iGrabNews en incomplete bestanden

Hoi,

Wat is jullie ervaring met iGrabNews en incomplete bestanden?

Met bijv. NewsBin Pro (op PC) worden deze bestanden toch zover mogelijk gedownload en uitgepakt. Ik heb het idee dat iGrabNews de bestanden in zijn directory “Incompletes” laat staan en gewoon niet uitpakt. Jammer, want een incompleet bestand kun je natuurlijk gewoon repareren met PAR files, maar je moet het dan wel het incomplete bestand hebben natuurlijk!

Bij mij zet ie achter de imcomplete bestanden de toevoeging "bad-size". Met niet teveel foute bestanden en genoeg PAR files zijn deze te repareren.

maw geen problemen dus.

[quote:e69c0bd1ee="mtersteege"]Bij mij zet ie achter de imcomplete bestanden de toevoeging "bad-size". Met niet teveel foute bestanden en genoeg PAR files zijn deze te repareren. [/quote:e69c0bd1ee]

Ja, dat krijg ik inderdaad ook wel eens. Hmm, niet consequent dus… Ik moet er wel bij vertellen dat ik, als ik de problemen heb, met NZB bestanden werk. Zou iGrabNews dan bepaalde bestanden missen? Dat las ik namelijk ook elders hier in het forum.

Ondertussen heb ik ook de trial versie van Unison geinstalleerd en die werkt op het eerste gezicht wat beter…

heb zelf unison in gebruik. Maar bij mij download hij de files nie.. Heb de hoop opgegeven bij de mac. Als ik twijfel gaat netjes de pc aan met newsbinpro.

[quote:88c424aa7a="Rini"]Als ik twijfel gaat netjes de pc aan met newsbinpro.[/quote:88c424aa7a]

Tja… was ook mijn downloadvoorkeur. Aan Newsbin kan op dit moment niks tippen. Alleen heb ik de afgelopen twee weken zo ONTIEGGELIJK veel afgezien met die #%@$$@%^#$% PC dat ik op het punt sta het ding in de fik te steken (eerst DVD brander kapot, gerepareerd, toen bleek moederboard kapot te zijn, gerepareerd, uiteindelijk bleek het allemaal aan een defecte voeding te liggen, gerepareerd, en nu kan ik nog geen DVD’s branden zonder een fout exemplaar omdat er nog iets niet in de haak is met mijn IDE controller. Waarschijnlijk moederboard weer kapot… Grrr…)

Dusss, ik zoek een Mac alternatief. Gebruikte altijd al iGrabNews om afleveringen van Stargate en Battlestar Galactica te downen en dat ging prima, maar grotere downloads (DVD’s) gaan vaak fout omdat er veel files tussenuit missen.

gebruik je de newsserver van je internet provider ?

Heb zelf usenet, en moet zeggen dat er laatste tijd bijzonder weinig corrupte bestanden zijn.
Stel je zelf de NZB samen via een gratis site ?
(hoor regelmatig van collega’s dat die niet compleet zijn).
Zelf heb ik binnews en dat werkt erg goed.

Nee, ik gebruik een betaalserver (usenetserver.com) vanwege hun lange retentietijd. Verder gebruik ik meestal NZB4U.com voor de nzb-tjes. Gek genoeg geven me die in NewsbinPro goede resultaten (soms wel eens wat incompletes, maar die zijn te repareren) en met iGrabNews zijn er soms gewoon complete bestanden tussenuit, terwijl het programma aangeeft klaar te zijn met downen en de temporary directory nog vol met gedeeltelijke bestanden staat.

Vreemd? :smiley:

jah.. moet ook zeggen dat ik zelf totaal niet uit de voeten kan met igrabnews. Unison is vind ik wat handiger, echter nog steeds geen newsbin :)

heb vanmiddag even de nieuwe unison gedownload : 1.7.5 tot heden geen verschil gemerkt.
Zal eens kijken wat ie met de bestanden doet in de cache. wellicht dat daar de incomplete files nog staan.

dit schijnt ook wel een redelijke nzb zoeker te zijn
http://www.binsearch.info

Even een tip die voor mij prima werkt: Gebruik Unison om te downloaden. (NZB bestanden zijn geen probleem) Download en installeer Mac Par Deluxe. Wanneer de bestanden niet compleet zijn, click je de eerste PAR file aan en 'laat' PAR deLuxe al het werk doen...

(Ik doe het een beetje makkelijker voor dan het is, maar zeker niet moeilijker dan met NBP)

OK, dat laatste nooit of te never doen met MacPar deluxe. Gaat vaak fout (vastlopers) en vreet resources, gebruik gewoon UnrarX. heeft ook par en par2 ondersteuning en is erg klein. En je kan er natuuurlijk ook rar files mee uitpakken.

In de applescript map in je programma map staat een applescriptje waarmee je meerdere bestanden kan hernoemen. Met dat script haalde ik dat bad-size altijd weg uit de bestandsnaam omdat anders de reparatie met par2 bestanden niet zou lukken.

Maar het werd met toch allemaal wat vermoeiend. Dus terug naar unison gegaan, wat toch iets fijner werkt.

[quote:055a8f6a15="roy"]OK, dat laatste nooit of te never doen met MacPar deluxe. Gaat vaak fout (vastlopers) en vreet resources, gebruik gewoon UnrarX.[/quote:055a8f6a15]

Hmm. Hier werkt MacParDeluxe perfect en foutloos. Ok, de fans van mijn iMac draaien als een fohn, dus over die resources zul je wel gelijk hebben, maar het werkt zelfs beter als QuickPar en Winrar op de PC, omdat MacParDeluxe netjes bestand voor bestand uitpakt, hoeveel je er ook aanklikt. Ik heb in het afgelopen jaar nooit vastlopers gehad.

[quote:055a8f6a15]Met dat script haalde ik dat bad-size altijd weg uit de bestandsnaam omdat anders de reparatie met par2 bestanden niet zou lukken.[/quote:055a8f6a15]

Ook dat hoeft met MacPar Deluxe niet, die pakt die “bad-size” bestanden er automatisch bij.

[quote:055a8f6a15]Maar het werd met toch allemaal wat vermoeiend. Dus terug naar unison gegaan, wat toch iets fijner werkt.[/quote:055a8f6a15]

Ik denk inderdaad dat Unison beter en fijner werkt dan iGrabNews.

UnrarX werkt bovendien veel sneller dan MacPardeLuxe.