Ik weet niet of dit precies mag, maar toch vraag ik het even, kan iemand mij een uitleg geven over hoe je met igrabnews kan werken? Ik begrijp er weinig van doordat ik ooit een keer met grabbit had gewerkt (ja… ik was een winDOOS user : / :$).
Heeft iemand een tutorial ergens gezien… / link voor mij?
Ik weet niet of dit precies mag, maar toch vraag ik het even, kan iemand mij een uitleg geven over hoe je met igrabnews kan werken? Ik begrijp er weinig van doordat ik ooit een keer met grabbit had gewerkt (ja… ik was een winDOOS user : / :$).
Zou fijn zijn![/quote:4d8d01f5b7]
Wat valt daar nu aan uit te leggen? Is toch eigenlijk vrij duidelijk?
Ga naar Servers (menubalk) > New NNTP Server en vul je nieuwsserver in. Die staat dan in de linker kolom, klik je aan en klik dan op de Fetchknop om de fullgrouplist binnen te halen, zoek je nieuwsgroepen die je wilt hebben en abonneer je erop en klaar is kees…kwa werking lijkt het toch echt wel op Grabit, als je dat kon kun je dit toch zeker ook??
Ojaaaa, het zal wel weer het oude “ooo, tis in het engels en dat duurt me te lang om erachter te komen, dus vraag ik het maar even” gegeven zijn??
Zou fijn zijn![/quote:3d50c2aceb]
Wat valt daar nu aan uit te leggen? Is toch eigenlijk vrij duidelijk?
Ga naar Servers (menubalk) > New NNTP Server en vul je nieuwsserver in. Die staat dan in de linker kolom, klik je aan en klik dan op de Fetchknop om de fullgrouplist binnen te halen, zoek je nieuwsgroepen die je wilt hebben en abonneer je erop en klaar is kees…kwa werking lijkt het toch echt wel op Grabit, als je dat kon kun je dit toch zeker ook??
Ojaaaa, het zal wel weer het oude “ooo, tis in het engels en dat duurt me te lang om erachter te komen, dus vraag ik het maar even” gegeven zijn?? :P[/quote:3d50c2aceb]
Persoonlijk had ik maar 1 keer gewerkt met grabbit, vandaar dat ik het allemaal niet meer wist ;). Waarom het wiel opnieuw uitvinden als iemand anders dat allang heeft gedaan?
ik abboneer erop, maar kom niet verder in die groep?! *ik doe dus +u, alleen dan gebreurt er niks?! :([/quote:4d80484752]
Nee, want dat heb je je pas geabonneert erop, zie je in het menu het menuutje Groups staan? wat staat daar allemaal in?? Incremental en Full Update, lijkt me duidelijk dat je dan een van die 2 moet nemen, en als je pas een abo hebt op een bepaalde groep zul je dus de full update moeten nemen…
ik abboneer erop, maar kom niet verder in die groep?! *ik doe dus +u, alleen dan gebreurt er niks?! :([/quote:564316cf04]
Nee, want dat heb je je pas geabonneert erop, zie je in het menu het menuutje Groups staan? wat staat daar allemaal in?? Incremental en Full Update, lijkt me duidelijk dat je dan een van die 2 moet nemen, en als je pas een abo hebt op een bepaalde groep zul je dus de full update moeten nemen…[/quote:564316cf04]
Ik kan hellaas geen van beide nog gebruiken van de opties. Er staat alleen subscribe
ik abboneer erop, maar kom niet verder in die groep?! *ik doe dus +u, alleen dan gebreurt er niks?! :([/quote:877c34987e]
Nee, want dat heb je je pas geabonneert erop, zie je in het menu het menuutje Groups staan? wat staat daar allemaal in?? Incremental en Full Update, lijkt me duidelijk dat je dan een van die 2 moet nemen, en als je pas een abo hebt op een bepaalde groep zul je dus de full update moeten nemen…[/quote:877c34987e]
Ik kan hellaas geen van beide nog gebruiken van de opties. Er staat alleen subscribe :([/quote:877c34987e]
Als je alle groepen gefetched hebt moet je je inderdaad eerst subscriben bij de groepen waar je intresse in hebt.
Vervolgens verschijnt de groep bij je Servers & Subscribed Groups view. Groep selecteren en een full article update uitvoeren.
iGrabNews is wat mij betreft een zeer simpel, doeltreffend en snel programma.
Heel appart, overal waar ik subscribe bij doe komt niet in dat lijstje :S Ligt het eraan dat ik adls heb? Ik zag al op zon forum dat er probs waren met adsl gebruikers :(
Ik neem aan dat je wel even op dat driehoekje/pijltje voor de naam van je news server hebt geklikt zodat de onderliggende groepen waar je je voor ingeschreven hebt zichtbaar worden...
Werk hier zelf via een ADSL-verbinding van Quicknet en heb geen problemen met iGrabNews.
[quote:81df72b8aa="BOP"]Ik neem aan dat je wel even op dat driehoekje/pijltje voor de naam van je news server hebt geklikt zodat de onderliggende groepen waar je je voor ingeschreven hebt zichtbaar worden...
Werk hier zelf via een ADSL-verbinding van Quicknet en heb geen problemen met iGrabNews.[/quote:81df72b8aa]
Haha, thanks man! moest alleen op het driehoekje klikken