Iin iDVD gemaakte dvd doet raar op dvd speler

Ik heb in iMovie (versie 05) een fimpje gemaakt van een aantal foto's, muziekje erbij, dat vervolgens met iDVD tot een DVD verwerkt. Omdat het foto's betreft, was het klein genoeg om het op een CD te branden. Deze cd is met Apple's DVD-player goed af te spelen, maar op een (Philips) stand-alone dvd speler hapert het erg: het menu speelt haperend af, het geluid hapert, eigenlijk hapert alles zodra er beweging in zit. Zou dat komen doordat het een cd is, of is er een instelling die ik anders moet zetten (iets met HDTV of de compressie ofzo)?

Maar heb je nu dus een CD met DVD-structuur gebrandt...? Als dat zo is denk ik dat daar het probleem zit want het lijkt me niet helemaal logisch voor zo'n apparaat dat 'ie een CD gevoerd krijgt met een structuur van een DVD.

Als het om foto’s gaat kan je het toch ook gewoon als foto-cd branden? Ik bedoel: alle foto’s d’r op en dan in je dvd-speler. De meeste maken er dan automatisch een slide-show van, maar dan heb je natuurlijk alleen geen menu en muziek erbij… :?

Anyways; succes d’r mee :slight_smile:

Nou, ik heb het zelfde gehad met een DVD die ik gebrand heb, compleet met film, menustructuren en fotoslideshows. Maar die fotoslideshow ging dus ook mooi haperen. Net als de muziek die ik er onder heb gegooid! :cry:

Dus Philippo, ik ken het gevoel… :wink:

Iemand ideeën?

Ik heb altijd gedonder met slide shows in iDVD. Heb veel verschillende soorten DVD-R gebruikt van A merk tot c merk. Ik heb het opgegeven.