Ik kan niet scannen

Hallo allemaal, ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een imac maar ik heb een probleem…

Hij heeft de printer/scanner wel gevonden en printen lukt ook gewoon.
Maar als ik in het quick menu van canon op scannen druk dan geeft de mac een foutmelding en zegt dat ofwel de printer niet is ingeschakeld, ofwel de usb kabel niet is verbonden wat mij niet nodig lijkt aangezien het een draadloze printer/scanner is en wij er op onze windows pc’s nooit problemen mee hebben gehad, ofwel dat de printer in gebruik of dat er een fout is opgetreden…

Daarbij komt ook dat je bij een pc gewoon de installatie cd erin stopte en klaar was kees maar op de mac leest hij de cd niet…

moet ik alle downloadbare software uit de lijst van de canonsite downloaden, verhelpt dat misschien het probleem?

Ik hoor het graag van jullie, waarschijnlijk is het maar een klein probleem en is het zo te verhelpen maar ik weet het niet.

Groeten,

Mathijs

Heb je al een keer geprobeerd om te scannen met de “Foto Lader” app?

nee, dat is misschien weleens een idee, heb ook de downloadbare setup gevonden op de canon site, die laat ik eerst even zijn gang gaan.

Alvast bedankt! :slight_smile:

Groeten

die set-up had weinig succes, nu de foto-lader app proberen

Welke Canon printer/scanner is het ?

Ik heb het zelfde probleem ,ik plaats een USB stick in m’n printer (Canon 650)
En als ik klaar ben stop ik die USB stick in m’n iMac.

Groetjes Gijs

Het is een Canon MG4250 maar het probleem is reeds opgelost, als ik iets wil scannen via de quick start menu van canon werkt het niet maar als ik naar systeeminstellingen ga en dan naar printer en scanner en naar scanner en ik klik op “open scanner” dan werkt deze gewoon en kan ik vanwaaruit dus probleemloos scannen.

Het is natuurlijk niet normaal dat de scanner het niet doet via het quickstart menu maar dat is een zorg voor later. ik kan in ieder geval scannen :slight_smile:

Heel erg bedankt voor de snelle reacties!

Groetjes

Even ter aanvulling en meegaand met het hierboven gemelde: met “Fotolader” kan je sneller en bijna net zo goed scannen als met het Canon-progamma.
Even na het starten van het programma de printer/scanner aanklikken en klaar is Kees (in dit geval Mathijs dus).
Voor het gewone scanwerk gebruik ik niets anders meer. (Canon MG5250 via WiFi).

Wat is quick start menu?? Nooit van gehoord.
Toch geen Canon rommel software. Nogal logisch dat dat niet werkt.

Apple levert zelf de juiste drivers aan (die worden ook volautomatisch geïnstalleerd zodra je de printer toevoegt) en daarmee kun je de printer volledig zoals het hoort aansturen.

Rommel van de fabrikant knikker je maar op een winddoosbak. (y)

Het allerbeste scanprogramma: Vuescan, zeer gebruiksvriendelijk, toch veel mogelijkheden, snel!

Heb al die andere mogelijkheden ook geprobeerd (Canoscan, Foto Lader, Silverfast, Prizmo, ExactScan Pro)