Iemand ervaring met nieuwe HD in iMac zetten?

Ik wil een nieuwe HD een m'n iMac 266 zetten omdat er nu maar 6GB in zit en da's wel erg weinig. Nou heb ik ergens gelezen dat een 7200rpm schijf misschien te warm zou worden voor een iMac. Maar op bijvoorbeeld macstuff.nl staat bij 7200rpm schijven dat ze wel geschikt zijn voor iMacs. Heeft iemand hier ervaring mee? Als het even kan wil ik wel graag voor 7200rpm gaan want dat scheelt toch weer een beetje in de performance.

hey,

ja het kan wel, maar neem een HD die coolo loopt.
Zoals een barracuda met fluid bearings (vloeistof lagers)
die draait wel hard maar geeft minder warmte af.
Ik heb er zoi een in me cube + een vette proc upgrade en hij wordt maar amper warm

suc6

Ik heb er een met gewone lagers ingezet, en al jaren geen warmte probleem. Gewoon doen...

Sommige schijven hebben wel slaapproblemen, dit kun je altijd even nakijken op www.xlr8yourmac.com.

Kijk daar sowieso even als je met dit soort vragen zit.

Succes!

Groet, Arjan

Hier imac G3/600mhz met een 80GB maxtorschijf (voorheen 40Gb) Loopt sedert vorig jaar ook als een zonnetje. Ik heb het zelf gedaan en is echt niet erg moeilijk. Heb een pdfje online gezet waar je alle info in terug vind.

http://users.pandora.be/smisch/

2 weken terug nieuwe schijf in m'n iMac gezet. Ook een 7200. Geen enkel probleem. Je moet je mac niet in een kweekkasje zetten, dan kan het wel eens te warm worden.

Tijdje terug een harde schijf van 10 naar 120 gb op mijn imac dv 400 gezet (120 Gb Maxtor DiamondMax PLUS9 Harddisk IDE - 8mb cache (7200 rpm) UDMA 133)

geen probleem.hij draait als een tierelier
wel even formateren in het schijfhulp programma
anders herkent hij hem niet
(tenminste bij mij)
zie de link

Formatting an ATA hard drive using a Macintosh

[mod:05965f40a1=“Stof”]Even de url omgezet naar een link t.b.v. het [i:05965f40a1]‘leesbaarheidsniveau’[/i:05965f40a1].[/mod:05965f40a1]

Bedankt, moet gewoon kunnen dus. Dan ga ik het binnenkort maar proberen. :)

het is fijn als mensen een link gebruiken, maar een die ervoor zorgt dat ik een 60 inch breedbeeld nodig heb vind ik toch wat overdreven. je kan ook de link ook met een "url= "weergeven. zoals klik op [url=http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=Q*R8VN7h&p_lva=&p_faqid=492&p_created=1004653781&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEzJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9cGFyZmFxMSZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9MzMmcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwyPX5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=]deze link[/url] dit komt het leesbaarheidsniveua (mooi scrabble woord!) wel ten goede

daan.

....Daarnaast is dit onderwerp hier al zeer regelmatig besproken. Aangezien de zoekfunctie weer werkt sinds een poosje, graag deze voortaan gebruiken... Is nog beter voor de leesbaarheid 8) :?

[quote:5ec0c7c258="hansenonline"]leesbaarheidsniveua (mooi scrabble woord!)[/quote:5ec0c7c258]

Ja, maar volgens mij krijg je aftrek voor spelfouten. :wink:

Maar je hebt wel gelijk, die tag is er niet voor niets.

je hebt ook 4 beurten nodig om het te leggen, door de spanning leg je wel eens iets verkeerd :D

daan.