Iemand ervaringen met Xpostfacto en panther?

Vandaag weer eens een lekker robbertje gevochten met de beige G3 van m'n maat. Hij moest ge-update worden en startte soms niet goed op. Uiteindelijk heb ik gewonnen, maar Jezus, wat een ellende. Het lijkt er nu op dat een OS 9 extensie de boel zover in de war geschopt had, dat ie niet meer in OS 9 en OS X wilde en ook niet meer vanaf m'n DiskWarrior CD in OS X. Kan dat uberhaupt wel? Uiteindelijk vond ik 'm (Alcatel USB modem, is niet meer nodig) en ineens werkte alles weer (huh???). Echt de raarste dingen heb ik voorbij zien komen... Afijn, nu vraag ik me dus af, is het niet beter om dat ding met Xpostfacto te lijf te gaan, zo mogelijk met OS 10.3? Velen zullen zeggen, waarom niet gewoon OS 9? Maar ja, het ging totnutoe altijd heel behoorlijk en de eigenaar heeft het helemaal niet op OS 9 dus waarom niet? En Xpostfacto is er toch voor de oudere Macs? Heeft iemand hier ervaring mee en waar moet je voor uitkijken als je hiermee aan het werk gaat? Kan Xpostfacto ook met PCI USB kaarten overweg?

Een Beige G3 hmm, is dat een 266 mhz? Dat is de enige die niet officieel ondersteund is door apple in de G3 serie. Maar ik heb met xpostfacto jaguar succesvol geinstalleerd op een G3 (panther had ie echt geen zin in maar het schijnt wel te kunnen). je hebt dus wel 9 nodig om X erop te zetten want zonder de xpostfacto voorbereiding wil ie niet booten vanaf cd om te installeren. Ik vraag me af of je echt zoveel voordeel eruit haalt maar ja als je de applicaties voor 9 niet kunt vinden zul idd X erop moeten zetten. Mijn G3 werd er erg langzaam van en zelfs toen level2 cache enabled was ging het niet echt sneller. en dat was met een berg ramgeheugen erin. Ik zou voor Jaguar gaan en niet panther want dat is een boel extra werk. In Xpostfacto staat het erg goed beschreven hoe het moet.

succes
J.

10.2.3 stond erop. Draaide heel behoorlijk, alleen soms begon ie tijdens het opstarten vast te lopen. Het draaiende rondje in het grijze scherm draaide niet meer, veranderde in een zwart of wit blokje of het hele scherm sloeg op tilt (lijkt op een panic in 10.1 maar dan onleesbaar). Opstarten met appeltje-v leverde inderdaad soms een omschrijving van een kernel panic op, met een verwijzing naar een USB driver. Heb ge-update naar 10.2.8 vanwege Safari en nieuwere iTunes en Quicktime, maar tijdens deze updates is ie dus raar gaan doen. OS 9 wilde niet meer (bommetje bij laden extensies) en de DiskWarrior CD onder OS X gaf op een gegeven moment steeds de vastlopers die hierboven staan omschreven. Wat ik echt heel vreemd vind, is dat na het uitzetten van Alcatel USB modem extensie in OS 9, de boel ineens weer draaide, ook OS X! Hoe kan dat nou? Ik ga morgen kijken of ie inderdaad echt weer normaal werkt. En over Xpostfacto, als ie onder 10.3 niet wil, laat dan maar ff zitten. Trouwens, toen ik jaguar erop heb gezet, had Apple nog niks gezegd over het feit dat beige G3's niet ondersteund zouden worden... En ja, de permissies zijn hersteld.