Iframe hoogte afhankelijk van inhoud

Kan de hoogte van een iframe afhankelijk van de inhoud zijn? Dus dat je nooit een scrollbalk van het iframe ziet, maar die van het hoofdvenster (als de pagina niet op het beeldscherm past). Het iframe moet dus altijd net iets groter (of precies even groot) zijn als de inhoud ervan. Weet iemand iets?

Moet het perse een iframe zijn?

Nee, een gewoon frame is ook prima. :)

Heb je weleens geprobeerd gewoon geen maten van een iframe op te geven, dus geen width of height instellen en kijken wat er gebeurd... Probeer anders eens 100% als width en height, en kijk of die even breed en hoog is als de tekst!

100% zorgt dat het iframe het hele venster in beslag neemt, maar als de tekst verder loopt dan het venster wordt het iframe niet groter. Dan werkt het dus niet. En hetzelfde als je geen waarden invult.

Volgens mij kun je een iframe (of een gewoon frame) alleen 'vaste' waardes geven. Dus een frame zal zich volgens mij niet kunnen aanpassen aan de inhoud. Ik ben benieuwd waar Tennappel aan dacht.

Hmm ja, dacht ik ook, maar mischien is er wel een (heel ingewikkelde) oplossing. Het valt te proberen. :)

Mmhh, ik raad je aan om niet te gek te doen. Misschien is er een ingewikkelde workaround maar kijk nog eens naar wat je precies wil. Kun je je idee op zo'n manier aanpassen dat je het voor jezelf makkelijk maakt zonder dat je afbreuk doet aan het idee? Misschien ziet het er beter uit, maar ik weet niet wat je wil. Misschien kun je een plaatje posten om je idee te laten zien. Er zitten hier veel experts die een goede kijk hebben op dat soort dingen.

Kan je het niet gewoon met een div oplossen? moet het perse een iframe of frame zijn? want dan gaat per definitie niet wat je wilt, aangezien een (i)frame is gedefinieerd als een viewport in een HTML document en niet als een document afhankelijk element.

Ik wil het liefst frames gebruiken omdat ik dan regelmatig pagina's bij kan maken of verwijderen, zonder dat ik alle paginas aan moet passen. En op mn site wil ik ook het liefst dat de hele pagina mee scrollt, dus niet alleen het frame/iframe. Maar ik denk dat ik dan toch de frames maar weg haal en dat ik er dan maar even wat langer mee bezig ben. Bedankt voor het meedenken allemaal, en als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Julius

Ik kwam er ook niet uit. Hoe ik het nu gedaan heb is: de langste resultaatreeks mogelijk gebruikt als vaste hoogte van het iFrame, maar dat kon je zelf waarschijnlijk ook wel bedenken, en is niet wat je eigenlijk wilt. Ik hou me aanbevolen als je een mooie oplossing vindt!

Heb je wel eens de functie include, bestudeerd? daar kun je ook hele html pagina’s mee in een tabel-cel laten lopen.
index.php wordt dan een pagina met 1 tabel met 2 cellen. De bovenste, stop je met een include de top van de pagina met de buttons, de onderste, met een include de content (bij wijze van voorbeeld)

[quote:8a69bb3d3b="Jmvdtoorn"]Maar ik denk dat ik dan toch de frames maar weg haal en dat ik er dan maar even wat langer mee bezig ben.[/quote:8a69bb3d3b] Misschien is het dan een idee om onderdelen dynamisch te laten komen, includeren met PHP enzo. Maar ik weet niet of je daar de kennis en/of ondersteuning van je host van hebt!

Nee dat kan helaas niet. Mn host (XS4All) ondersteunt geen php en ook geen ssi, anders zou ik het daarmee op kunnen lossen.