Ik gebruik DIGI002 met Protool 6.0.2, wie doet dat ook?

Ik gebruik DIGI002 met Protool 6.0.2, wie doet dat ook?

Wissel hier eraringen uit?!

Is dat een goede combinatie?

we zijn nog aan het twijfelen over de AI die we gaan gebruiken. Maar dezekwam zeker in aanmerking. ben je er tevreden over?

Tot nu toe lijkt het goed. Heb het pas sinds donderdag 5 juni. Protools is een geaccepteerde standaard in veel professionele studio's, dat maakt uitwisselen van kennis en data (remixen) een stuk makkelijker. Ik vind digitale mengtafels/bedieningspanelen niet ideaal, omdat je vaak eerst een functie moet kiezen om deze te wijzigen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het aanpassen van de eq instellingen. Moet je eerst de eq functie activeren, daarna een beetje draaien of schuiven. Dit soort zaken kun je op een mengtafel direct benaderen. Een voordeel is de automatisatie (kan op een analoge tafel ook maar kost $$$$$$). Ik heb dus bewust gekozen voor een hybride omgeving.

Gebruik jij protools dan alleen voor audio of gaat het sinds de 6 ook al een beetje met midi?

wij zouden ook dezelfde manier van werken prefereren eigenlijk. Het is wel een mooi all-in pakket.

wat voor muziek maak je eigenlijk?

Moet de midi nog uitgebreid testen, verwacht echter wel dat het goed (genoeg) werkt. Ik maak muziek met oude synthesizers, klinkt dus electronisch. Mijn eerste ambitie is om muziek te maken en niet, zoals nu, een aaneenschakeling van leuk klinkende klanken.

Hallo,

Ik heb sinds eind vorig jaar een mac g4 met digi002. Aan de digi002 hangt een focusrite octopre (8 kanaals voorversterker) via adat. Dit geeft een twaalftal simultane mikrofooningangen. Goed voor het opnemen van drums en studio-opnames van bandjes. Zelf ben ik heel tevreden met pro tools en digi002. Doch heb ik geen ervaring met andere systemen. Hiervoor had ik het kleinere broertje: digi 001.

Even wat anders. Ik gebruik nu nog pro tools op os 9.2.2. Nu wil ik graag pro tools 6.02 gaan gebruiken maar moet hiervoor de update (10.2.05 of 10.2.06) draaien en dit lukt maar niet…misschien hebben jullie tips?

(Na de eerste keer installeren van 10.2.06 kreeg ik na het herstarten
alleen nog een blauw scherm met muisaanwijzer en that was it…
Toen heb ik alleen osx terug gezet met archive and install. Ook de
programmatuur hestel toegepast. Maar nu kan ik geen ingepakte
bestanden meer uitpakken (de expander engine is op de een of andere
manier niet beschikbaar) en geeft ook diskcopy een foutmelding wanneer
ik de dmg upgrade bestanden van apple probeer te installeren. Zelfs
upgrades starten lukt me niet…)