Iets heel simpels toch zo moeilijk...

Ik maak een database in "Filemaker" of "Appleworks". De database bevast twee gegevens, een naam en een wachtwoord. Hoe krijg ik dit nou in "CocoaMysql"? Ik heb de database bewaard als "csv" en geprobeerd te importeren via "import csv file..." Het resultaat is dan het "choose field mapping" dat "do not import" weergeeft. Na OK klikken levert dat niets op. Ik heb die database nodig voor een dynamisch website gemaakt in Dreamweaver. Eerdere "voorbeeld" databases werkten wel en lieten gegevens in Dreamweaver zien, maar de databases die ik zelf maak zijn leeg. Ook met PHPMyAdmin kom ik er niet uit... Heeft iemand hier een eenvoudig antwoord op?

Alvast bedankt,

Gerhard

Ik wist niet dat fmp database's te exporteren zijn naar mysql formaat?

Gerhard,

Er zit nog wel wat verschil tussen hoe je een CSV bewaard. Heb je return of newline als regeleinde? Of allebei? Zijn je velden voorzien van " en " of juist niet. Een beetje proberen met hoe je de CSV opslaat en importeert lost het probleem waarschijnlijk op.

In PHPmyAdmin moet je even letten op de “optie DATA” instelling. “DATA Local” werkt voor mij meestal niet.

Succes,

Jan

[quote:146ee1e8a5="sigterm"]Ik wist niet dat fmp database's te exporteren zijn naar mysql formaat?[/quote:146ee1e8a5]

FileMaker -> CSV -> MySQL zou gewoon moeten kunnen.

Ik ben echt een leek op het gebied van databases/sql/php en begrijp dat hier wel wat kennis voor nodig is voordat ik dit onder de knie heb. De suggesties van Jan helpen me op weg maar ik twijvel of ik ze toepas op de juiste plek...

1. Ik maak eerst een database (en geef het een naam)
  2. Dan ‘add’ ik een table
  3. Met de cursor in die table haal ik uit het ‘File’ menu ‘import csv file’
  4. Ik kies de verschillende ‘fields/lines’ in het venster
  5. Dan kom ik in het ‘choose field mapping’ venster (met voor iedere regel ‘do not import’ als enige optie)
  6. Na kiezen van ‘import’ kom ik weer in het basis MySql venster.

Zou ik dan de data uit die tabellen op het scherm moeten zien of is het normaal dat er niets verschijnt?

hoe krijg ik een excel bestand in een database? ik heb een test regel gemaakt en die opgeslagen als csv bestand, maar in cocoamysql zie ik geen nieuwe regel verschijnen en in filmaker komt het allemaal in een cel te staan. wat doe ik verkeerd?

daan.