Iemand in Lombok met een iPod-adapter? [OPGELOST]

Ik heb net m'n iPod geformatteerd op een Windows-machine, maar nu blijkt dat je een adapter nodig hebt om de Firmware te flashen (dus om 'm überhaupt weer te kunnen gebruiken). Nu ben ik mijn adapter helaas helemaal kwijt... Is er misschien iemand in de buurt wiens adapter ik even mag gebruiken? Ik zit momenteel op de Warande in Zeist...

[b:740c5895bb]Update:[/b:740c5895bb] Ik zit inmiddels weer gewoon thuis in Lombok. Zal morgen ook gewoon even kijken bij A-mac.

[b:740c5895bb]Update:[/b:740c5895bb] Met hulp van een vriendelijke forum- en buurtgenoot inmiddels opgelost.

Je hebt voor zover ik weet geen adapter nodig om je firmware te flashen hoor. Zorg dat 'ie goed is opgeladen en hang 'm aan je Mac of PC. Wanneer je de adapter er aan hebt hangen kan je 'm toch niet aan de PC hangen ??

De updater (die net eerst m'n hele ipod leeggemaakt heeft) zegt wel dat ik de adapter erin moet stoppen, en als ik m'n ipod aanzet, verschijnt er een icoontje met een adapter en een stopcontact. En die adapter heb ik dus niet. Ik zou er haast een beetje verdrietig van worden...

kan het zijn dat je een verkeerde kabel gebruikt om je iPod aan die PC te hangen, want anders moet ie z'n power toch daarvandaan ontvangen !!

En als je de stekker in je iPod steekt zonder dat de plug in je computer zit ?

Werkt niet, helaas...

ja heb ik ook bij mij ipod je moet in externe stopcontact stoppen

heel raar gedaan
vraag me af hoe dat zit met de nieuwe generatie ipodmini zonder bijgeleverde adapter

[quote:034d1651a0="itachi"]ja heb ik ook bij mij ipod je moet in externe stopcontact stoppen [/quote:034d1651a0]

Precies, maar m’n iPod past niet in z’n geheel in het stopcontact :expressionless: Daarvoor heb ik dus een adapter nodig, maar mijn eigen adapter is weg. (Ik heb overigens een 3e generatie iPod, net met hulp van een attente Warandebewoner geconstateerd dat de oplader van een 1e generatie iPod niet werkt). Ik ben dus nog op zoek…

No problem, als je 'm hier wilt opladen. Laat maar even weten.

[quote:6fe3fac425="MarkvD"]No problem, als je 'm hier wilt opladen.[/quote:6fe3fac425]

Hartelijk bedankt, de iPod is weer opgestart. Leuk dat je via zo’n forum je buurtgenoten kunt vinden :slight_smile:

[quote:e68b2bb411="itachi"]vraag me af hoe dat zit met de nieuwe generatie ipodmini zonder bijgeleverde adapter[/quote:e68b2bb411] Ik heb een eerste generatie iPod mini maar het is niet nodig een externe adapter te gebruiken. Hij krijgt zn stroom gewoon van de computer. Dus dat er bij de nieuwe generatie geen adapter meer bijzit maakt voor dat soort dingen niks uit.

Dat is dus juist het probleem Nisei... de software update eist op het eind dat je de iPod aan de adapter vastmaakt. ( dus niet aan je Mac ) Maar de nieuwe modellen hebben die wellicht niet. Dus zonder adapter geen software-updates meer... verkooptechniek ?