Ik ben 'over'!

Vanmorgen na maanden van twijfelen/research mijn eerste mac besteld: de 12" powerbook met superdrive. Ik kan nu al niet meer wachten totdat ik 'm binnen heb :)

Ik heb samen met mijn powerbook ook gelijk een apple keyboard en Tucano tas besteld. Nu staat bij het keyboard en de powerbook als levertijd “binnen 24 uur” en bij de tas “binnen 8 dagen”. Staat mijn powerbookje vanaf morgen 7 dagen te wachten bij apple omdat het tasje nog mee moet?!

Verder zit er nog geen tiger op, maar die bestel ik dan wel voor 17 euro ofzo op het moment dat ik de powerbook binnen heb :smiley:

Voor verdere tips hoe deze week door te komen, hoor ik het graag! :wink:

P.S.: ik ben geen volledige switcher, hoewel ik wel verwacht dat de powerbook mijn “hoofdmachine” gaat worden. Mijn XP mediacenter pc kan ik voorlopig nog niet missen, totdat er een product uit is met dezelfde functionaliteit…

de tijd door krijgen: [url]www.macosx.nl[/url] LOL

gefeliciteerd met je switch, ik beloof je dat je geen spijt krijgt. ben nl nu 2 maanden macgebruiker: SUPER

[quote:2a0111a076="BaSsDruM"]Verder zit er nog geen tiger op, maar die bestel ik dan wel voor 17 euro ofzo op het moment dat ik de powerbook binnen heb :D[/quote:2a0111a076]

Als je hem pas hebt besteld staat Tiger er standaard op. 8)

[quote:e57d899010="chm"][quote:e57d899010="BaSsDruM"]Verder zit er nog geen tiger op, maar die bestel ik dan wel voor 17 euro ofzo op het moment dat ik de powerbook binnen heb :D[/quote:e57d899010]

Als je hem pas hebt besteld staat Tiger er standaard op. 8)[/quote:e57d899010]

Nou dat zal je dan tegenvallen, ik heb 'm vanmorgen besteld via de applestore en alles wat nog in stock is bij apple is nog gewoon met panther.

Dan heb jer allesinds recht op, je moet dit nog een navragen lijkt mij.

Voor 15 euro kan je er tiger bij bestellen als het goed is

Dat betalen voor Tiger is enkel voor machines die gekocht werden tussen de aankondiging en de uiteindelijke release datum van Tiger.

Dus iedereen die bestelt na 29 april is, zal kosteloos Tiger krijgen in principe. Allicht niet pre-installed, maar gewoon een dvdtje in de doos en hupsakee.

[quote:c84edd3d1d="klaus"]Dat betalen voor Tiger is enkel voor machines die gekocht werden tussen de aankondiging en de uiteindelijke release datum van Tiger.

Dus iedereen die bestelt na 29 april is, zal kosteloos Tiger krijgen in principe. Allicht niet pre-installed, maar gewoon een dvdtje in de doos en hupsakee.[/quote:c84edd3d1d]

Heb ik ook gehoord jah… Is ook wel het meest voor de hand liggende… :wink:

[quote:e5362ab614="klaus"]Dat betalen voor Tiger is enkel voor machines die gekocht werden tussen de aankondiging en de uiteindelijke release datum van Tiger.

Dus iedereen die bestelt na 29 april is, zal kosteloos Tiger krijgen in principe. Allicht niet pre-installed, maar gewoon een dvdtje in de doos en hupsakee.[/quote:e5362ab614]

Nou ik ben vandaag toevallig nog bij de applestore langs geweest en dit is wat ze me vertelde… :S
Misschien hadden ze zelf niet in de gaten dat tiger al uit is… :stuck_out_tongue:

Ok stand van zaken tot nu toe:

Ik had een mailtje gestuurd waarom ze niet gelijk tiger mee konden zenden, omdat je toch alleen de verzendkosten hoeft te betalen voor tiger, en aangezien er al iets anders verzonden wordt (powerbook), was dit het antwoord:

