Iemand met Illustratorprobleem

Iemand op ons forum heeft een Illustrator probleem; Weet iemand raad.

Hij schreef:

Telkens ik hem wil opstarten loopt ie vast, tijdens het laden van de fonts.
Heb al paar keer opnieuw geïnstalleerd, maar blijft hetzelfde.

Greetz

welke illustrator versie en op welk systeem? zal wellicht met een conflict te maken hebben bij de fonts. :? In OS 9 zit in de illustrator-map ook een map voor fonts, deze eventeel eens leegmaken en ill terug opstarten, of misschien systeem fonts verwijderd die illustrator nodig heeft? kan je meer uitleg geven aub? VG Helix

Ik heb ook zo'n probleem gehad met Illustrator 10, toen nog op systeem 9.2. Verwijder in ieder geval geen fonts uit de map lettertypen in het systeem. Staan daar niet de fonts in die standaard geïnstalleerd worden, dan start Illustrator stomweg niet op. Wellicht dat in Mac OS X hetzelfde probleem speelt. Mijn advies is dan om niet de fonts te verwijderen die standaard in Mac OS X staan, en fonts die standaard door Illustartor geplaatst worden. Maar ik sta open voor andere oplossingen.

fonts uiteraard in je systeemmap laten staan!

maar wie weet ehb je een fontbeheerprogramma en conflicteert dit?

http://search.adobe.com/cgi-bin/query?mss=simple&pg=q&what=web&fmt=.&where=www_support_database2&q=font+problems++%2Bproduct%3A%22Illustrator%22+%2Bplatform%3A%22Macintosh%22&superq=font+problems++%2Bproduct%3A%22Illustrator%22+%2Bplatform%3A%22Macintosh%22&topissues=&v3=Illustrator&v4=Macintosh&v1=font+problems&v2=&index=AdobeComSupportDocs&x=0&y=0

—> probeer anders ff de link…