ik heb elke dag een DEBUG.LOG op mijn HD

ik heb elke dag een debug.log op mijn harde schijf staan, als ik er dubbel op klik zie ik vandaag deze tekst, gisteren was het iets anders maar redelijk hetzelfde.

[code:1:15d48786c6]
Assertion failed FDLStr.c:978 in_encodingNum >= 1 && in_encodingNum <= gNumEncodings
Assertion failed FDLStr.c:4283 in_encodingNum >= 1 && in_encodingNum <= gNumEncodings
Assertion failed FDLStr.c:978 in_encodingNum >= 1 && in_encodingNum <= gNumEncodings
Assertion failed FDLStr.c:4283 in_encodingNum >= 1 && in_encodingNum <= gNumEncodings
[/code:1:15d48786c6]

weet iemand misschien wat het is? En hoe kom ik er vanaf?

Ergens een mySQL-server of andere SQL-server draaien op je macje? Iets met databases aan de hand gehad? Een programma laatst geïnstalleerd dat gebruik maakt van een DB?

Ik denk hier aan omdat er blijkbaar een debugger opkomt bij de creatie van bepaalde Assertions, wat een soort van beperking is in SQL. Als bepaalde tuples/records waardes bevatten die niet voldoen aan de voorwaarde van de assertions kan hij dus misschien wel dit logbestand aanmaken :?

er draait geen database server op deze mac, eigenlijk staat er alleen dtp software op.

Heb je dit sinds een installatie? Misschien wordt 'assertion' dan ook in programmatalen gewoonweg gebruikt. Want hij test wel degelijk iets van die FDL. Volgens mij de benaming hiervan of bepaalde tekstbewerkingen (vanwege de Str) en dat deze dan gedaan worden in de programmeertaal C (.c). Dus misschien komt dit uit een programma en zit het bestand FDLStr.c ergens in een programma (pakketinhoud)

Heb je een bepaald programma waarvan de naam naar FDL kan herleid worden? Of als je eens probeert te zoeken in de Finder achter het bestand ‘FDLStr.c’. Kan je misschein achterhalen welk programma dit document bevat en welk programma de log maakt.

Een pasklaar antwoord heb ik dus niet :? vind het zelf ook wat raar