Ik ga de phone kopen en vraag mij af:

1. Heeft de iPhone ook de functionaliteit dat je de telefoon kan uitschakelen en nog wel de 'iPod functie' kan gebruiken. Zodat je de iPhone bijvoorbeeld in het vliegtuig als iPod kan gebruiken of dat je ongestoort een album kan luisteren zonder dat iedereen er doorheen zit te bellen.

1. T Mobile zegt nu dat er overal onbeperkt internet bij zit: ik was er beetje treurig van dat er geen radio functionaliteit bij zit (als ik werk en ik moet van hot naar her heb ik nu de radio via de oordop/ Nokia telefoon aan staan). Dat betekent toch gewoon dat ik dan mijn favoriete radio station gewoon online streaming kan beluisteren? Dat kost dan toch niet meer dan mijn abonament?

2. Zou die navigatie als zijnde een TOM TOM werken en/of moet je daar extra voor dokken?

3. Zouden ze niet gewoon de Relax en Flex bundels aanhouden? Het is toch van de zotten dat je met alle telefoons (of die nu heeeeel simpel of halve computers zijn) met dezelfde bundels werkt maar dat je met de iPhone dan andere bundels moet dokken! Ik kan begrijpen dat de prijs bij het goedkope abo hoger is maar eigenlijk snap ik niet waarom er andere bundels dan de bestaande flex/relax/myfaves dan gebruikt zouden moeten worden.

… ik wil de Phone gaan kopen op 11 juli maar vraag mij bovenstaand alvast af; thanks!

vraag 1: ja, de rest weet ik niet

1) Ja, er zit een 'airplane mode' op

1. Je zou moeten streamen, maar het internet is met een fair use policy en veel hoppen van netwerken zal ook niet heel handig zijn.

2. ICM google maps kun je iig zien waar je bent, er gaan geruchten voor tom tom software voor de iphone

3. Tja, keuze van t-mobile. Zal wel te maken hebben met geld om de iphone eruit te halen. ik ben ook erg benieuwd naar de tarieven

Ze komen met een ander abonnement omdat: 1. Apple er ook wat aan wil verdienen 2. Er nu ook "gratis" gebruik kan worden gemaakt van de 1400 T-Mobile wifi-hotspots 3. Er (als dat er nog niet in zat) gebruik kan worden gemaakt van onbeperkt HSPDA 4. Er Visual Voicemail in zit; een techniek waar waarschijnlijk iets extra's voor moet worden betaald.

Ik baal er op zich ook wel van hoor, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat ze in dit
geval een ander abonnement aanbieden. :wink:

[quote:31aa9630e1="joram"]Ze komen met een ander abonnement omdat: 1. Apple er ook wat aan wil verdienen 2. Er nu ook "gratis" gebruik kan worden gemaakt van de 1400 T-Mobile wifi-hotspots 3. Er (als dat er nog niet in zat) gebruik kan worden gemaakt van onbeperkt HSPDA 4. Er Visual Voicemail in zit; een techniek waar waarschijnlijk iets extra's voor moet worden betaald.

Ik baal er op zich ook wel van hoor, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat ze in dit
geval een ander abonnement aanbieden. ;-)[/quote:31aa9630e1]

1. Is niet (direct) waar, denk ik, Apple krijgt geen deel van de opbrengst maar verdient doordat ze hogere inkoopsprijzen hanteren.
    2-4. Klopt
    Maar ik denk dat het belangrijkste is dat Apple klanten het zo eenvoudig mogelijk wil maken: het selecteren van belbundels, SMS-verdubbelaars, data-abonnementen ed. is niet eenvoudig.

het lijkt wel een woekerpolis zo moeilijk mogelijk maken met veel tekst

Ik snap niet zo goed dat je op die 1400 Hotspots gratis gebruik kan maken van internet; het was toch immers gratis overal in NL? En pfff ik las op de iPhoneclub.nl dat je in het buitenland dan beter 'roaming' uit kan zetten; daar werden een paar mensen geconfronteerd met torenhoge rekeningen omdat ze dachten op een lokaal Wifi spotje te surfen... Hoe werkt zoiets?

[quote:55826518f3="Picazi"]Ik snap niet zo goed dat je op die 1400 Hotspots gratis gebruik kan maken van internet; het was toch immers gratis overal in NL? En pfff ik las op de iPhoneclub.nl dat je in het buitenland dan beter 'roaming' uit kan zetten; daar werden een paar mensen geconfronteerd met torenhoge rekeningen omdat ze dachten op een lokaal Wifi spotje te surfen... Hoe werkt zoiets?[/quote:55826518f3] Hotspots: wellicht nog iets sneller, het maakt geen onderdeel uit van de fair use policy (dus grote bestanden downloaden) en Apple heeft gezegd dat VOIP-applicaties en het downloaden van applicaties via de AppStore groter dan 10MB alleen via WiFi kan. Daarnaast: wellicht kun je met je laptop ook op het WiFi?

