Ik ben blij! [ heb mijn eerste website gebouwd! ]

Jaja,

na dagen van zweten is het dan zover: mijn homepage is af en… staat zelfs al online ook! Ik ben er erg blij mee, omdat dit uberhaupt mijn eerste website is, dus ik sta heerlijk te trillen bij het zien van mijn handwerk in Safari.

Gebruikt: Powermac en Freeway Pro 3.5

neem eens een kijkje, voor jullie is het misschien niets bijzonders,
maar voor mij…

:smiley:

http://www.macosx.nl/~unsound

Ziet er goed uit voor een eerste website. Ik heb Freeway al een jaar in huis en nog steeds niks mee gedaan. Dit is wel een stimulans om binnenkort er maar weer eens wat mee te doen.

Hij start met een plaatje van Alita, dus dat is meteen al 10 punten! ;]

Leuke site trouwens, maar misschien is het handig om een linkje terug naar het hoofdmenu te maken op elke pagina?

Omdat iedereen tegenwoordig een "back" knop in z'n browser heeft zitten heb ik het niet gedaan, maar het is inderdaad een idee.

En Alita… tja. :stuck_out_tongue: prachtig gewoon. 'k heb er stapels strips van liggen…

@Mirg:

Op jouw site heb je een stukje tekst staan, waar je doorheen kunt scrollen, zonder dat de hele site meegaat… hoe maak je zoiets?

:mrgreen:

Dat is een iframe. In het iframe kan je een nieuwe pagina laden, dus eigenlijk zie je 2 pagina's (of meer als je meer iframes hebt) tegelijk.

Ik schrijf altijd alles gewoon in BBedit, dus ik weet niet echt hoe het moet in FreeWay, maar als je in de help zoekt naar “iframe” moet er ongetwijfeld iets over te vinden zijn. ;]

[quote:199e042ccf="unSOUND"]@Mirg:

Op jouw site heb je een stukje tekst staan, waar je doorheen kunt scrollen, zonder dat de hele site meegaat… hoe maak je zoiets?

:mrgreen:[/quote:199e042ccf]

Er is een action voor iFrame:

http://www.softpress.com/kb/article.php?id=196

UPDATE 30-09-04: Er is ook een standaard action die dat doet met de naam ‘Background Extras’ onder het menu Pagina -> Actions

Groet,
Henk Hodiamont
Nederlandse en Belgische distributeur van Freeway
www.noadis.nl/freeway

Idd mooi resultaat, profficiat!

Ik heb zelf ook de pro versie besteld, ziet er een heel degelijk programma uit. Volgens mij het ideale programma voor de zuivere ontwerpers onder ons. 8)

[quote:ac09aba56d="Turbanus"]Leuke informatieve site. De foto's heb je in zwart-wit gedaan voor de snelheid neem ik aan?[/quote:ac09aba56d] Eigenlijk niet, ik vond de site met de foto's in kleur druk en onrustig. vandaar dat ik heb gekozen om de thumbnails in zwart-wit te doen, maar de grote foto's in kleur.

[quote:2ebf57dd45="diamont"] Er is een action voor unSOUND:

http://www.softpress.com/kb/admin/attach/196-IFrame.hqx

[/quote:2ebf57dd45]
Hee, geweldig! daar duik ik eens dieper in! dank je voor het meedenken.
[jullie allemaal trouwens]

:apple:

misschien een domme vraag hoor

maar waarom is alle tekst als een plaatje ingevoegd in de site???

lijkt mij persoonlijk een beetje onhandig… vooral als je een telefoonverbinding hebt

-Nu kan ik geforceerd elk lettertype gebruiken wat ik wil, ook al heeft niemand het op zijn computer staan.

-bovendien blijft de opmaak van de pagina hetzelfde, omdat men zelf niet het formaat van de letters kan wijzigen.

-de site is nu moeilijker te vinden via zoekopdrachten, omdat alle teksten gif’s zijn, en dus niet door de zoekmachines gelezen worden. dit wil ik juist, omdat de site eigenlijk bedoeld is voor bekenden van forums, niet voor iedereen die via zoekopdrachten bepaalde personen zoekt…

-het is niet mogenlijk tekst te stelen/kopieren vanaf de site.

Ziet er mooi uit, keurig hoor. Alleen de kartelletters vind ik niet zo mooi, daar moet je wat aan doen. Ik hou wel van de stijl. Het is mooi rustig! En dat is heel erg prettig!

[quote:14151a92bf="joostinthehouse"]Alleen de kartelletters vind ik niet zo mooi, daar moet je wat aan doen.[/quote:14151a92bf] Hier moet je me even helpen... welke bedoel je? Ik heb op zoveel moenlijk plaatsen anti-aliasing gebruikt, maar ik kreeg het niet overal voor elkaar...

Voor een eerste site is deze eigenlijk onwijs goed.

Ik bedoel, ik heb niet voor niets verdrongen hoe mijn eigen eerste site eruit zag ;).

Ik moet wel zeggen dat ie helemaal niet geworden is als wat ik in mijn hoofd had... ik wou veel meer dingen erin verwerken, zonder dat het druk werd. en in mijn hoofd heb ik de site al helemaal klaar, maar ik krijg hem niet uit mijn handen zeg maar... en dat irriteerd wel een beetje

Kortom, veel oefenen… en me niet generen om vragen te stellen.

:mrgreen:

OK, wat kleine grafische verbeteringen, en nog wat extraatjes toegevoegd....

…nu begint ie leuk te worden! [en wat meer zoals ik hem in m’n hoofd had]

leuke frisse site...

ik vind die foto van die dame op de grond wel zwoel… stukje zichtbaar huid!

Mooi subtiel…

Hoe gaat het met madam? ik las dat haar ziekte veel van je tijd opeist…
Ik wens jou en haar dan ook een vette dosis gezondheid toe!

GoGo Kill that virus!

sterkte

BIEG

Het gaat me mijn vriendin nog niet zo goed... veel medicijnen, en tot overmaat van ramp ook nog eens ruzie met het GAK.

Ik ga van het weekend samen met haar een aparte website maken voor haar, om haar verhaal aan anderen te vertellen.

toitoitoi!

en thumbs up