[quote:40cb5f814b]
Het kan goed zijn dat uw Powerbook wel geleverd wordt met de Tiger software. Mocht dit niet het geval zijn kunt u voor 17.99 euro het Tiger Up to Date programma aanschaffen via de link www.apple.com/nl/macosx/ Neemt u als u het niet eens bent over deze prijs svp na ontvangst van uw bestelling contact op met onze afdeling via onderstaande contactgegevens.
[/quote:40cb5f814b]

Een antwoord wat dus eigenlijk geen antwoord is: ja misschien krijgt u tiger erbij, zo nee, kunt u hem voor 17,99 bestellen, en als je dat te duur vind moet je even contact opnemen… lekker duidelijk!

Plus dat iets anders is wat me ook irriteert:
Mijn bestelling ligt al klaar in nederland om meegegeven te worden met TNT, gaat alleen nog niet gebeuren omdat mijn apple keyboard uit ierland moet komen en daar wacht nu de rest van mijn bestelling ook op!

Grrrrr apple erover gebeld, is niks aan te veranderen, sterker nog, stel dat morgen dat keyboard uit ierland binnen zou komen… pech gehad want apple nederland is donderdag en vrijdag dicht waardoor de bestelling pas op maandag op zijn vroegst gebundeld kan worden zodat ik 'm dinsdag of woensdag zal hebben :frowning:

Eerste apple indruk is in ieder geval al geen positieve :expressionless:

Dat kun je alleen vermijden door zaken afzonderlijk te bestellen met minimaal een uur (60 minuten) tussenpoos. Zo werkt de Apple-website winkel nu eenmaal. Zelf had ik dat weer te laat bedacht bij een bestelling van een aantal SW-pakketten en een upgrade naar Tiger. Je raadt het al: wachten op de tijger dus :( Verder is het gebruik van Apple alleen maar een genot :mrgreen: :innocent:

[quote:aeab17d570="BaSsDruM"]Ok stand van zaken tot nu toe:

Ik had een mailtje gestuurd waarom ze niet gelijk tiger mee konden zenden, omdat je toch alleen de verzendkosten hoeft te betalen voor tiger, en aangezien er al iets anders verzonden wordt (powerbook), was dit het antwoord:

[quote:aeab17d570]
Het kan goed zijn dat uw Powerbook wel geleverd wordt met de Tiger software. Mocht dit niet het geval zijn kunt u voor 17.99 euro het Tiger Up to Date programma aanschaffen via de link www.apple.com/nl/macosx/ Neemt u als u het niet eens bent over deze prijs svp na ontvangst van uw bestelling contact op met onze afdeling via onderstaande contactgegevens.
[/quote:aeab17d570]

Een antwoord wat dus eigenlijk geen antwoord is: ja misschien krijgt u tiger erbij, zo nee, kunt u hem voor 17,99 bestellen, en als je dat te duur vind moet je even contact opnemen… lekker duidelijk!

Plus dat iets anders is wat me ook irriteert:
Mijn bestelling ligt al klaar in nederland om meegegeven te worden met TNT, gaat alleen nog niet gebeuren omdat mijn apple keyboard uit ierland moet komen en daar wacht nu de rest van mijn bestelling ook op!

Grrrrr apple erover gebeld, is niks aan te veranderen, sterker nog, stel dat morgen dat keyboard uit ierland binnen zou komen… pech gehad want apple nederland is donderdag en vrijdag dicht waardoor de bestelling pas op maandag op zijn vroegst gebundeld kan worden zodat ik 'm dinsdag of woensdag zal hebben :frowning:

Eerste apple indruk is in ieder geval al geen positieve :|[/quote:aeab17d570]

Lastig… Nog langer in spanning zitten… Maar zoals Nervus zegt: je kan beter het apart bestellen, maar daar heb je nu niet zoveel aan… Volgens Apple kun je dus alleen maar wachten… :frowning:

