iets van een FTP halen

beste mensen

een vriend van mij heeft een ftp server via windows.
nou wau ik daar iets vanaf halen maar ik heb geen idee hoe dat moet.

kan iemand mij helpen?

alvast thanx

ftp://gebruiksnaam:paswoord@domein.nl intypen in safari/firefox bijvoorbeeld

he

zo ver ben ik en dan?

Dan zie je toch een bestandslijst. Aanklikken wat je wilt en het downloaden begint.

nee dan opent hij het bestand in qiucktime. ik heb ook al geprobeert om te slepen naar iTunes maar dat doet hij ook niet. en als ik hem sleep naar mijn buraublad dan maakt hij er een link van

b.d.w ik heb een mac weet niet of dat nog uit maakt.

en anders gewoon een ftp programma downloaden [url=http://www.panic.com/transmit/]Transmit[/url] is goed vind ik. Gratis is hij niet, je hebt wel een 30-day trial.

Maar als je even zoekt op het forum of op google zie je dat er al genoeg info over te vinden is.

[b:72af9447c7]Edit:[/b:72af9447c7] reactie op je laatste bericht: Rechtermuisknop > Download gekoppeld bestand.

heb ik geporbeert maar als ik ftp in typ bij zoek vind hij niets

transmit ga even proberen

Ik gebruik Fetch als ftp progje dat ook prima werkt

Als in je in Google 'ftp osx' intypt, komt er toch een behoorlijke waslijst aan programma's voorbij.

Terminal openen, en dan

$ curl ftp://server/pad > lokale_file

of, voor de nog ouderen

$ ftp server
username: anonymous:
password: (iets)
ftp> cd pad
ftp> get file

Het is tenslotte een unixdoos…

:-)^n

top transmit werkt.

karelWillem ik zocht op de osx site maar idd google vind veel dingen. thanx

merci to you all

[quote:0be91a861b="reno1"]nee dan opent hij het bestand in qiucktime. ik heb ook al geprobeert om te slepen naar iTunes maar dat doet hij ook niet. en als ik hem sleep naar mijn buraublad dan maakt hij er een link van

b.d.w ik heb een mac weet niet of dat nog uit maakt.[/quote:0be91a861b]
Gewoon rechts-klik opslaan als :oops: 8)
Al dat gesleep! Nergens goed voor. Krijg je alleen maar RSI van. Gelukkig kunnen maccers tegenwoordig ook bijna overal rechts-klikken. Toch een mooie windoos erfenis!

ahh stom (schaam)

merci

[quote:3817547ff2="Martiniman"][quote:3817547ff2="reno1"]nee dan opent hij het bestand in qiucktime. ik heb ook al geprobeert om te slepen naar iTunes maar dat doet hij ook niet. en als ik hem sleep naar mijn buraublad dan maakt hij er een link van

b.d.w ik heb een mac weet niet of dat nog uit maakt.[/quote:3817547ff2]
Gewoon rechts-klik opslaan als :oops: 8)
Al dat gesleep! Nergens goed voor. Krijg je alleen maar RSI van. Gelukkig kunnen maccers tegenwoordig ook bijna overal rechts-klikken. Toch een mooie windoos erfenis![/quote:3817547ff2]

Bij een één knops muis gewoon CTRL-klik doen en vanuit het menuutje ‘safe link as…’ kiezen kan ook. In het geval van safari ‘safe linked file’

[quote:6b4541074b="Martiniman"]Gewoon rechts-klik opslaan als [/quote:6b4541074b] Of met de muis aanklikken met de alt toets ingedrukt...