Ik kan met de mac een heleboel sites niet goed openen

een site als peugeot.nl en de car configurator doet t niet, de site van mijn opleiding kan ik met een omleiding in de site van mijn werk (agendabeheer vanuit huis) doet t niet..

ik heb dat regelmatig… heeft iedereen dat? en wanneer gaan al die sites daar eens iets aan doen…
(en ja ik heb de sites ook al geprobeerd met explorer…)

Hier geen problemen met de site peugeot.nl.

ik heb geen probleem met peugeot.nl met Firefox 1.50.....

Je mag er op rekenen dat sites zeker niet beter zullen werken in Explorer, integendeel :P Zo goed als altijd gebruik ik Safari, wil een site eens wat minder werken gebruik ik ff Firefox of Camino.

Helaas lappen veel webbouwers de regels van w3.org nog steeds aan hun laars. Sites die niet web-compliant zijn kunnen problemen geven. Jammer genoeg worden sites maar al te vaak niet hieraan aangepast maar aan internet exploder. Ik zou je zelf nooit aanraden het daarmee te proberen. Wat bij mij weleens helpt, is FireFox. De Peugot modellen-configurator werkt daar prima (het eerste stuk ervan, tenminste wel. De rest weet ik niet).

Tegenover al het goede wat Mac mij brengt staat dat er soms sites zijn waar ik niet in kan. Als het met geen enkele browser kan, ben ik geneigd de bouwer ervan te wijzen op w3 en bijvoorbeeld hun validator. Bij de configurator van Peugot gaat het al op een vrij basaal niveau helemaal mis. :sealed:

Ook leuk met Safri en Firefox: www.suzuki.nl/auto

Ik wilde even de nieuwe plaatjes zien van de nieuwe Swift, geinig karretje toch, maar ik krijg helemaal niets te zien…

Dan maar geen nieuwe Swift, jammer Suzuki, gemiste kans!

hier werkt de site van Suzuki prima met Safari!

bij mij doet die het ook

hier ook prima suzukietjes op safari.

[quote:d67fed0f6c="dreamlab"]Ook leuk met Safri en Firefox: www.suzuki.nl/auto

Ik wilde even de nieuwe plaatjes zien van de nieuwe Swift, geinig karretje toch, maar ik krijg helemaal niets te zien…

Dan maar geen nieuwe Swift, jammer Suzuki, gemiste kans![/quote:d67fed0f6c]

haha, dit klinkt dom, maar hier exact hetzelfde :smiley:

Als ik iets wil kopen op internet wat in meerdere webshops leverbaar is (voor nagenoeg dezelfde prijs) en de eerst webshop werkt niet ga ik vrolijk door naar de volgende :smiley:

Zo is de postbank me al kwijt als klant en ben ik naar de Rabo gegaan, puur voor internetbankieren :slight_smile:

De site van suzuki doet raar als je het menu aan de linkerkant wil gebruiken.

Suzuki site heb ik geen problemen mee. Peugeot site doet het ook prima. Ik weet niet waar die problemen bij jullie vandaan komen.

Ik ben ook lid van de rabo. Nog nooit bij de postbank gezeten hoor. Gellukkig, want ik hoor best wel wat negatieve verhalen over postbank. Maar goed weer on topic. Op mijn oude G3 kon ik eerst niet via de rabobank bankieren, maar ik gebruikte toen ook I.E. Toen ik overging op firefox kon ik het wel.

het is heel zeldzaam tegenwoordig als een site niet goed werkt op Mac. Over de Postbank zijn al heel veel draadjes geweest. Ik gebruik het sinds kort, maar heb geen enkel probleem. Ook de site van Suzuki (ook links in het scherm) werkt goed. Ik werk wel met OS10.4.3 met de laatste java-updates. Misschien helpt dat. Peugeot: mwah, op Franse auto's heb ik het toch al niet zo begrepen, dus dit versterkt mijn vooroordeel weer.

Misschien zijn er wel draadjes over de Postbank, maar ik zie het breiwerk niet Overigens kwam ik vandaag een leuk :( geintje tegen. Ik maakte 22,50 over en ging naar de verzendpagina. daar was het bedrag inmiddels veranderd in 222,50 Vanmiddag precies hetzelfde en nu was ik erop verdacht. 9,60 ingetikt - gecontroleerd - naar verzendpagina en daar was het 99,60 geworden.

Wees dus alert als je Postbank.nl gebruikt.
(mijn toetsenbord is goed en geeft geen onverwachte repetitie bij getallen. Dat was het idee van de helpdesk!!!
Verder kunnen ze niks doen, want de postbank ondersteunt geen Macs)
Over naar ABN-AMRO dan maar?

Als je "Postbank" intikt in het zoekvenster zijn er al 74 pagina's met hits - om te beginnen. Of je daarmee kunt breien is weer iets anders. Inderdaad wel grof van de Postbank. Ik heb gelukkig alleen de kijkfunctie gectiveerd, niet de betaalfunctie. EUR 5,- voor een overschrijvingsboekje is dan toch nog goedkoper dan wanneer bij elke betaling de komma een plek verschuift. Probeer overigens eens een ander toetsenbord; misschien verschuift de komma dan de ander kant uit. Krijgt de Postbank er vast wel een paar Mac-fans bij als klant ...

De zoekfunctie kun je niet gebruiken als indicatie, omdat dat een verzameling is van alle posts waar uberhaupt het woord Postbank in zit, wel of geen klacht. Daar komt bij dat klachten ook uit het verleden kunnen zijn, dus met een oude versie van Safari, of een oude versie van de website. Ikzelf werk al maanden probleemloos met de Postbank site... ( Safari 2.0.3. )

Je kunt de resultaten van een zoekfunctie altijd inperken. Maar idd, een zoekfunctie waarin je ook toekomstige klachten kunt opzoeken zou natuurijk ideaal zijn. Aardig ideetje voor Tim Berners-Lee, want met de bouw van zijn "semantische web" wil het nog niet erg vlotten!

[quote:0b6ed318b1="jeff"]Je kunt de resultaten van een zoekfunctie altijd inperken. [/quote:0b6ed318b1] Maar momenteel niet, omdat hij defect is, zie ook de link in mijn onderschrift. Hij filtert niet, dus je krijgt elk mogelijk resultaat terug...

Maar goed…

Hartelijk dank, nu begrijp ik ook je onderschrift beter.

[quote:4352347536="jeff"]Als je "Postbank" intikt in het zoekvenster zijn er al 74 pagina's met hits - om te beginnen. Of je daarmee kunt breien is weer iets anders. Inderdaad wel grof van de Postbank. Ik heb gelukkig alleen de kijkfunctie gectiveerd, niet de betaalfunctie. EUR 5,- voor een overschrijvingsboekje is dan toch nog goedkoper dan wanneer bij elke betaling de komma een plek verschuift. Probeer overigens eens een ander toetsenbord; misschien verschuift de komma dan de ander kant uit. Krijgt de Postbank er vast wel een paar Mac-fans bij als klant ...[/quote:4352347536]

Ja maar de rotzooi die je dan allemaal moet lezen is een beetje veel en zo chaotisch dat het je ook niet veel oplevert. een nieuw draadje is sneller gemaakt. Dan wordt er wel verwezen naar een plek die ermee te maken heeft.
Overigens t jouwe is een prima idee. bedankt. Zal je melden of het werkt. :evil: