Ik ga op vakantie en neem mee: mijn ipod mini 6 g

Ik ga morgenochtend op vakantie en heb gister een ipod mini gekocht. Helemaal opgeladen. Maar volgens mij moet de batterij voor een langere levensduur eerst helemaal leeg. Kan ik er nu dus geen muziek opzetten omdat de ipod anders gaat opladen? En is het dan vestandig om dan de ipod gewoon uren achter elkaar muziek te laten spelen (er staat wel wat muziek op namelijk)zodat de batterij leegloopt?

Alvast bedankt!

Corfu here I come! :innocent:

als je hem helemaal hebt opgeladen, waarom heb je dan niet meteen er jouw muziek opgezet? ik zou er gewoon muziek opzetten en dan de ipod helemaal leeg laten spelen voor je hem weer oplaad. tegenwoordig hebben de accu's toch geen geheugen meer, of heb ik dit verkeerd.

daan.

Ik had het druk en mijn broer had de computer uitgezet. Vandaar.

gewoon leeg laten spelen, maar denk er wel aan om een lader mee te nemen want die zat er niet bij toen je 'm kocht... fijne vakantie

volgens mij is het met de huidige litium ion batterijen helemaal niet beter om ze helemaal leeg te spelen, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

zelf heb ik bijvoorbeeld een telefooon met een litium ion batterij en dat ding gaat echt te pas en te onpas aan de lader, carcit ect. maar na 4 jaar doet de baterij het nog prima