Nog meer GRRRR hier:

na een maandenlange spaar- en wachttijd vond ik het 30 april mooi geweest. Mijn zuinig gespaarde spaarcentjes in de plaatselijke Apple winkel omgekiept voor een Mac Mini met alles behalve een Superdrive erin. EN PANTHER! :frowning:
Nee, wij kunnen u geen Tiger meegeven, mag niet van Apple. U kunt voor 15 euro (lees 18) via de website Tiger bestellen. GRRRR. Nee, wij mogen u ook geen Tiger verkopen voor 15 euro.

Op hangende pootjes naar huis, dan maar registeren. Tja, waar? Na wat gepruts dan toch een registratie voor elkaar, keurig serienummer ingevuld en afwachten maar. Dankjewel mailtje terug, goed zo. De hele website afgezocht, waar moet ik Tiger bestellen voor 15 euro? Een mailtje naar de apple winkel gaf uitkomst. De 15 euro bleek dus 18 euro te zijn, maar het formulier kwam niet voorbij de systeemverificatie. Weer een mailtje richting winkel: geduld, geef het een dagje.

Het afgelopen dagen herhaaldelijk geprobeerd. Vanochtend op het werk nog maar weer eens proberen. Oeps, serienummer vergeten. Hele website afgezocht: ik kan alles van mijn Apple ID wijzigen, maar ik kan NIET vinden welke producten ik geregistreerd heb. Gelukkig had ik het dankjewel mailtje nog met het serienummer. Nog steeds “serienummer niet gevonden”. Half uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk (0900 0.10 per minuut!). Nee, het nummer was inderdaad niet geregistreerd, maar dat was nu verholpen. Geef het nog 5 minuten. Nee, wij kunnen u Tiger niet zomaar toesturen. Nee, u moet echt registreren op de website. Hebt u trouwens wel het goeie model? Kijk even op de Amerikaanse versie van de pagina.
Wat een onzin, het systeem is nog geen week oud, natuurlijk heb ik recht op Tiger! Nou, probeer het nog eens over een half uurtje. Tuut tuut tuut. Half uurtje later nog niks natuurlijk.
Apple winkel gebeld: wat raar, je staat wel in het systeem. We bellen je terug. Hallo, ja we hebben gebeld, je moet gewoon kunnen registreren (Hallo ik ben toch niet gek hoor!), waarschijnlijk zit er een foutje in het systeem. Vul gewoon de bon in die je moet printen en insturen naar Ierland, dan gaat het wel goed. Nee, wij mogen van Apple je geen Tiger geven. Dag.

Ik ben, net als de andere schrijvers hier van mening dat ik gewoon Tiger voor niks moet krijgen. [b:b6830609a0]Dus als iemand weet waar/hoe ik dat voor elkaar krijg, dan graag uitleg.[/b:b6830609a0] Ik heb er geen moeite mee dat het niet pre-installed is, maar als de verpakking open moet omdat de machine uitgebreid moet worden met opties, dan kan toch ook de DVD set gewisseld worden?

Wat het OS betreft, als Windows poweruser, druk ik nog regelmatig op de verkeerde toetsen en zo intuitief vind ik het een en ander nou ook weer niet, maar verder, ach op Linux was ik ook niet meteen helemaal los.

Dassum lullig - navraag bij mijn plaatselijke Apple winkel werd mij vertelt dat ze wel gewoon Tiger erbij gaven. Het hangt van de voorraad van de winkel af zeiden ze erbij. Maar in Enschede geven ze gewoon Tiger weg bij alle systemen.