Roaming: als je in het buitenland zit en je internet op je terras met een WiFi-netwerk is dat gratis. Loop je weg van het terras dan schakelt de iPhone automatisch over op internet via GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA (via de telefoonmast dus) en dat kost een hoop geld. Gelukkig kun je roaming (dus het verbinding maken met het datanetwerk in het buitenland) uitzetten.

Even een opmerking met betrekking tot de streaming radio...je batterij zal, indien je dat doet, geen hele dag overleven. Surfen op internet is beperkt tot enkele uren door de batterij en streaming radio luisteren is vrij intensief internet gebruik.

[quote:c9676386e9="Picazi"]1. Heeft de iPhone ook de functionaliteit dat je de telefoon kan uitschakelen en nog wel de 'iPod functie' kan gebruiken. Zodat je de iPhone bijvoorbeeld in het vliegtuig als iPod kan gebruiken of dat je ongestoort een album kan luisteren zonder dat iedereen er doorheen zit te bellen. [/quote:c9676386e9]

Je hoeft de telefoonfunctie echt niet af te zetten in een vliegtuig hoor. Dat zijn alleen maar van die voorzorgsregeltjes. Bovendien heb je op kruishoogte toch geen bereik.

Ik ken iig geen enkele vlieger die het zelf ook doet.

[quote:96a8077c8d="Cloudsurfer"][quote:96a8077c8d="Picazi"]1. Heeft de iPhone ook de functionaliteit dat je de telefoon kan uitschakelen en nog wel de 'iPod functie' kan gebruiken. Zodat je de iPhone bijvoorbeeld in het vliegtuig als iPod kan gebruiken of dat je ongestoort een album kan luisteren zonder dat iedereen er doorheen zit te bellen. [/quote:96a8077c8d]

Je hoeft de telefoonfunctie echt niet af te zetten in een vliegtuig hoor. Dat zijn alleen maar van die voorzorgsregeltjes. Bovendien heb je op kruishoogte toch geen bereik.

Ik ken iig geen enkele vlieger die het zelf ook doet.[/quote:96a8077c8d]
Het telefoonverbod in ziekenhuizen is in ieder geval nog steeds van kracht enkel en alleen om voor meer rust te zorgen. Bellende patienten op de SEH zijn enorm irritant (als ze ook nog behandeld moeten worden). Ik denk dat het in vliegtuigen om dezelfde reden wordt gehandhaafd.

[quote="Cloudsurfer"][quote:c41a9b7a8c="Picazi"]Bovendien heb je op kruishoogte toch geen bereik.[/quote:c41a9b7a8c] Mwoh ... ik heb mijn huidige telefoon aan mijn broekriem hangen, en daar doet hij het goed.

Oh, wacht, je bedoelt een andere kruishoogte …

:stuck_out_tongue:

Ik dacht dat providers niet gek waren op vliegende telefoons, omdat de telefoons dan zo snel schakelen tussen masten en het netwerk daardoor overbelast kan raken. Ik heb het dan natuurlijk over een relatief laagvliegend vliegtuig. Ik ben benieuwd of dit ook voor de TGV geldt in Frankrijk, op 300 km/u.

@Whymme: lekker puberaal, hoor :?

haha, zo'n Nokia in een lelijk leren tasje? :')

[quote:ed0a8fa45d="RASH"]Ik dacht dat providers niet gek waren op vliegende telefoons, omdat de telefoons dan zo snel schakelen tussen masten en het netwerk daardoor overbelast kan raken. Ik heb het dan natuurlijk over een relatief laagvliegend vliegtuig. Ik ben benieuwd of dit ook voor de TGV geldt in Frankrijk, op 300 km/u.

@Whymme: lekker puberaal, hoor :?[/quote:ed0a8fa45d]

Je moet dan wel erg snel vliegen op lage hoogtes om dat voor elkaa te krijgen. Ik denk dat ze dan vooral in de richting van de luchtmacht moeten kijken.

nog een opmerking over het streamen. Als je op een mac online naar muziek luistert dan opent Safari Quicktime om de bestanden af te spelen. Naar mijn weten zit er geen QT op de iPhone. Filmpjes worden vanuit de iPod functionaliteit afgespeeld.

Nog even over dat vliegen: de airplane modus is ook verboden in het vliegtuig (in ieder geval bij easyJet).

Het is verboden ja, maar nogmaals het zijn voorzorgsregels. Telefoonsignalen storen de vliegers niet (de frequenties en bandbreedtes zijn gewoon totaal verschillend) maar in de luchtvaart geldt altijd het zekere voor het onzekere. Zo moet ik als privé-vlieger officieel mijn passagiers vertellen hoe zij hun riem om moeten doen en hoe ze de deur open moeten krijgen. Dat gaat natuurlijk nergens over maar het moet.

Ik stuur trouwens zelf altijd gewoon smsjes vanuit het vliegtuig (niet als ik zelf vlieg natuurlijk) om mijn vrienden te laten weten van welke baan ik vertrek bijvoorbeeld. Eenmaal bovenin heb je geen bereik dus maakt het geen drol uit.