Ik kan op iPhone 6s foto’s niet schermvullend weergeven

Als ik foto’s kijk op mijn iPhone 6s zitten daar boven en onder of rechts en links twee zwarte balkjes. Om de foto’s groter te zien moet ik inzoomen, maar dan valt er een deel weg. Ik had eerder een Samsung, daar worden de foto’s schermvullend getoond, kan dat bij iPhone niet? Ik heb al naar instellingen hiervoor gezocht, maar kan niets vinden dat werkt.

Ik denk dat het met het formaat van de afbeelding (canvas) te maken heeft. Je kunt een vierkantje bijv. ook niet schermvullend tonen op een rechthoekig scherm. Overdreven voorbeeld.

Als je foto’s maakt in 4:3, krijg je ze uiteraard niet beeldvullend op 16:9.

En maak je foto’s in 16:9, dan benut je meestal niet de volledige beeldkwaliteit van je lens.

Als je tweemaal ‘tapt’ op een foto dan wordt het vergroot en zoekt het de dichtstbijzijnde randen op.

Is dat wat je bedoelt?

Dank voor alle reacties. Het gaat om alle foto’s in iCloud, dus gemaakt met deze iPhone, maar ook met een andere camera en van b.v. Whatsapp gedownload. Dat zullen verschillende formaten zijn, maar ik krijg overal randen langs. Op mijn iPad zie ik ze wel schermvullend.

@Joid: bij tweemaal tappen zoomt hij in, dat wel en dan verdwijnen de randen, maar ook een deel van de foto zie ik dan niet meer.

[quote=Dana url=https://www.onemorething.nl/community/topic/ik-kan-op-iphone-6s-fotos-niet-schermvullend-weergeven/#post-3130069 time=1514588518]…Op mijn iPad zie ik ze wel schermvullend…[/quote]Yep.

Heeft dat misschien te maken met het feit dat je iPad 4:3 is, en je iPhone 16:9? . :wink:

Zwart is het formaat van je foto (en het formaat van je iPad scherm), rood is het formaat van je iPhone-scherm.

Zie je het probleem nu?

Oplossing? Altijd fotograferen in 16:9 formaat, i.p.v. 4:3.

En waar stel je dat in?

Op een iPhone kan dat alleen via een omweg, of door een andere camera app te installeren:
How to View & Take Photos in Widescreen (16:9) on iPhone

Elke goede camera geeft je die optie.
Maar blijkbaar denkt Apple daar anders over(?)

Omdat je in 16:9 feitelijk een uitsnede van je 4:3 foto maakt, en dus de resolutie ‘lager’ wordt, is Apple waarschijnlijk bang dat men die foto’s daar op gaat beoordelen.

Ik heb zojuist met mijn camera een 16:9 foto gemaakt en die is op de iPhone inderdaad schermvullend. Maar nu heb ik zwarte randen op de iPad :-? En ik zie op mijn iMac dat daar ook randen zijn om de foto’s, dat is me nooit zo opgevallen, waarschijnlijk omdat het scherm veel groter is.

** Shmoo geeft Dana een knuffel en zijn logingegevens van Netflix. ?

[quote]
Maar nu heb ik zwarte randen op de iPad…
[/quote]Haha. Een heel klein zuchtje ontsnapt me…

Ik ben er even stil van… een knuffel, een zuchtje en Netflix :-o

@jv65: heb je ervaring met de Camera+ app?

Als je een goede camera app zoekt dan moet je eens naar deze iPhone app kijken.

Halide’ van Chroma Noir LLC
https://itunes.apple.com/nl/app/halide/id885697368?mt=8