Ik heb mijn 2x2 Ghz G5 eindelijk!!

Sinds vrijdag nu eindelijk dan mijn nieuwe 2x2Ghz G5 :D what a beauty!! lekker stil in vergelijking met mijn oude "stofzuiger" G4/400 ;) Ik ben nu gewoon eens wat ermee aan het stoeien, allerlei progs aan het installeren en kijken wat het allemaal doet, lekkere machine hoor :P Greetzzzzzzzz

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15127&sid=27b932afc10a7080e631e83a9532688d/]errr??[/url]

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15127]Het grote, yeah ik heb een nieuwe ... gekocht[/url] :? ?

Spontane blijdschap is wel een aparte draad waard niet waar mensen?

Gefeliciteerd man, supermachine he? Ik ben er ook superblij mee! :slight_smile:

Gefeliciteerd.... maarruh stil?? Mijn G5 maakt af en toe het geluid van een startende F16 :?

Echt stil is dit machien, maar dat is wel een ‘randverschijnsel’ :lol:

[quote:edc47f2034="nervus"]Gefeliciteerd.... maarruh stil?? Mijn G5 maakt af en toe het geluid van een startende F16 :?

Echt stil is dit machien, maar dat is wel een ‘randverschijnsel’ :lol:[/quote:edc47f2034]

Naast goede verhalen ook slechte verhalen rond de G5. Olav heeft ook een G5 dual 2x2 staan. Deze echter maakte regelmatig aanstalten om op te stijgen ook. En een paar maanden later vond zijn G5 het ook nodig om random uit te gaan, maar vreemder nog, random aan te gaan. En dit zo gewoon een paar keer per dag. Een herinstallatie van Panther bleek de oplossing echter voor hoe lang. Ik moet erbij zeggen dat hij ik-weet-niet-wat-voor-toestanden er ook in heeft geprikt, geluidskaarten, effecttoestanden weet ik veel. Kan er ook mee te maken hebben. Misschien kun je info vinden in de Hardware-topic.

Goh....een G5 die spontane aan en uit perikkelen heeft.Mischien tijd voor een Mac-priester! Daarnaast is zo een G5 altijd goed om lekker snel je WORD/OFFICE applicaties te openen :sealed: hehe.

Waterpas staat mijn G5 wel :wink: Kan geen goede tips vinden om 'm verder te 'silencen'. Misschien tijd voor een waterkoeler?? :P Of toch maar oordoppen :lol:

Geniet van die brute kracht, applicaties uitzetten is voor mietjes!

[quote:91a5175cb7="Elger"]Geniet van die brute kracht, applicaties uitzetten is voor mietjes![/quote:91a5175cb7]

Zoals mensen met een G4 bijvoorbeeld :wink: ??

Maar eh Boskabouter, gefeliciteerd man!!!

Gisteren is mijn dual 2Ghz G5 gearriveerd en..........een nieuw 20 inch scherm. Weet hier iemand wat de exacte verschillen zijn tussen de laatste (juni 2004) 2Ghz en die van daarvoor. Ergens anders binnen dit forum gaf men aan grafische kaart en 8x superdrive. Maar ik neem aan dat er meer verschillen zijn. Mijn vraag: Welke ? En is ergens te zien wat de productiedatum is ? Dit was vroeger te zien, maar kan het niet meer vinden.

als je de kast open maakt zou er ook het een en ander anders zijn.. zoek even in de artikelen daar staan als het goed is ergens de oude en de nieuwe plaatjes bijelkaar.

Die plaatjes wijken af van de op de Apple Website getoonde binnenkant van de G5. Mijns inziens kloppen ze niet.

Bizar. Toen wij gisternacht gingen slapen en al half sliepen hoorde ik een lange toon. En opeens? Een opstartende Mac?! Ik was te ver in die halfslaap en sliep verder om me de volgende ochtend te realiseren dat dat het FirmWare-update toontje was, Maar Olav lag echt naast mij die nacht dus ehm.....dat issie vanzelf gaan doen die G5 van Olav?

Vanmorgen checkte ik zijn Mac en hij had een compleet wit scherm met de melding dat we of [i:91e78d3291]reboot[/i:91e78d3291] of [i:91e78d3291]shutdown[/i:91e78d3291] moesten intypen. Olav heeft maar [i:91e78d3291]shutdown[/i:91e78d3291] getypt en 'm later zonder problemen weer opgestart. Maar ik zweer je, aliens bestaan lol

ik heb het idee dat mijn G5 bij aankoop stiller was dan nu. Dacht aan een ventilator die niet helemaal lekker draaide (lagertje of zo) maar heb ze allemaal handmatig even gestopt en geluid ging niet weg.

eerst was hij fluisterstil en nu maakt hij meer geluid dan ik wil
:cry:

Vreemd toch. Het zijn bijzondere machines in de gekste zin van het woord. Toen ik mijn 2x2 kocht kapte mijn beeldscherm ermee, het welbekende videokaartprobleem. Ik heb toen een nieuwe videokaart gekregen, na heel veel gelul, gebel en research om MacSupport Uitgeest ervan te overtuigen dat er ECHT iets mis was. Nu draait 'ie als een zonnetje gelukkig. Die van Olav moet ik nog maar zien.

Cornel, qua geluid is er volgens mij bij mij niet echt veel veranderd. Zou het meer geluid maken misschien te maken hebben dat je G5 heel erg warm wordt en dat je ventilatoren harder gaan draaien? Ik heb geen idee hoor, maar bij Olav gaan die ventilatoren soms zo te keer dat ik het idee heb dat er een Stealth B2 opstijgt (heb gisteren Discovery gezien lol).

Ik weet niet, misschien moet ik het maar gewoon accepteren

Alleen heb ik daar soms moeite mee.
trouwens die van mij stijgt alleen op als hij een blue screen geeft
(laatste maanden niet meer voorgekomen)
is lid geworden van de “groundcrew” denk ik.

ben al blij dat hij stabiel en goed draait
:slight_smile:

Mijn G5 is sedert aanschaf een en al rust. Moet je hem maar goed behandelen en bij een echte Apple-shop kopen.. :P

[quote:dfe93642bd="nervus"]Gefeliciteerd.... maarruh stil?? Mijn G5 maakt af en toe het geluid van een startende F16 :?

Echt stil is dit machien, maar dat is wel een ‘randverschijnsel’ :lol:[/quote:dfe93642bd]

Deze is ook helemaal stil. Bovendien nog een streling van mijn netvlies…

Maaruh: Onwijs gefeliciteerd met je supermachine :slight_smile:
Ik kan er tot nu toe alleen maar van dromen (zit te wachten tot hij de drie gig haalt: mooi getal, drie :stuck_out_tongue: )