ik kan geen files meer slepen

Ik kan ineens geen files meer slepen op mijn desktop - alle folders staan 'vast' ik kan dus ook niets meer in mijn dock slepen. wie weet een oplossing?

En als je opnieuw opstart? Het is geen crash? Heb je weleens je privileges hersteld? Heb je weleens je harddisk gerepareerd? Wat voor systeem gebruik je?

kan gebeuren heb ik soms zelf ook wel eens last van, en lijkt lichtelijk op de windows icoontjeskanker of de windows rechtermuistrap.

Oplossing is volgens mij Finder herstarten, dit kan door Forceer Stop uit het Apple menu te kiezen en dan Finder overnieuw te starten.

Ik heb het in totaal 2 keer gehad, maar ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Het was daarna in ieder geval over :wink:

ik heb alles al geprobeerd; herstarten, relaunch finder. ik gebruik systeem 10.2.3 en dit gebeurde zomaar ineens. het enige dat ik NIET heb gedaan is mijn harddisk gerepareerd of privileges hersteld - hoe doe je dat?

ik snap eigenlijk niet waar jullie het over hebben? hebben jullie allemaal 10.2.3?

Voor het herstellen van je privileges ga je naar de map 'Hulpprogramma's' en dan naar 'Schijfhulpprogramma'. Open dit programma en selecteer de bewuste schijf, ga dan naar het tabblad EHBO en klik op herstel privileges of bevoegdheden.

Als dit niet helpt, dan heb je zeer waarschijnlijk een reparatieprogramma nodig…

Dus laat nog even weten wat het herstellen van je privileges je oplevert… Succes!

Ja MacAttack! Heb jij dit nooit gehad? :roll:

Ik heb het gehad nadat ik de nieuwste Safari Beta had opgestart (die niet wou opstarten)..

Daarna kon ik ook niet meer slepen, volgens mij moest ik toen een herstart doen idd…

nou, het probleem is opgelost! maar moest wel opnieuw OSX installeren en daarbij "archive & install" aanvinken. Alles werkte weer zoals daarvoor en ik ben helemaal geen settings kwijtgeraakt!

Gefeliciteerd!! Maar, had je nou ook een keer de boel gerepareerd? :| Dat is volgens mij wat minder werk... Denk ik... :?