iets zoals garageband maar dan voor pc

bestaat er zoiets als garageband maar dan voor windows ?

de kids van een vriend willen wat knutselen met muziek maar zitten op windows .
moet dus wel iets zijn met ingebouwde synth. en liefst iets eenvoudigs .

txs.

Waarom geen Mac mini kopen zo opgelost .

cool edit is volgens mij een enigszins werkbaar winhoos prog dat gratis is...

bedoel je iets gelijk dit? [url=http://www.devilducky.com/]Windows noise becomes music[/url]

wat dacht je van band in a box? of anders iets proffesioneler: cubase!! hier kan je ook virtuele instrumenten gebruiken en analoge sporen opnemen.... en nee hier hoef je niet perse een mac voor te hebben ikzelf heb het ook jaren op een pc gedaan... muziek maken dan he? :mrgreen:

fruityloops, heet tegenwoordig "FL studio" geloof ik. dit is een compleet programma met soft synts, sample players alles er op en er aan en niet zo moeilijk om onder de knie te krijgen en draait prima op een bejaarde pc (pentium 300 mHz) en het is vst compatible dus er is echt een berg FX en instruments voor te krijgen. wordt stiekem door heel veel techno producers gebruikt om loopjes mee te maken (secret cinema rules!!!!!!!!!!!!!!)

maar ook met de paketten van magix is helemaal niets mis, het ligt er maar net aan waar je het voor wilt gebruiken.

[quote:63a83e953c="fatbastard"]cool edit is volgens mij een enigszins werkbaar winhoos prog dat gratis is...[/quote:63a83e953c]

CoolEdit gratis? Woei was dat maar waar :smiley:

Tegenwoordig heet het trouwens Adobe Audition en baal ik dat het er nog steeds niet is voor de Mac.
Ik heb zowat alle Mac audio apps geprobeerd, maar Audition BLIJFT gewoon in mijn ogen de beste maja… Windows…

En geloof me, op VPC is het niet de doen…

[url=http://www.ejay.co.uk]Deze?[/url]

magix music maker?

yep, magix music maker

dit pakket is inmiddels uitgegroeid tot een heel profi produkt.
je kan er echt heel veel mee, maar wel even de handleiding ernaast houden.

samplen, virtuele instrumenten(synts en drummachines), FX, audio, midi en zelfs video tracks.

je zou ook reason eens kunnen proberen maar dat is alweer een stuk professioneler en dus voor beginners moeilijk onder de knie te krijgen.

daarnaast zijn er van het net allerlei gratis trackers te krijgen. fasttracker enzo