlangs een ook v525 gekocht. Top telefoontje al zeg ik het zelf. Na een tijdje wilde ik wel eens kijken wat de v525 en mijn G4 samen wilden doen. Ik heb bij de lokale pc-boer de goedkoopste pc usb-bluetooth dongle gekocht die ze hadden (28 euro). Ingeplugd, en presto! Meteen herkend (al merk je daar niets van) In de systeemvoorkeuren verschijnt een bluetooth icoon waar je alles kan instellen.

Progs als iSync herkennen de v525 helaas nog niet! Je zult het dus voorlopig moeten doen met OnSync 1.5 Dit progje heb ik na wat gepruts in de bluetooth serial utility aan de praat gekregen. Hiermee kan je adress book syncen met je foon. Wel een beetje traag bij mij.

Bestanden overzetten is makkelijker: Bluetooth File Exchange. Je kan mp3’s en JPG’s naar de v525 sturen. Bij mij pakt hij alle mp3’s, jpg’s ook alle, maar wil je ze als achtergrond gebruiken dan moeten ze maximaal 640x480 zijn.

Versturen vanaf je v525 doe je door een bestand te selecteren en dan in het pop-up menu “kopieren” te kiezen. Vervolgens kan je je mac selecteren en hoppakee, daar gaan je spionagefoto’s! :smiley: Overdrachtsnelheid is 8kb/s beide kanten op. Nog niet zo snel, hopen dat dit met betere drivers verbetert. Je schijnt ook spelletjes te kunnen uploaden, maar dat werkte bij niet…

Dit zijn mijn ervaringen, hopelijk heb je er iets aan!

Thanx, dat wou ik ff weten. Moet ik ff een BT dongle halen zodat ik m'n foto's naar m'n iBook kan sturen en rintones etc naar m'n foon kan sturen. Ik moet 'm alleen nog ff flexen/flashen, zit nu nog allemaal Vodafone live troep op en ik heb Orange.

Mooi kan ik jouw nu iets vragen. Dat flashen, ik neem aan dat je naar v600 flasht? Ik ben benieuwd naar je ervaringen... En is het nu eigenlijk illegaal?

V525 met BT werkt super! OS X maakt het mij weer makkelijk, gewoon de goedkoopste (sitecom) usb BT adapter van dynabyte en alles werkt meteen. :) Lekker zelf beltonen maken van m'n muziek. Klinkt super en is makken lijk en goedkoop :D

Over het flashen:

Ik krijg volgende week mijn data kabel. Ik denk dat ik ga flexen en niet flashen. Ik wil gewoon een “normale” V5xx telefoon zonder Vodafone Live enzo. Je kunt er idd een V600 firmware opzetten maar naar ik begrepen heb kan dit wat bugs opleveren. Dus als je telefoon het goed doet moet je niet flashen of je moet perse sommige V600 features willen. Wil je je telefoon gewoon hebben zoals 'ie uit de fabriek komt dan kun je 'm beter flexen. Ik probeer het meteen als ik m’n kabel heb dus als je vragen hebt stel ze gerust. Ik doe m’n best om ze te beantwoorden.

Bummer man, mijn bluetooth uploaden naar de v525 werkt niet meer! :x

Na het selecteren van de file en de telefoon en de melding dat de telefoon het bestandsformaat niet accepteert (dat deed ie altijd al) gebeurt er niets meer, tot Bluetoothe exchange crasht…

Ik heb het vermoeden dat het iets met die seriele instellingen te maken heeft. Wat heb jij nu in je seriele-setup staan? (Bluetooth serial utility)

Uploaden vanaf foon werkt nog wel…

Ik kan dat niet bekijken omdat BT serial zegt dat de verbinding in gebruik is, maar dat is helemaal niet zo :?

Probeel de prefs weg te gooien en opnieuw te beginnen, misschien dat 't dan werkt.