Ik vind dit toch wel een rare gang van zaken. Als op de Apple Store staat dat Tiger erbij geleverd wordt dan kunnen ze je toch niet afschepen met "u kunt het voor 18 Euro later upgraden". Dit is gewoon een asociale houding van een bedrijf dat geen zin heeft om een nieuwe procedure te bedenken hoe ze even deze overbruggings periode door moeten komen waarin er nog oude voorraad is. Gewoon de bal bij de klant leggen en hem er nog voor laten betalen ook. Dit gaat toch nergens over.

@ Hepabolu

Dat is gewoon erg fout van die dealer. Zelf zou ik ze twee keuzes voorleggen:

1. de dealer geeft Tiger mee
  2. De hele mac gaat terug naar de dealer, binnen 7 dagen retour/geld terug kan je op terugvallen.

Gewoon dan die dealer boycotten want bedenk dat die dan niet soepel is mocht je ooit ook problemen met de mac gaan ondervinden. Goede dealers genoeg en er is natuurlijk de Apple Store (beviel mij uitstekend).

Mooie dealer als die voor keuze 2 wil gaan :evil:

keanubiker,

ik vrees dat hij met 1 niet akkoord gaat. Boycotten heeft weinig zin, hij is het enige apple center in zuid limburg.
Ik wou nou net NIET in de online store kopen (en heb dus uiteindelijk meer betaald), omdat ik bij problemen graag naar een winkel terug wou gaan en niet maar afwachten of mijn telefoontjes en emailtjes wel effect hebben. :frowning:
Bovendien moest ik bij de Apple Store minimaal 1 - 2 weken op mijn mini wachten en nu kon ik hem zo meenemen.

Als ik de zaken goed begrijp lijkt het erop alsof de Apple Store concurreert met de plaatselijke dealers. Hij kon mij minder onderwijskorting geven dan de Apple Store omdat hij minder van Apple terugkrijgt.

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de zaak in Sittard?

[quote:af2269ffbd="hepabolu"]Hij kon mij minder onderwijskorting geven dan de Apple Store omdat hij minder van Apple terugkrijgt. Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de zaak in Sittard?[/quote:af2269ffbd]

Hmmm… Ik neem aan dat je Apple dealer je korting direct cleamt bij Apple, zodat hij dit bedrag weer terug krijgt.
Wanneer ik in Amsterdam iets koop, worden er foto kopieën gemaakt van mijn legitimatiebewijs + onderwijskaart en krijg ik de volle 5% korting.

Ik kon destijds mijn bestelde iMac gewoon laten leveren terwijl er 1 artikel nog niet beschikbaar was. Dat hebben ze na gezonden. Daarvoor moet je echter wel bellen en vragen of ze je levering splitsen. Persoon aan de telefoon gaf namelijk aan dat je dat met iedere bestelling in principe 1 keer mag aanvragen.

Kan echter zijn dat je keyboard daarvoor te goedkoop is. Geen idee. :slight_smile:

Ik heb vandaag mijn eerste Mac gekocht :D en ik had een aanzienlijk betere ervaring.

Het ging om een Powerbookje (12") en die had A-Mac (de nieuwe winkel in Utrecht) op voorraad maar uiteraard nog met OSX-10.3. Ze vertelden dat Apple het ze niet mogelijk maakten om Tiger erbij te leveren en de klanten verplichten voor die 18 Euro te registreren voor een upgrade.

Dit vonden ze bij A-Mac ook wel vervelend voor de klanten en ze boden mij het volgende aan: A-Mac betaalde de helft van die 18 Euro en als ik in de winkel waar zij bij waren me registreerde voor de Tiger update dan installeerden ze Tiger gelijk op mijn nieuwe machine (zodat ze zeker wisten dat ik recht had op de licentie). Ik ging dus MET Tiger de deur uit. De officiële CD krijg ik dus over een paar dagen van Apple thuisgestuurd maar ik kan wel gelijk aan de slag.

Dit noem ik zeer goede service. Jammer dat de dealer de nukken van Apple goed moet maken.
Voor mij is A-Mac A++++Mac. Mijn eerste Mac ervaring is alvast een zeer goede. 8)